FZY634 - İÇ SALGI BEZLERİ FİZYOLOJİSİNE GİRİŞ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İÇ SALGI BEZLERİ FİZYOLOJİSİNE GİRİŞ FZY634 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Fizyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri  
Dersin amacıVücudumuzdaki endokrin bezleri, ürettikleri farklı hormonları, etki mekanizmalarını ve vücutta oluşturdukları etkileri ile erkek ve kadın üreme hormonlarını, etki mekanizmalarını öğrenmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Hormonların genel özelliklerini ve etki mekanizmalarını tanımlar, Hipotalamus hormonlarını ve etki mekanizmalarını açıklar, Hipotalamus ve hipofizin işlevsel ilişkilerini tanımlar, Ön ve arka hipofiz bezi hormonlarını, etki mekanizmalarını ve işlevlerini açıklar,
  2. Tiroid bezi hormonlarının yapım, salgı kontrolü ve işlevlerini açıklar, Paratroid bezi hormonlarının yapım, salgı kontrolü ve işlevlerini açıklar, Kalsiyum ve fosfat metabolizmasının endokrin düzenlenmesini tartışır, Böbrek üstü bezi korteks ve medulla hormonlarını, etki mekanizmalarını ve işlevlerini açıklar,
  3. Pankreastan salgılanan hormonları, etki mekanizmalarını ve işlevlerini açıklar, Glukoz metabolizmasının fizyolojik düzenlenmesini tartışır, Kadın-erkek üreme hormonlarını, etki mekanizmalarını ve işlevlerini açıklar, Gebelik ve doğum fizyolojisini tartışır.
Dersin içeriğiHormonların genel özellikleri
Hipotalamus ve hipofiz hormonları
Tiroit ve paratiroit hormonları
Kalsiyum ve fosfat dengesi
Böbrek üstü bezi hormonları
Pankreas hormonları ve glukoz dengesi
Kadın ve erkek üreme hormonları
Gebelik ve doğum fizyolojisi
 
Kaynaklar1. Ganong Review of Medical Physiology 25th edition
2. Berne & Levy Physiology- 7th Ed-2017
3. Medical Physiology, Boron & Boulpaep, 2012
4. Endocrine Physiology, Molina PE, 4th Ed, Lange
5. Medical Physiology, A Systems Approach, Raff H, Levitzky M, 2011
6. Medical Physiology, Principals for Clinical Medicine, Rhoades RA, Bell DR, 4th Edition
7. Sherwood, Human Physiology From Cells to Systems, 9th Edition
8. Guyton & Hall Textbook of Medical Physiology, 13th Edition
9. McCance& Huether Pathophysiology, 8th ed
10. Carol Mattson Porth-Essentials of Pathophysiology, Concepts of Altered Health States, 2010
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaHormonların tanımı ve yapısı
2. HaftaHipotalamus hormonları
3. HaftaHipofiz bezi hormonları
4. HaftaTiroit bezi hormonları
5. HaftaMakale sunumu
6. HaftaSeminer
7. HaftaParatiroit bezi hormonları
8. HaftaKalsiyum ve fosfat dengesi
9. HaftaBöbrek üstü bezi hormonları
10. HaftaPankreas hormonları ve glukoz dengesi
11. HaftaSeminer
12. HaftaKadın üreme hormonları
13. HaftaErkek üreme hormonları
14. HaftaGebelik ve doğum fizyolojisi
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer220
Ara Sınavlar00
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12896
Sunum / Seminer Hazırlama31339
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13333
Toplam İş Yükü3057210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Tıbbi fizyoloji konusunda ve fizyoloji bilgilerini destekleyecek diğer temel tıp bilimlerinde yeterli düzeyde temel bilgi sahibidir, bu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, geliştirir.    X
2. Alanı ile ilgili güncel literatür bilgisine sahiptir, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser, uygular.    X
3. Alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, istatistik hakkında bilgi sahibidir, gerekli yazılımları doğru şekilde kullanır, sorunlara çözüm önerileri getirir. X   
4. İlişkili olduğu diğer tıp bilimleri ile iletişimin önemini bilir, bilgilerini ve sorun çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. X   
5. Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.X    
6. Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.    X
7. Laboratuar güvenliği ve araştırma etiği konularında bilgi sahibidir, veri toplama, yorumlama, duyurulma aşamalarında bu değerleri gözetir.     
8. Temel laboratuar cihazları ve çalıştığı konu ile ilgili özel cihazlar hakkında bilgi ve kullanma becerisine sahiptir.     
9. Toplum sağlığının geliştirilmesinde alanı ile ilgili konularda politika ve uygulamaları ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.X    
10. Sunum yapma ve bilgilerini aktarma becerisine sahiptir.    X
11. Ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar, alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek