NNT722 - İLAÇ HEDEFLENDİRMEDE NANOTEKNOLOJİK YAKLAŞIMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLAÇ HEDEFLENDİRMEDE NANOTEKNOLOJİK YAKLAŞIMLAR | NNT722 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Cem Varan | |||||
Dersin amacı | Nanoteknolojik ilaç hedeflendirmesi ile ilgili temel bilgilerin aktarılması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İlaç hedeflendirmenin amacı, esasları, hedeflendirmede kullanılacak yüzeyel özellikler, hedeflendirme çeşitleri ve stratejileri, hedeflendirilmiş sistemlerin hazırlanması ve karakterizasyonu, stabilitesi, etkinliği, hedeflendirilmiş sistemlerin uygulama yolları ve alanları | |||||
Kaynaklar | Ders notları, internet. Nanoparticles for Pharmaceutical Applications, Ed: A.J. Domb, Y.Tabato, M.N.V. Ravi Kumar and S Farber. Nanoparticle Technology for Drug Delivery, Ed: Ram B. Gupta, Uday B. Kompella |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İlaç Hedeflendirmede Nanoteknolojik Yaklaşımlara Giriş |
2. Hafta | Hücre içine hedeflendirme |
3. Hafta | Beyne ilaç hedeflendirmesi |
4. Hafta | Beyne ilaç hedeflendirmesi |
5. Hafta | Nanopartiküllerde tümöre hedeflendirme stratejileri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Nanoteknoloji ve aşı |
8. Hafta | Akciğere ilaç hedeflendirilmesi |
9. Hafta | Nanopartiküllerin biyolojik yüzeylerle etkileşimi ve biyolojik akıbeti |
10. Hafta | Nanopartikül yüzey özelliklerinin karakterizasyonu ve modifikasyon yöntemleri |
11. Hafta | Seminer Sunumları |
12. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 50 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 70 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 46 | 46 |
Toplam İş Yükü | 30 | 127 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme. | X | ||||
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma, | X | ||||
3. Atomik ve moleküler düzeyde işleyiş ve etkileşim mekanizmalarının tanımlanması ve anlaşılmasına yönelik yöntem ve araç geliştirme | X | ||||
4. Nanoteknoloji ve nanotıp uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlama | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme | X | ||||
6. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında yeni fikirlerin ve gelişmelerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme yeteneğini edinme | X | ||||
7. Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalığa sahip olma | X | ||||
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme | X | ||||
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme | X | ||||
10. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme | X | ||||
11. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek