FZY732 - KALP FİZYOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KALP FİZYOLOJİSİ | FZY732 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Deney Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Fizyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Kalp kasının özellikleri, kasılma mekanizması, kasılma döngüsü, EKG ve değişik fizyolojik koşulların bu olaylara etkisi hakkında bilgi sahibi olunması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kalp kasının özellikleri, kasılma mekanizması, kasılma döngüsü, EKG ve değişik fizyolojik koşulların bu olaylara etkisi | |||||
Kaynaklar | 1. Ganong Review of Medical Physiology 2. Guyton Textbook of Medical Physiology 3. Leonard R.Johnson. Essential Medical Physiology. 4. Robert M.Berne. Physiology |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kalp kasının fizyolojik özellikleri |
2. Hafta | Kalp aksiyon potansiyeli ve kalbin uyarılması |
3. Hafta | Kalbin özelleşmiş uyarı ve ileti sistemi |
4. Hafta | Kalp döngüsü |
5. Hafta | Kalp döngüsünde kalpteki basınç değişiklikleri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Kalp kapakları ve kalp sesleri |
8. Hafta | Kalp çalışmasının düzenlenmesi |
9. Hafta | Kalp çalışmasının düzenlenmesi |
10. Hafta | EKG |
11. Hafta | EKG |
12. Hafta | Vektör analizi |
13. Hafta | Kalbin yaptığı iş ve kalp metabolizması |
14. Hafta | Egzersiz ve kalp |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 14 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 30 | 5 | 150 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 44 | 44 |
Toplam İş Yükü | 60 | 73 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Tıbbi Fizyoloji alanında ileri düzeyde, fizyoloji bilgilerini destekleyecek diğer tıp bilimlerinde yeterli düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir, bu bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır. | X | ||||
2. Alanı ile ilgili güncel literatürü izler, yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanına yenilik getiren ve/veya farklı bir alana uygulanabilecek özgün araştırmaları bilimsel saygınlık içinde bağımsız olarak planlar, yönetir, sonuçlandırır. | |||||
4. İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir, doğru istatistik yöntemi seçer, uygular, analizini yapar, yorumlar. | X | ||||
5. Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | |||||
6. Laboratuar güvenliği ve araştırma etiği konularında bilgi sahibidir, veri toplama, yorumlama, duyurulma aşamalarında bu değerleri gözetir, bunun birey ve toplum için önemini kavrar. | X | ||||
7. Temel laboratuar cihazları ve çalıştığı konu ile ilgili özel cihazlar hakkında ileri düzeyde bilgiye ve kullanma becerisine sahiptir, problemlere yaratıcı çözümler getirir. | X | ||||
8. Kendi alanında eğitim verme ve bilgilerini sistematik biçimde aktarma becerisine sahiptir. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili ve/veya farklı alanlardaki ulusal ve uluslararası kişi ve kurumlarla iletişim kurar, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır, özgün görüşlerini savunur, öneriler sunar. | X | ||||
10. Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
11. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser, uygular. | |||||
12. Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek