NNT721 - NANOPARTİKÜLER İLAÇ TAŞIYICI SİSTEMLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NANOPARTİKÜLER İLAÇ TAŞIYICI SİSTEMLER | NNT721 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Cem Varan | |||||
Dersin amacı | Nanopartiküler ilaç taşıyıcı sistemler, hazırlama ve karakterizasyon yöntemleri, stabiliteleri, etkin madde salım mekanizmaları, uygulama yolları, kullanım alanları, kalite kontrolleri ile ilgili bilgilerin öğrenciye kazandırılması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Nanopartiküler ilaç taşıyıcı sistemlerin hazırlanması, karakterizasyonu, stabilitesi, etkin madde salım mekanizmaları, uygulama yolları, kullanım alanları, kalite kontrolleri | |||||
Kaynaklar | Ders notlar, internet. Nanoparticles for Pharmaceutical Applications, Ed: A.J. Domb, Y.Tabato, M.N.V. Ravi Kumar and S Farber. Nanoparticle Technology for Drug Delivery, Ed: Ram B. Gupta, Uday B. Kompella |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Nanopartiküler sistemlere giriş ve formülasyonu etkileyen teknolojik etkenler |
2. Hafta | Nanopartiküler sistemlerin formülasyonunu etkileyen biyofarmasötik özellikler |
3. Hafta | Nanopartiküler ilaç taşıyıcı sistemlerin biyoyararlanımı |
4. Hafta | Niozomların tanımı, hazırlanması, üstünlük ve sakıncaları, etkin madde salım mekanizmaları |
5. Hafta | Mikroemülsiyonlar, nanoemülsiyonlar, katı lipit küreler (SLN) ve nanoyapılı lipid taşıyıcı sistemler (NLC): Tanım, formülasyon, üstünlükler/sakıncalar, etkin madde salım mekanizmaları |
6. Hafta | Lipozomların tanımı, hazırlanması, üstünlük ve sakıncaları, etkin madde salım mekanizmaları |
7. Hafta | Kendiliğinden emülsifiye olan sistemler (SEDDS) |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Nanopartiküler ilaç taşıyıcı sistemlerin emniyeti, toksikolojisi |
10. Hafta | Nanoküreler, nanokapsüller: tanımı, hazırlanması, üstünlük ve sakıncaları, etkin madde salım mekanizmaları |
11. Hafta | Nanopartiküler ilaç taşıyıcı sistemlerin in vitro karakterizasyonu, kalite kontrolü ve stabilitesi |
12. Hafta | Nanopartiküler ilaç taşıyıcı sistemlerin uygulamaları ve örnekler |
13. Hafta | Nanopartiküler ilaç taşıyıcı sistemler ile ilgili yasal düzenlemeler |
14. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 33 | 130 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme. | X | ||||
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma, | X | ||||
3. Atomik ve moleküler düzeyde işleyiş ve etkileşim mekanizmalarının tanımlanması ve anlaşılmasına yönelik yöntem ve araç geliştirme | X | ||||
4. Nanoteknoloji ve nanotıp uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlama | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme | X | ||||
6. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında yeni fikirlerin ve gelişmelerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme yeteneğini edinme | X | ||||
7. Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalığa sahip olma | X | ||||
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme | X | ||||
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme | X | ||||
10. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme | X | ||||
11. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek