BYL742 - GEN İFADESİNİN DÜZENLENMESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GEN İFADESİNİN DÜZENLENMESİ | BYL742 | 1. Yarıyıl | 2 | 3 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Deney | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Esra Birben | |||||
Dersin amacı | Hücresel metabolizmanın düzenlenmesi,uygun bir şekilde çalısması ve gelişim sırasında yapısal ve işlevsel farklılıkların sürdürülmesinde gen ifadesinin kontrolünün önemini kavratmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bakterilerde gen ifadesinin düzenlenmesi, ökaryotlarda gen ifadesinin düzenlenmesi, gelişimin genetik kontrolü | |||||
Kaynaklar | Genetik Kavramlar; W. S. Klug, M. R. Cummings., Çeviri Editörü :, C.Öner Palmiye Yayıncılık,Ankara,2002 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sinyal iletiminin moleküler mekanizması(T)Histidin operonu (P) |
2. Hafta | Lac operonunun keşfi,negatif kontrol,katabolit represyon:pozitif kontrol (T)Histidin operonu (P) |
3. Hafta | Arabinoz operonu,triptofan operonu (T)Histidin operonu (P) |
4. Hafta | Bakteriofaj yaşam döngüsü,karmaşık operonlar,Alternatif sigma faktörleri ve işlevleri,Alternatif sigma faktörleri ve işlevleri,Regulon sistemleri (T)Histidin operonu (P) |
5. Hafta | Ökaryotik gen düzenlenmesi: Transkripsiyonel kontrol (T) His operonu (P) |
6. Hafta | Mayalarda GAL sistemi,Tartışma |
7. Hafta | Kromatinin yeniden düzenlenmesi (T)SOS regulonu (P) |
8. Hafta | Genomik damgalama(T),SOS regulonu (P) |
9. Hafta | Transkripsiyon sonrası kontrol;miRNA?lar (T)SOS regulonu (P) |
10. Hafta | Translasyonel kontrol (T),Tartışma (P) |
11. Hafta | Gelişimin genetik kontrolü (T),Mikro-array(P) |
12. Hafta | Gelişimin genetik kontrolü(T),Mikro-array (P) |
13. Hafta | Hücre üreme döngüsünün kontrolü ve kanser, Tartışma (T)Tartışma (P) |
14. Hafta | Ara Sınav |
15. Hafta | Final ve laboratuvar sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 1 | 30 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 30 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 10 | 130 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 46 | 64 | 264 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
4. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | X | ||||
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | ||||
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek