PDR684 - PDR SEMİNERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PDR SEMİNERİ | PDR684 | 2. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Diğer: Ödev, seminer | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Filiz BİLGE | |||||
Dersin amacı | Diğer derslerde işlenmeyen ancak uygulamada işe yarayacak yeni kavramlar, kuramlar, modeller ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Olası seminer konuları | |||||
Kaynaklar | Baker, S. B. (2000). School counseling for 21st century. New Jersey: Prentice Hall. Korkut, F. (2004). Önleyici rehberlik. Ankara: Anı Yayıncılık. Myrick, R. D. (1993). Developmental guidance and counseling: A practical approach. Second ed. Minneapolis: Educational Media. Paisley, P.O. & Hubbard, G.T. (1994). Developmental school counseling programs: From theory to practice. Alexandria, American Counseling Association. Schmidt, J. J. (2003). Counseling in schools: Essential services and comprehensive programs. Fourt ed. Boston, MA. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin Tanıtımı ve Yapılandırılması |
2. Hafta | Seminer konuları |
3. Hafta | Seminer konuları |
4. Hafta | Seminer konuları |
5. Hafta | Seminer konuları |
6. Hafta | Seminer konuları |
7. Hafta | Seminer konuları |
8. Hafta | Seminer konuları |
9. Hafta | Seminer konuları |
10. Hafta | Seminer konuları |
11. Hafta | Seminer konuları |
12. Hafta | Seminer konuları |
13. Hafta | Seminer konuları |
14. Hafta | Seminer konuları |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Dersin değerlendirmesi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 30 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 32 | 96 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 56 | 56 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 18 | 90 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının kuramsal bilgi birikimini yorumlayıp yeniden sentezleyecek derinlikte bir bilgi birikime sahiptir. | X | ||||
2. Psikolojik danışma kuramları çerçevesinde danışan güçlüklerini kavramlaştırarak uygun psikolojik danışma müdahalelerini seçer. | X | ||||
3. Psikolojik danışma alanının çeşitli sektörlerdeki uygulamalarına ilişkin kapsamlı bilgi ve anlayışa sahiptir | X | ||||
4. Psikolojik danışma alt alanlarına ilişkin derin ve kapsamlı bir bilgiye sahiptir. | X | ||||
5. Bilimsel yöntem ve tekniklere, bilimsel etik ilkelere ilişkin derin ve kapsamlı bilgiye sahiptir | X | ||||
6. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular. | X | ||||
7. Bireysel ve grupla psikolojik danışma becerilerini bağımsız bir uzman-uygulayıcı düzeyinde sergileyebilir. | X | ||||
8. Hizmet verdiği kurum ve çevrenin yerel koşullarına uygun psikolojik danışma ve rehberlik programları hazırlayıp uygulayabilir | X | ||||
9. Danışanlar veya öğrencilerin yanı sıra ilgili paydaşlarla da iş birliği kuracak sosyal becerileri sergileyebilir. | X | ||||
10. Kuramsal bakış açılarını değişen toplumsal koşullara uyarlayarak hizmet verdiği bireylerin gelişimine katkıda bulunur. | X | ||||
11. Mesleki ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel şekilde irdeler ve bunları geliştirmek üzere katkıda bulunur. | X | ||||
12. Psikolojik danışma ve rehberlik alanı dahilindeki hizmetlere ilişkin bağımsız araştırma projesi hazırlar, yürütür ve sonuçları rapor haline getirerek sunar. | X | ||||
13. Hizmet sunduğu bireylerin yaşam/çalışma koşullarının iyileştirilmesi yönünde diğer ruh sağlığı alanları ve paydaşlarla iş birliği içinde olur | X | ||||
14. Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki etik değerlere bağlılık gösterir. | X | ||||
15. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler, yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurar |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek