BYL712 - VEJETASYON
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
VEJETASYON | BYL712 | 3. Yarıyıl | 3 | 3 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Alan Gezisi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Emre Çilden | |||||
Dersin amacı | Vejetasyonla ilgili temel kavramların, sintaksonomik birimlerin, vejetasyon yapılarının ve inceleme yöntemlerinin öğretilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Flora ve vejetasyon birimleri Fitocoğrafik bölgeler Türkiye bitki örtüsü ve bitki coğrafyası Vejetasyon yapıları ve analiz yöntemeri Flora ve vejetasyonla ilgili alan uygulamaları | |||||
Kaynaklar | 1. Akman, T., Ketenoğlu, O., Kurt, F. (2011). Vejetasyon Ekolojisi ve Araştırma Metotları, Palme Yayıncılık, 354 s. 2. Akman, Y. (1990). İklim ve Biyoiklim, Palme Yayıncılık. 3. Akman, Y. (1993). Biyocoğrafya, Palme Yayıncılık. 4. Atalay, İ. (1993). Türkiye Vejetasyon Coğrafyasına Giriş, Ticaret Matbaacılık. 5. Çetik, A. R. (1973). Vejetasyon Bilimi, Ülkemiz Matbaası. 6. Çetik, A. R. (1985). İç Anadolu?nun Vejetasyon ve Ekolojisi, Selçuk Üni. Yay. No : 7. 7. Erinç, S. (1967). Vejetasyon Coğrafyası. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Flora ve vejetasyon tanımları; Dünya ve Türkiye?deki tarihçesi |
2. Hafta | Flora ve vejetasyonla ilgili temel kavramlar |
3. Hafta | Türkiye bitki örtüsü, tarihçesi, jeolojik devirlerden bugüne genel bakış |
4. Hafta | Türkiye'nin iklimsel yapısı ve topoğrafyası; Dünyada ve Türkiye?deki fitocoğrafik bölgeler, Anadolu çaprazı |
5. Hafta | Bitki ekolojisiyle ilgili temel kavramlar, vejetasyonla ilişkileri |
6. Hafta | Bitki ekolojisiyle ilgili temel kavramlar, vejetasyonla ilişkileri |
7. Hafta | 1. Ara Sınav |
8. Hafta | Bitki birliği tanımı, temel kavramlar |
9. Hafta | Bitki birliği-çevre ilişkisi |
10. Hafta | Vejetasyonla ilgili temel kavramlar, vejetasyonu yapısı, vejetasyon inceleme yöntemleri, Braun-Blanquet yöntemi kullanarak en küçük alan tayini (teorik) |
11. Hafta | Bitki birliği tablolarının düzenlenmesi, yorumlanması (teorik) |
12. Hafta | Bitki sosyolojisi tanımı ve temel kavramlar |
13. Hafta | En küçük alan tayini ve bitki birliği tablolarının düzenlenmesini ilişkin arazi çalışması ? Vejetasyon analizi (Alan çalışması 1) |
14. Hafta | En küçük alan tayini ve bitki birliği tablolarının düzenlenmesini ilişkin arazi çalışması ? Vejetasyon analizi (Alan çalışması 2) |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 15 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 85 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 31 | 22 | 100 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
4. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | X | ||||
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
9. 9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | ||||
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek