FZY634 - İÇ SALGI BEZLERİ FİZYOLOJİSİNE GİRİŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İÇ SALGI BEZLERİ FİZYOLOJİSİNE GİRİŞ | FZY634 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Fizyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Vücudumuzdaki endokrin bezleri, ürettikleri farklı hormonları, etki mekanizmalarını ve vücutta oluşturdukları etkileri ile erkek ve kadın üreme hormonlarını, etki mekanizmalarını öğrenmek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Hormonların genel özellikleri Hipotalamus ve hipofiz hormonları Tiroit ve paratiroit hormonları Kalsiyum ve fosfat dengesi Böbrek üstü bezi hormonları Pankreas hormonları ve glukoz dengesi Kadın ve erkek üreme hormonları Gebelik ve doğum fizyolojisi | |||||
Kaynaklar | 1. Ganong Review of Medical Physiology 25th edition 2. Berne & Levy Physiology- 7th Ed-2017 3. Medical Physiology, Boron & Boulpaep, 2012 4. Endocrine Physiology, Molina PE, 4th Ed, Lange 5. Medical Physiology, A Systems Approach, Raff H, Levitzky M, 2011 6. Medical Physiology, Principals for Clinical Medicine, Rhoades RA, Bell DR, 4th Edition 7. Sherwood, Human Physiology From Cells to Systems, 9th Edition 8. Guyton & Hall Textbook of Medical Physiology, 13th Edition 9. McCance& Huether Pathophysiology, 8th ed 10. Carol Mattson Porth-Essentials of Pathophysiology, Concepts of Altered Health States, 2010 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Hormonların tanımı ve yapısı |
2. Hafta | Hipotalamus hormonları |
3. Hafta | Hipofiz bezi hormonları |
4. Hafta | Tiroit bezi hormonları |
5. Hafta | Makale sunumu |
6. Hafta | Seminer |
7. Hafta | Paratiroit bezi hormonları |
8. Hafta | Kalsiyum ve fosfat dengesi |
9. Hafta | Böbrek üstü bezi hormonları |
10. Hafta | Pankreas hormonları ve glukoz dengesi |
11. Hafta | Seminer |
12. Hafta | Kadın üreme hormonları |
13. Hafta | Erkek üreme hormonları |
14. Hafta | Gebelik ve doğum fizyolojisi |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 8 | 96 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 13 | 39 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 33 | 33 |
Toplam İş Yükü | 30 | 57 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Tıbbi fizyoloji konusunda ve fizyoloji bilgilerini destekleyecek diğer temel tıp bilimlerinde yeterli düzeyde temel bilgi sahibidir, bu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, geliştirir. | X | ||||
2. Alanı ile ilgili güncel literatür bilgisine sahiptir, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser, uygular. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, istatistik hakkında bilgi sahibidir, gerekli yazılımları doğru şekilde kullanır, sorunlara çözüm önerileri getirir. | X | ||||
4. İlişkili olduğu diğer tıp bilimleri ile iletişimin önemini bilir, bilgilerini ve sorun çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X | ||||
5. Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | ||||
6. Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
7. Laboratuar güvenliği ve araştırma etiği konularında bilgi sahibidir, veri toplama, yorumlama, duyurulma aşamalarında bu değerleri gözetir. | |||||
8. Temel laboratuar cihazları ve çalıştığı konu ile ilgili özel cihazlar hakkında bilgi ve kullanma becerisine sahiptir. | |||||
9. Toplum sağlığının geliştirilmesinde alanı ile ilgili konularda politika ve uygulamaları ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | ||||
10. Sunum yapma ve bilgilerini aktarma becerisine sahiptir. | X | ||||
11. Ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar, alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek