AKE707 - EDEBİYAT KURAMLARI ve ELEŞTİRİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EDEBİYAT KURAMLARI ve ELEŞTİRİ AKE707 1. Yarıyıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok.
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları. 
Dersin amacıBu ders öğrencilerin, Edebiyat eleştirisi I ve II dersinde giriş düzeyinde gördükleri eleştiri kuramlarına daha dar odaklı ve yoğun biçimde yaklaşmayı amaçlar.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, belli başlı eleştirel yaklaşımları ve kuramları tanımlayabilir.
  2. Bu yaklaşımları ve kuramları açıklayabilir.
  3. Farklı kuramları birbirleriyle kıyaslayabilir.
  4. Derste edindiği bilgi ve becerileri edebi ve kültürel metinleri okurken uygulayabilir.
Dersin içeriğiDersi veren hocanın seçeceği bir ya da birkaç eleştirel yaklaşım derinlemesine ve tüm boyutlarıyla ele alınacaktır. Bir dönemde tek bir kuramsal yaklaşım üzerinde durulabileceği gibi (örn., biçimcilik, yapısalcılık, feminist eleştiri gibi), birden fazla akım birbiriyle ilişkili olarak da ele alınabilir (örn. yapısalcılık ve post-yapısalcılık, biçimcilik ve Yeni Eleştiri gibi).  
KaynaklarCatherine Belsey and Jane Moore, eds. The Feminist Reader: Essays in Gender and the Politics of Literary Criticism. Houndmills: Macmillan Education, 1989.
Clark, Veve A. Revising the Word and the World: Essays in Feminist Literary Criticism. Chicago: University of Chicago Press, 1993.
Colebrook, Claire. New Literary Histories: New Historicism and Contemporary Criticism. Manchester: Manchester University Press, 1998.
Donovan, Josephine. Feminist Literary Criticism: Explorations in Theory. Lexington: University Press of Kentucky, 1989.
Eagleton, Terry. Criticism and Ideology: A Study in Marxist Literary Theory. New York: Verso, 1990.
Ellmann, Maud. Psychoanalytic Literary Criticism. Harlow: Longman, 1994.
Greene, Gayle. Making a Difference: Feminist Literary Criticism. New York: Routledge, 1985.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin genel tanıtımı.
2. HaftaMetin incelemesi ve tartışma.
3. HaftaMetin incelemesi ve tartışma.
4. HaftaSunumlar ve tartışma.
5. HaftaMetin incelemesi ve tartışma.
6. HaftaMetin incelemesi ve tartışma.
7. HaftaSunumlar ve tartışma.
8. HaftaMetin incelemesi ve tartışma.
9. HaftaMetin incelemesi ve tartışma.
10. HaftaSunumlar ve tartışma.
11. HaftaMetin incelemesi ve tartışma.
12. HaftaMetin incelemesi ve tartışma.
13. HaftaSunumlar ve tartışma.
14. HaftaSunumlar ve tartışma.
15. HaftaGenel sınava hazırlık.
16. HaftaGenel sınav olarak kabul edilecek araştırmanın teslimi.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1420
Sunum530
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı3350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama5630
Proje000
Ödevler14684
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi18888
Toplam İş Yükü48107300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Amerika'ya özgü edebi, sanatsal, tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik geleneklerin oluşumu ve gelişimi üzerine bilgisini derinleştirir. Dil, edebiyat, sanat ve kültür kuramlarına ilişkin yeni kavramlar geliştirir.    X
2. Dil, edebiyat, sanat ve kültürdeki bilimsel düşünceleri analiz eder, sentezler ve inceler.    X
3. Dil, edebiyat, sanat ve kültür arasındaki etkileşimi kuramsal olarak anlar, karmaşık fikirleri ve gelişmeleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır.    X
4. Edebiyat, sinema, sanat, tarih ve siyaset gibi alanlarda Amerikan toplumunun temelindeki kültürel çeşitliliği disiplinler arası bir yaklaşımla bütünleştirir, yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.    X
5. Uzmanlık düzeyinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapar.    X
6. Düşüncelerini ve araştırma sonuçlarını uzmanlık seviyesindeki İngilizcesiyle akademik düzeyde ifade eder.    X
7. Ulusal veya uluslararası projelerde yer alır ve/veya yeni projeler geliştirir.    X
8. Alanındaki güncel gelişmeleri yerli ve yabancı kaynaklardan takip ederek sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, inceler ve kullanır.    X
9. Alanı ile ilgili uluslararası ve ulusal yayınlar yapar ve konferanslarda bildiriler sunar.    X
10. Edebiyat, sanat ve kültür yapıtlarını entelektüel düzeyde değerlendirerek ürettiği eleştirel düşünceyle edebi ve kültürel anlamda topluma katkıda bulunur. Tarihi, kültürel ve doğal mirasa sahip çıkar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek