BYL742 - GEN İFADESİNİN DÜZENLENMESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
GEN İFADESİNİN DÜZENLENMESİ BYL742 1. Yarıyıl 2 3 3 9
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gösteri
Deney
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Esra Birben 
Dersin amacıHücresel metabolizmanın düzenlenmesi,uygun bir şekilde çalısması ve gelişim sırasında yapısal ve işlevsel farklılıkların sürdürülmesinde gen ifadesinin kontrolünün önemini kavratmak 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Transkripsiyon,transkripsiyon sonrası işlemler,mRNA?nın yıkımı,translasyon,translasyon sonrası işlemler ve protein yıkımı olaylarının genetik açıdan kontrolünü ve temel genetik mekanizmalar ile ilişkili deneyleri öğrenir.
Dersin içeriğiBakterilerde gen ifadesinin düzenlenmesi, ökaryotlarda gen ifadesinin düzenlenmesi, gelişimin genetik kontrolü 
KaynaklarGenetik Kavramlar; W. S. Klug, M. R. Cummings., Çeviri Editörü :, C.Öner
Palmiye Yayıncılık,Ankara,2002 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSinyal iletiminin moleküler mekanizması(T)Histidin operonu (P)
2. HaftaLac operonunun keşfi,negatif kontrol,katabolit represyon:pozitif kontrol (T)Histidin operonu (P)
3. HaftaArabinoz operonu,triptofan operonu (T)Histidin operonu (P)
4. HaftaBakteriofaj yaşam döngüsü,karmaşık operonlar,Alternatif sigma faktörleri ve işlevleri,Alternatif sigma faktörleri ve işlevleri,Regulon sistemleri (T)Histidin operonu (P)
5. HaftaÖkaryotik gen düzenlenmesi: Transkripsiyonel kontrol (T) His operonu (P)
6. HaftaMayalarda GAL sistemi,Tartışma
7. HaftaKromatinin yeniden düzenlenmesi (T)SOS regulonu (P)
8. HaftaGenomik damgalama(T),SOS regulonu (P)
9. Hafta Transkripsiyon sonrası kontrol;miRNA?lar (T)SOS regulonu (P)
10. HaftaTranslasyonel kontrol (T),Tartışma (P)
11. HaftaGelişimin genetik kontrolü (T),Mikro-array(P)
12. HaftaGelişimin genetik kontrolü(T),Mikro-array (P)
13. HaftaHücre üreme döngüsünün kontrolü ve kanser, Tartışma (T)Tartışma (P)
14. HaftaAra Sınav
15. HaftaFinal ve laboratuvar sınavına hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar130
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer130
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 14 3 42
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1310130
Sunum / Seminer Hazırlama144
Proje000
Ödevler11010
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4664264

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir.    X
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.    X
3. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.    X
4. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.    X
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.    X
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.    X
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir.   X 
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.  X  
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir.   X 
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.   X 
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek