ORK612 - TEMEL ŞEFLİK TEKNİKLERİ II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEMEL ŞEFLİK TEKNİKLERİ II ORK612 2. Yarıyıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Burak Tüzün 
Dersin amacıOrkestra ve Koro şefliğinde üst düzeyde donanım kazandırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Orkestra ve koro şefliğinde sahip olunan müzikalite ve repertuvar donanımlarını geliştirirler.
  2. 2. Senfoni, opera, bale, koro ve benzeri yapıların gerektirdiği müzikal ve teknik bilgi, duyuş yetilerini geliştirirler.
  3. 3. Teknik ve sanatsal olarak üst düzey yapıtları yönetirler.
  4. 4. Çeşitli boyutlardaki müzik toplulukları ile çalışarak proje üretir, proje süreç ve aşamalarını planlarlar.
  5. 5. Şeflik mesleğinde psikolojik ve pedagojik yöntemleri uygulayabilme becerisi edinirler.
  6. 6. Uluslararası mesleki literatürün temel kaynaklarına hâkimdirler.
Dersin içeriğiBelirlenen partitürler, proje çalışmaları. 
KaynaklarKolessa, M. (1973). ?Asnovi Tehniki Dirigubania? (Şefliğin Temel Teknikleri). Kiev: Muziçna Ukraina
Kan, E. (1980). ?Elementi Dirijirovania? (Şefliğin Elementleri). Moskova: Muzıka
Malko, N. (1965). ?Asnovı Tehniki Dirijirovania? (Şefliğin Temel Teknikleri). Leningrad: Muzıka
Musin, İ. (1967). a ?Tehnika Dirijirovania? (Şeflik Tekniği) Leningrad: Muzıka
Rojdestvenski, G. (1974). ?Dirijörskaya Applikatura? (Şeflik El Sistematiği) Leningrad: Muzıka
Kaplan, A. (1985). Choral Conducting. USA, W.W. Norton and Company, Inc.
Thomas, K. (1971). The Choral Conductor, The Technique of Choral Conducting in Theory and Practice. New York/London, Associated Music Publishers.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBelirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar
2. HaftaBelirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar
3. HaftaBelirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar
4. HaftaBelirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar
5. HaftaBelirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar
6. HaftaBelirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar
7. HaftaBelirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaBelirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar
10. HaftaBelirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar
11. HaftaBelirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar
12. HaftaBelirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar
13. HaftaBelirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar
14. HaftaBelirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar
15. HaftaBelirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama818
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3845234

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, orkestra ve koro şefliğinde sahip olunan müzikalite ve repertuvar donanımlarını geliştirirler.     X
2. Senfoni, opera, bale, koro ve benzeri yapıların gerektirdiği müzikal ve teknik bilgi, duyuş yetilerini geliştirirler.     X
3. Müzikal analiz, form ve stiller üzerinde hâkimiyetlerini geliştirirler, çok boyutlu müzik algısı ile çözümleme becerisi kazanırlar.    X
4. Batı müziğinin geçmiş ve güncel yorum örnekleri üzerindeki hâkimiyetlerini derinleştirirler.     X
5. Teknik ve sanatsal olarak üst düzey yapıtları yönetirler.    X
6. Çeşitli boyutlardaki müzik toplulukları ile çalışarak, kişisel sanat ve tasarım sürecini ve yöntemini oluşturmak üzere proje üretir, proje süreç ve aşamalarını planlarlar.    X
7. Çağdaş lider profiline uygun, psikolojik ve pedagojik yöntemleri şeflik mesleğinde uygulayabilme becerisine sahip olurlar.    X
8. Sanatların organik bütünlüğünü disiplinlerarası etkileşim anlayışıyla müzik sanatı özelinde uygularlar.    X 
9. Uluslararası mesleki literatürün temel kaynaklarına hâkimdir.     X
10. Mesleğin gerektirdiği sanatsal ve bilimsel donanım kaynaklarını araştırma ve işleme becerisi kazanırlar.   X 
11. Güncel iletişim ve bilgi kaynakları ile temel teknolojik donanımların etkin kullanım becerisine sahip olurlar.  X  
12. Sanat ve bilim etiğine hâkimiyet ve uygulama konularında örnek teşkil edecek vasıflarla donanırlar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek