BYL736 - TÜRKİYE BALIKLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRKİYE BALIKLARI BYL736 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Alan Gezisi
Gösteri
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Baran Yoğurtçuoğlu 
Dersin amacıTürkiye balıklarını tanıtmak ve sistematiğini öğretmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; Türkiye balıklarının anatomik ve morfolojik özelliklerini, Balıkların sistematiğinde kullanılan yöntemleri, Türkiye tatlısu balıklarının yayılış alanlarını ve sistematiğini, Türkiye deniz balıklarının yayılış alanlarını ve sistematiğini, öğrenir.
Dersin içeriğiSistematiğin amacı, Balıkların anatomik ve morfolojik özellikleri, Balık sistematiğinde kullanılan yöntemler, Türkiye Balıklarının takım, familya, cins ve tür düzeyinde sınıflandırılmaları ve tanımlanmaları 
KaynaklarTürkiye Deniz Balıları, Fethi Akşıray
Türkiye Denizlerinin Dip Balıkları Atlası, Murat Bilecenoğlu
Türkiye Tatlısu Balıkları Kataloğu, Mustafa Kuru 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSistematiğin amacı (T)
2. HaftaBalıkların morfolojik özellikleri (T)
3. HaftaBalıkların anatomik özellikleri(T)
4. HaftaBalık sistematiğinde kullanılan yöntemler(T)
5. HaftaTürkiye Balıklarının takım, familya, cins ve tür düzeyinde sınıflandırılmaları ve tanımlanmaları (T)
6. HaftaI.Ara sınav
7. HaftaTürkiye Balıklarının takım, familya, cins ve tür düzeyinde sınıflandırılmaları ve tanımlanmaları (T)
8. HaftaTürkiye Balıklarının takım, familya, cins ve tür düzeyinde sınıflandırılmaları ve tanımlanmaları (T)
9. HaftaTürkiye Balıklarının takım, familya, cins ve tür düzeyinde sınıflandırılmaları ve tanımlanmaları (T)
10. HaftaTürkiye Balıklarının takım, familya, cins ve tür düzeyinde sınıflandırılmaları ve tanımlanmaları (T)
11. HaftaTürkiye Balıklarının takım, familya, cins ve tür düzeyinde sınıflandırılmaları ve tanımlanmaları (T)
12. HaftaII.Ara sınav
13. HaftaTürkiye Balıklarının takım, familya, cins ve tür düzeyinde sınıflandırılmaları ve tanımlanmaları (T)
14. HaftaTürkiye Balıklarının takım, familya, cins ve tür düzeyinde sınıflandırılmaları ve tanımlanmaları (T)
15. HaftaFinal sınavına hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması2816
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama14228
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4755234

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir.   X 
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.    X
3. Alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve aktarır.   X 
4. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.    X
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.  X  
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. X   
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir.    X
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.  X  
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir.X    
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.X    
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek