FZY703 - İLERİ HÜCRE ve VÜCUT SIVILARI FİZYOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ HÜCRE ve VÜCUT SIVILARI FİZYOLOJİSİ | FZY703 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Fizyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Dersin temel amacı hücre fizyolojisi ve vücut sıvıları konularında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamak, bu bilgileri kullanarak literatür hakimiyeti kazanıp ders, seminer, makale hazırlama, araştırma planlama, hazırlama becerilerini kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Vücut sıvı bölmeleri, hücre zarı, sitoplazma, organeller, biyoelektrik potansiyeller, hücrede oksidatif stres ve hücre ölümünün tartışılması. | |||||
Kaynaklar | 1. M.Y. Sukkar Concise Human Physiology 2000 2. Guyton Tıbbi Fizyoloji, 2007 3. Ganong Tıbbi Fizyoloji, 2011 4. Matthews-Cellular Physiology of Nerve and Muscle-2003. 5. Kandel, Schwartz, Jessell-Principles of Neural Science-2000. 6. Sperelakis-Cell Physiology: source book-1998. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Homeostaz ve vücut sıvı bölmeleri |
2. Hafta | Hücre zarının yapısı |
3. Hafta | Hücre zarında taşınma |
4. Hafta | Sitoplazma ve organelleri |
5. Hafta | Hücreler arası bağlantı |
6. Hafta | Seminer |
7. Hafta | Hücreler arası haberleşme |
8. Hafta | İkinci mesajcılar |
9. Hafta | Hücre iskeleti ve hücre içi taşıma |
10. Hafta | İyon kanalları |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Biyoelektrik potansiyeller-I |
13. Hafta | Biyoelektrik potansiyeller-II |
14. Hafta | Hücrede oksidatif stres ve apoptoz |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 31 | 67 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Tıbbi Fizyoloji alanında ileri düzeyde, fizyoloji bilgilerini destekleyecek diğer tıp bilimlerinde yeterli düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir, bu bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır. | X | ||||
2. Alanı ile ilgili güncel literatürü izler, yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanına yenilik getiren ve/veya farklı bir alana uygulanabilecek özgün araştırmaları bilimsel saygınlık içinde bağımsız olarak planlar, yönetir, sonuçlandırır. | |||||
4. İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir, doğru istatistik yöntemi seçer, uygular, analizini yapar, yorumlar. | X | ||||
5. Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | |||||
6. Laboratuar güvenliği ve araştırma etiği konularında bilgi sahibidir, veri toplama, yorumlama, duyurulma aşamalarında bu değerleri gözetir, bunun birey ve toplum için önemini kavrar. | X | ||||
7. Temel laboratuar cihazları ve çalıştığı konu ile ilgili özel cihazlar hakkında ileri düzeyde bilgiye ve kullanma becerisine sahiptir, problemlere yaratıcı çözümler getirir. | X | ||||
8. Kendi alanında eğitim verme ve bilgilerini sistematik biçimde aktarma becerisine sahiptir. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili ve/veya farklı alanlardaki ulusal ve uluslararası kişi ve kurumlarla iletişim kurar, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır, özgün görüşlerini savunur, öneriler sunar. | X | ||||
10. Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
11. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser, uygular. | X | ||||
12. Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek