KİM653 - ORGANİK SPEKTRAL YAPI ANALİZİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ORGANİK SPEKTRAL YAPI ANALİZİ KİM653 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Canan Ünaleroğlu / Prof. Dr. Barış Temelli  
Dersin amacıBu dersin amacı; Yüksek lisans öğrencilerine, organik bileşiklerin yapılarının tanımlanmasında kullanılan spektroskopik yöntemler ve uygulamaları konusunda bilgi kazandırmaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. görünür bölge ve UV spektroskopisi
  2. IR spektroskopisi
  3. 1 H NMR spektroskopisi
  4. 13 C NMR spektroskopisi
  5. İki boyutlu(2D)-NMR analizi
  6. spektroskopik yöntemleri kullanarak yapı analizini öğrenir.
Dersin içeriğiDers kapsamında; Görünür ve UV) spektroskopisi, IR spektroskopisi ve spektrumları etkileyen faktörler, 1H NMR ve 13C NMR spektroskopileri, iki boyutlu(2D)NMR analizi konusunda bilgiler verilir.  
KaynaklarOrganik Kimyada spektroskopik Yöntemler, Ender Erdik, Gazi Büro Kitapevi,2007.
Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi, Metin Balcı, 2004, ODTÜ Yayıncılık. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMoleküler spektroskopi
2. HaftaGörünür ve UV spektroskopisi
3. HaftaIR spektroskopisi
4. HaftaSpektrum çözümü( UV, IR)
5. Hafta1 H NMR Spektroskopisi
6. HaftaKimyasal Kayma(1 H NMR)
7. HaftaSpin-spin etkileşimi
8. HaftaSpektrum çözümü (1 H NMR)
9. HaftaAra sınav
10. Hafta13C NMR Spektroskopisi
11. HaftaKimyasal kayma (13C NMR)
12. Haftaİki boyutlu(2D)-NMR teknikleri,
13. Haftaİki boyutlu(2D)-NMR teknikleri,
14. HaftaÖdev
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler420
Sunum15
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler4520
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi13535
Toplam İş Yükü3582188

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kimya lisans düzeyi yeterliklerini esas alarak fen bilimleri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.    X
2. İleri düzeydeki bilimsel araştırmalar sonucunda elde edilen bilgileri analiz ederek, disiplinler arası etkileşimleri belirler.    X
3. Alanında elde ettiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.   X 
4. Alanında sahip olduğu temel ve ileri düzeydeki bilgileri ilişkilendirir ve disiplinlerarası yeni önerilerde bulunur.   X  
5. Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulama bilgilerini kullanarak bilimsel çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.   X 
6. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir araştırmada, bireysel ve/veya grup çalışması yürütür.    X
7. Alanıyla ilgili yürüttüğü bireysel veya grup çalışmasında karşılaştığı sorunlarda inisiyatif alarak çözüm üretir.   X 
8. Alanında sahip olduğu temel bilgiler ve analitik düşünme yeteneğiyle disiplinler arası çalışmalara katılır.   X 
9. Alanındaki bilimsel gelişmeleri takip ederek eksikliklerini belirler ve ileri düzeyde araştırmalar yapabilmek için öğrenme süreçlerini yönlendirir.   X 
10. En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve dünya çapında meslektaşlarıyla iletişim kurar.    X
11. Alanı ile ilgili veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyurma süreçlerini etkin ve güvenli bir şekilde yönetirken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek