GRA666 - GRAFİK TEKNOLOJİ ARAŞTIRMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GRAFİK TEKNOLOJİ ARAŞTIRMALARI | GRA666 | 2. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Diğer: öğrenci katılımlı değerlendirme ve eleştirisi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Namık Kemal Sarıkavak | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin, gelenekselden daha ziyade, sayısal grafik teknolojileri içerisinde kendi uzmanlık arayışlarına yönelik olarak ilgili yazılım veya programlarda yetkin işletici ve kullanıcı olmalarını sağlamak; bu yazılımlar aracılığıyla görsel iletişim ve grafik tasarımın tüm uygulama alanlarında gereksinilen yenilikçi, özgün ve işlevsel çözüm önerilerini hem teorik hem de pratik bir biçimde geliştirebilecek teorik bilgi birikimi ve deneyimine sahip olmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Masaüstü yayıncılık ve 2000 sonrasında çeşitlenen ortamlar dinamik ve etkileşimli grafikleri gereksinmektedir. Ders kapmasında mutlaka en az bir uygulama ya da yazılım (program) tüm yönleriyle öğrenilir. Bu öğrenme sonrasında yazılım hakkında özetlenmiş ya da temel özellikleriyle tanımlanmış bir kullanıcı kılavuzu sunumu yapılır. Kullanımı öğrenilen yazılım(lar) sayesinde içeriği derslerde belirlenen uygulama çalışmaları yürütülür. Dönem içinde müfredat kapsamında her öğrenciye mutlaka bir araştırma konusu verilecek, bilimsel araştırma tekniğine uygun araştırma yapması ve raporunu seminer olarak sunması sağlanacaktır. Dönem içinde yapılacak ara sınavlarda aşama-durum değerlendirmesi yapılacaktır. Final sınavında ise tüm dönem işleri ve öğrencinin performansı gözetilecektir. Diğer yanda Hacettepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Sınav Yönetmeliği not verme ve değerlendirmede esas alınacaktır. | |||||
Kaynaklar | 1. Graphic Design Theory: Readings from the Field (Design Briefs), Helen Armstrong, 2009. 2. Graphic Design: The New Basics, Ellen Lupton - Jennifer Cole Phillips, 2008. 3. Designing Information: Human Factors and Common Sense in Information Design, Joel Katz, 2012. 4. Crisp: Notes on Graphic Design and Visual Communication, Gregg Berryman, 1990. 5. The Elements of Graphic Design (Second Edition), Alex W. White, 2011. 6. Information Dashboard Design: The Effective Visual Communication of Data, Stephen Few, 2006. 7. The New Graphic Design School: A Foundation Course in Principles and Practice, David Dabner - Sheena Calvert - Anoki Casey, 2009. 8. Infographics: The Power of Visual Storytelling, Jason Lankow - Josh Ritchie - Ross Crooks, 2012. 9. Design for Communication: Conceptual Graphic Design Basics, Elizabeth Resnick, 2003. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Derse giriş, dersin işlenişi hakkında açıklama |
2. Hafta | Araştırma ve uygulama konularının araştırılması ve tartışılması |
3. Hafta | Araştırma ve uygulama konularının araştırılması ve tartışılması |
4. Hafta | Araştırma ve uygulama konularının araştırılması ve tartışılması |
5. Hafta | 1. Ara Sınav; konularının belirlenmesi ve yapılan taslakların değerlendirilmesi |
6. Hafta | Belirlenen temalarda taslak veya ön uygulamaların değerlendirilmesi |
7. Hafta | Belirlenen temalarda taslak veya ön uygulamaların değerlendirilmesi |
8. Hafta | Belirlenen temalarda uygulamaların değerlendirilmesi |
9. Hafta | Belirlenen temalarda uygulamaların değerlendirilmesi |
10. Hafta | 2. Ara Sınav; uygulamaların değerlendirilmesi |
11. Hafta | Araştırma konularının sunumu ve uygulamaların sürdürülmesi |
12. Hafta | Araştırma konularının sunumu ve uygulamaların sürdürülmesi |
13. Hafta | Araştırma konularının sunumu ve uygulamaların sürdürülmesi |
14. Hafta | Araştırma konularının sunumu ve uygulamaların son eleştiri ve değerlendirilmesi |
15. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 30 |
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 200 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 40 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 10 | 100 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 2 | 4 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 34 | 76 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek