GRA654 - REKLAM ANALİZİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
REKLAM ANALİZİ GRA654 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: araştırma, örnek incelemeleri ve irdelemeleri, sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Zülfükar Sayın 
Dersin amacıReklam ve türleri hakkında bilgilendirmek; grafik tasarımla ilişkisini irdelemek. Reklam stratejileri ve gösterge kullanımı konularını araştırmak ve tartışmak  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve grafik tasarımla ilişkisini açıklar.
  2. Tanıtım türleri, yöntemleri, teknolojileri konusunda bilgi sahibi olur.
  3. Reklamın kitle üzerindeki etkilerini bilir.
  4. Marka geliştirme ve konumlandırma süreçlerinden anlar.
  5. Reklam analizleri yapabilir.
  6. Reklam ve analizine dayalı konularda makale yazar, sunum gerçekleştirir.
  7. Grafik Tasarım değerlendirmeleri yapar.
Dersin içeriğiTanıtım türleri, yöntemleri, teknolojileri, metin ve tasarımlarının incelenmesi. Reklamın kitle üzerindeki etkilerinin araştırılması.
Reklamların etkin olduğu dönemler ve koşullarının araştırılması.
Marka oluşumu, evrimi, reklam planlaması.
Reklamda hedef kitle ve ürün analizi; tanıtma / konumlandırma çalışmaları.
Reklam analizleri ve konu ile ilgili sunum hazırlanması.
 
Kaynaklar-Aksoy, A. (2005). Yeni Reklamcılık, Günümüz Reklamcılığının Tüm Sırları. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
-Ries, A. & Ries, L. (2004). Markaların Evrimi, Marka Yayınlar., Media Cat
-Borça, G. (2004). Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı? Media Cat Kitapları
-Pringle, H. ve Thomson, M. (2000). Marka Ruhu. (z. Yelçe ve C. Feyyat, Çev.) Scala Yayıncılık
-Pringle, H ve Gordon, W. (2001). Marka Kültürü ve Markayı Yaratan Bir Şirket Olmak (N. Olcayta, Çev.) Güzel Sanatlar Saatchi and Saatchi Scala Yayıncılık
-Ries, L. and AL (2004) Marka Yaratmanın 22 Kuralı (A. Özdemir, Çev.) Medi Cat Kitapları.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaReklamcılık ile ilgili temel kavramların açıklanması.
2. HaftaReklamcılık ile ilgili temel kavramların açıklanması.
3. HaftaTanıtım türleri, yöntemleri, teknolojileri konusunda bilgilendirme.
4. HaftaReklamın kitle üzerindeki etkilerinin açıklanması.
5. HaftaReklamların etkin olduğu dönemler ve koşullar üzerine bilgilendirme.
6. Hafta1. Ara Sınav
7. HaftaMarka geliştirme ve konumlandırma çalışmalarına.
8. HaftaReklamda hedef kitle ve ürün analizi.
9. HaftaReklam analizi çalışmaları.
10. HaftaReklam analizi çalışmaları devam
11. Hafta2. Ara Sınav
12. HaftaReklam ve analizine dayalı konularda makale yazma.
13. HaftaReklam ve analizine dayalı konularda makale yazma.
14. HaftaSunum gerçekleştirme.
15. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)144
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler144
Sunum34
Projeler24
Seminer24
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı4950
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12336
Sunum / Seminer Hazırlama236
Proje000
Ödevler8324
Ara sınavlara hazırlanma süresi236
Genel sınava hazırlanma süresi236
Toplam İş Yükü4018120

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek