OPR707 - UYGULAMALI SES EĞİTİMİ I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
UYGULAMALI SES EĞİTİMİ I OPR707 1. Yarıyıl 1 2 2 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları) Doç. Keriman DAVRAN 
Dersin amacıAlanıyla ilgili edindiği teknik ve müzikal birikimini temel düzeydeki öğrencilere aktarabilecek seviyeye ulaştırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Alanına özgü yeterliklerini aktarıp paylaşabilme bilgi ve becerisine sahip olurlar.
  2. 2. Öğrencinin ses özelliklerine uygun olarak teknik uygulatma becerisine sahip olurlar.
  3. 3. Değişik müzikal dönemlere ait stil farklılıklarını öğrencilere aktarabilecek yetkinliğe sahip olurlar.
  4. 4. Öğrencilerin gelişim düzeylerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve tartışabilme yetkinliği kazanırlar.
Dersin içeriğiSes ve nefes teknikleri, stil bilgisi, repertuvar bilgisi, geliştirilen bilgi ve becerilerin öğrenciler üzerinde uygulanması 
KaynaklarÖğretim elemanı tarafından seçilen Aria Antiche, Barok, Lied, oratoryo ve opera repertuvarı eserleri, kişisel kaynaklar. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTakip edilecek öğrenciler üzerinde repertuvar seçimi, bilgi paylaşımı
2. HaftaTakip edilecek öğrenciler üzerinde repertuvar seçimi, bilgi paylaşımı
3. HaftaDoktora düzeyindeki öğrencinin ders sorumlusunun gözetiminde olarak diğer bir öğrenciye, sesinin yapısı ve ses aralığına göre seçtiği,sesin rahat kullanabilmesini amaçlayan egzersizler yaptırması ve gereken stil bilgisinin öğrenciye kazandırılması
4. HaftaDoktora düzeyindeki öğrencinin ders sorumlusunun gözetiminde olarak diğer bir öğrenciye, sesinin yapısı ve ses aralığına göre seçtiği,sesin rahat kullanabilmesini amaçlayan egzersizler yaptırması ve gereken stil bilgisinin öğrenciye kazandırılması
5. HaftaDoktora düzeyindeki öğrencinin ders sorumlusunun gözetiminde olarak diğer bir öğrenciye, sesinin yapısı ve ses aralığına göre seçtiği,sesin rahat kullanabilmesini amaçlayan egzersizler yaptırması ve gereken stil bilgisinin öğrenciye kazandırılması
6. HaftaDoktora düzeyindeki öğrencinin ders sorumlusunun gözetiminde olarak diğer bir öğrenciye, sesinin yapısı ve ses aralığına göre seçtiği,sesin rahat kullanabilmesini amaçlayan egzersizler yaptırması ve gereken stil bilgisinin öğrenciye kazandırılması
7. HaftaDoktora düzeyindeki öğrencinin ders sorumlusunun gözetiminde olarak diğer bir öğrenciye, sesinin yapısı ve ses aralığına göre seçtiği,sesin rahat kullanabilmesini amaçlayan egzersizler yaptırması ve gereken stil bilgisinin öğrenciye kazandırılması
8. HaftaDoktora düzeyindeki öğrencinin ders sorumlusunun gözetiminde olarak diğer bir öğrenciye, sesinin yapısı ve ses aralığına göre seçtiği,sesin rahat kullanabilmesini amaçlayan egzersizler yaptırması ve gereken stil bilgisinin öğrenciye kazandırılması
9. HaftaAra sınav
10. HaftaDoktora düzeyindeki öğrencinin ders sorumlusunun gözetiminde olarak, diğer bir öğrenciye, sesini rahat kullanabilmesini amaçlayan pratik egzersizler yaptırması ve öğrencinin kazanmış olduğu stil bilgisini uygulayabilmesini sağlaması.
11. HaftaDoktora düzeyindeki öğrencinin ders sorumlusunun gözetiminde olarak, diğer bir öğrenciye, sesini rahat kullanabilmesini amaçlayan pratik egzersizler yaptırması ve öğrencinin kazanmış olduğu stil bilgisini uygulayabilmesini sağlaması.
12. HaftaDoktora düzeyindeki öğrencinin ders sorumlusunun gözetiminde olarak, diğer bir öğrenciye, sesini rahat kullanabilmesini amaçlayan pratik egzersizler yaptırması ve öğrencinin kazanmış olduğu stil bilgisini uygulayabilmesini sağlaması.
13. HaftaDoktora düzeyindeki öğrencinin ders sorumlusunun gözetiminde olarak, diğer bir öğrenciye, sesini rahat kullanabilmesini amaçlayan pratik egzersizler yaptırması ve öğrencinin kazanmış olduğu stil bilgisini uygulayabilmesini sağlaması.
14. HaftaDoktora düzeyindeki öğrencinin ders sorumlusunun gözetiminde olarak, diğer bir öğrenciye, sesini rahat kullanabilmesini amaçlayan pratik egzersizler yaptırması ve öğrencinin kazanmış olduğu stil bilgisini uygulayabilmesini sağlaması.
15. HaftaDoktora düzeyindeki öğrencinin ders sorumlusunun gözetiminde olarak, diğer bir öğrenciye, sesini rahat kullanabilmesini amaçlayan pratik egzersizler yaptırması ve öğrencinin kazanmış olduğu stil bilgisini uygulayabilmesini sağlaması.
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı140
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14114
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler8324
Ara sınavlara hazırlanma süresi188
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü5231182

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Opera şarkıcılığı alanında geçerli olan ileri uygulama teknikleri ve yöntemleri konusunda üst düzeyde bilgi sahibi olurlar.     X
2. Opera sanatının sosyal, kültürel, artistik, politik ve ekonomik çerçevedeki yerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek tartışacak ve yönlendirecek düzeyde bilgiye sahip olurlar.    X
3. Şan tekniği yöntemlerini uzmanlık düzeyinde geliştirip uygulayarak aktarabilme becerisine sahip olurlar.    X
4. Önceden edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda, müziği yorumlama ve icra etmedeki bilgi, yöntem ve teknikleri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanındaki yaratıcı uygulamanın gelişimine katkıda bulunurlar.    X
5. Opera şarkıcılığı alanında proje ve çalışmaları planlayıp yönetebilme yetkiliğine sahip olurlar.    X
6. Alanıyla ilgili şarkı söyleme tekniklerini değerlendirme, icra etme ve akademik öğretme becerilerini etkin şekilde kullanırlar.    X
7. Müziği özgün bir üslupla ve uluslararası düzeydeki sanat değerlendirme kurullarınca kabul görecek nitelikte yorumlarlar. X   
8. Akademik yazına ve performansa dayalı özgün çalışmaları yoluyla toplumla iletişim kurarlar ve opera sanatının topluma yönlendirici katkısı konusunda farkındalığı arttırıcı etkinliklere katkı sağlarlar.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek