PDR684 - PDR SEMİNERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PDR SEMİNERİ PDR684 2. Yarıyıl 2 2 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Diğer: Ödev, seminer  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Filiz BİLGE 
Dersin amacıDiğer derslerde işlenmeyen ancak uygulamada işe yarayacak yeni kavramlar, kuramlar, modeller ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanına ilişkin yeni kavramları tanımlar.
  2. Psikolojik danışma ve rehberlik alanına ilişkin yeni kuramları ve modelleri açıklar.
  3. Psikolojik danışma ve rehberlik alanına ilişkin yeni uygulamalara örnekler verir.
  4. Seminer konularına ilişkin olarak yapılmış araştırmaları açıklar.
  5. Alanda yapılabilecek araştırmalar için önerilerde bulunur.
Dersin içeriğiOlası seminer konuları 
KaynaklarBaker, S. B. (2000). School counseling for 21st century. New Jersey: Prentice Hall.
Korkut, F. (2004). Önleyici rehberlik. Ankara: Anı Yayıncılık.
Myrick, R. D. (1993). Developmental guidance and counseling: A practical approach. Second ed. Minneapolis: Educational Media.
Paisley, P.O. & Hubbard, G.T. (1994). Developmental school counseling programs: From theory to practice. Alexandria, American Counseling Association.
Schmidt, J. J. (2003). Counseling in schools: Essential services and comprehensive programs. Fourt ed. Boston, MA.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin Tanıtımı ve Yapılandırılması
2. HaftaSeminer konuları
3. HaftaSeminer konuları
4. HaftaSeminer konuları
5. HaftaSeminer konuları
6. HaftaSeminer konuları
7. HaftaSeminer konuları
8. HaftaSeminer konuları
9. HaftaSeminer konuları
10. HaftaSeminer konuları
11. HaftaSeminer konuları
12. HaftaSeminer konuları
13. HaftaSeminer konuları
14. HaftaSeminer konuları
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaDersin değerlendirmesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler130
Sunum130
Projeler00
Seminer130
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı17100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama33296
Proje000
Ödevler15656
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü1890180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının kuramsal bilgi birikimini yorumlayıp yeniden sentezleyecek derinlikte bir bilgi birikime sahiptir.     X
2. Psikolojik danışma kuramları çerçevesinde danışan güçlüklerini kavramlaştırarak uygun psikolojik danışma müdahalelerini seçer.   X  
3. Psikolojik danışma alanının çeşitli sektörlerdeki uygulamalarına ilişkin kapsamlı bilgi ve anlayışa sahiptir    X
4. Psikolojik danışma alt alanlarına ilişkin derin ve kapsamlı bir bilgiye sahiptir.     X
5. Bilimsel yöntem ve tekniklere, bilimsel etik ilkelere ilişkin derin ve kapsamlı bilgiye sahiptir  X  
6. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular. X   
7. Bireysel ve grupla psikolojik danışma becerilerini bağımsız bir uzman-uygulayıcı düzeyinde sergileyebilir.   X  
8. Hizmet verdiği kurum ve çevrenin yerel koşullarına uygun psikolojik danışma ve rehberlik programları hazırlayıp uygulayabilir  X  
9. Danışanlar veya öğrencilerin yanı sıra ilgili paydaşlarla da iş birliği kuracak sosyal becerileri sergileyebilir.   X  
10. Kuramsal bakış açılarını değişen toplumsal koşullara uyarlayarak hizmet verdiği bireylerin gelişimine katkıda bulunur.     X
11. Mesleki ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel şekilde irdeler ve bunları geliştirmek üzere katkıda bulunur.  X   
12. Psikolojik danışma ve rehberlik alanı dahilindeki hizmetlere ilişkin bağımsız araştırma projesi hazırlar, yürütür ve sonuçları rapor haline getirerek sunar.     X
13. Hizmet sunduğu bireylerin yaşam/çalışma koşullarının iyileştirilmesi yönünde diğer ruh sağlığı alanları ve paydaşlarla iş birliği içinde olur    X
14. Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki etik değerlere bağlılık gösterir.     X
15. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler, yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurar     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek