ORK611 - TEMEL ŞEFLİK TEKNİKLERİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEMEL ŞEFLİK TEKNİKLERİ I | ORK611 | 1. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Burak Tüzün | |||||
Dersin amacı | Orkestra ve Koro şefliğinde üst düzeyde donanım kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Belirlenen partitürler, proje çalışmaları. | |||||
Kaynaklar | Kolessa, M. (1973). ?Asnovi Tehniki Dirigubania? (Şefliğin Temel Teknikleri). Kiev: Muziçna Ukraina Kan, E. (1980). ?Elementi Dirijirovania? (Şefliğin Elementleri). Moskova: Muzıka Malko, N. (1965). ?Asnovı Tehniki Dirijirovania? (Şefliğin Temel Teknikleri). Leningrad: Muzıka Musin, İ. (1967). a ?Tehnika Dirijirovania? (Şeflik Tekniği) Leningrad: Muzıka Rojdestvenski, G. (1974). ?Dirijörskaya Applikatura? (Şeflik El Sistematiği) Leningrad: Muzıka Kaplan, A. (1985). Choral Conducting. USA, W.W. Norton and Company, Inc. Thomas, K. (1971). The Choral Conductor, The Technique of Choral Conducting in Theory and Practice. New York/London, Associated Music Publishers. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Belirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar |
2. Hafta | Belirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar |
3. Hafta | Belirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar |
4. Hafta | Belirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar |
5. Hafta | Belirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar |
6. Hafta | Belirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar |
7. Hafta | Belirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Belirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar |
10. Hafta | Belirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar |
11. Hafta | Belirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar |
12. Hafta | Belirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar |
13. Hafta | Belirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar |
14. Hafta | Belirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar |
15. Hafta | Belirlenen eserler ve projeler üzerinde teorik ve pratik çalışmalar |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 8 | 1 | 8 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 38 | 45 | 234 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, orkestra ve koro şefliğinde sahip olunan müzikalite ve repertuvar donanımlarını geliştirirler. | X | ||||
2. Senfoni, opera, bale, koro ve benzeri yapıların gerektirdiği müzikal ve teknik bilgi, duyuş yetilerini geliştirirler. | X | ||||
3. Müzikal analiz, form ve stiller üzerinde hâkimiyetlerini geliştirirler, çok boyutlu müzik algısı ile çözümleme becerisi kazanırlar. | X | ||||
4. Batı müziğinin geçmiş ve güncel yorum örnekleri üzerindeki hâkimiyetlerini derinleştirirler. | X | ||||
5. Teknik ve sanatsal olarak üst düzey yapıtları yönetirler. | X | ||||
6. Çeşitli boyutlardaki müzik toplulukları ile çalışarak, kişisel sanat ve tasarım sürecini ve yöntemini oluşturmak üzere proje üretir, proje süreç ve aşamalarını planlarlar. | X | ||||
7. Çağdaş lider profiline uygun, psikolojik ve pedagojik yöntemleri şeflik mesleğinde uygulayabilme becerisine sahip olurlar. | X | ||||
8. Sanatların organik bütünlüğünü disiplinlerarası etkileşim anlayışıyla müzik sanatı özelinde uygularlar. | X | ||||
9. Uluslararası mesleki literatürün temel kaynaklarına hâkimdir. | X | ||||
10. Mesleğin gerektirdiği sanatsal ve bilimsel donanım kaynaklarını araştırma ve işleme becerisi kazanırlar. | X | ||||
11. Güncel iletişim ve bilgi kaynakları ile temel teknolojik donanımların etkin kullanım becerisine sahip olurlar. | X | ||||
12. Sanat ve bilim etiğine hâkimiyet ve uygulama konularında örnek teşkil edecek vasıflarla donanırlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek