BYL712 - VEJETASYON

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
VEJETASYON BYL712 3. Yarıyıl 3 3 4 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Alan Gezisi
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Emre Çilden 
Dersin amacıVejetasyonla ilgili temel kavramların, sintaksonomik birimlerin, vejetasyon yapılarının ve inceleme yöntemlerinin öğretilmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; Ö01. Florayı ve vejetasyonu ayırt edebilir.
  2. Ö02. Dünyada ve Türkiye?deki fitocoğrafik bölgeleri ve elementlerini tanıyabilir.
  3. Ö03. Türkiye bitki örtüsü ve bitki coğrafyası hakkında bilgi sahibi olur.
  4. Ö04. Arazide çevre şartlarına göre oluşan bitki birliklerini tanımlayabilir.
  5. ÖO5. Flora ve vejetasyon yapılarını arazide analiz edebilir.
Dersin içeriğiFlora ve vejetasyon birimleri
Fitocoğrafik bölgeler
Türkiye bitki örtüsü ve bitki coğrafyası
Vejetasyon yapıları ve analiz yöntemeri
Flora ve vejetasyonla ilgili alan uygulamaları 
Kaynaklar1. Akman, T., Ketenoğlu, O., Kurt, F. (2011). Vejetasyon Ekolojisi ve Araştırma Metotları, Palme Yayıncılık, 354 s.
2. Akman, Y. (1990). İklim ve Biyoiklim, Palme Yayıncılık.
3. Akman, Y. (1993). Biyocoğrafya, Palme Yayıncılık.
4. Atalay, İ. (1993). Türkiye Vejetasyon Coğrafyasına Giriş, Ticaret Matbaacılık.
5. Çetik, A. R. (1973). Vejetasyon Bilimi, Ülkemiz Matbaası.
6. Çetik, A. R. (1985). İç Anadolu?nun Vejetasyon ve Ekolojisi, Selçuk Üni. Yay. No : 7.
7. Erinç, S. (1967). Vejetasyon Coğrafyası. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFlora ve vejetasyon tanımları; Dünya ve Türkiye?deki tarihçesi
2. HaftaFlora ve vejetasyonla ilgili temel kavramlar
3. HaftaTürkiye bitki örtüsü, tarihçesi, jeolojik devirlerden bugüne genel bakış
4. HaftaTürkiye'nin iklimsel yapısı ve topoğrafyası; Dünyada ve Türkiye?deki fitocoğrafik bölgeler, Anadolu çaprazı
5. HaftaBitki ekolojisiyle ilgili temel kavramlar, vejetasyonla ilişkileri
6. HaftaBitki ekolojisiyle ilgili temel kavramlar, vejetasyonla ilişkileri
7. Hafta1. Ara Sınav
8. HaftaBitki birliği tanımı, temel kavramlar
9. HaftaBitki birliği-çevre ilişkisi
10. HaftaVejetasyonla ilgili temel kavramlar, vejetasyonu yapısı, vejetasyon inceleme yöntemleri, Braun-Blanquet yöntemi kullanarak en küçük alan tayini (teorik)
11. HaftaBitki birliği tablolarının düzenlenmesi, yorumlanması (teorik)
12. HaftaBitki sosyolojisi tanımı ve temel kavramlar
13. HaftaEn küçük alan tayini ve bitki birliği tablolarının düzenlenmesini ilişkin arazi çalışması ? Vejetasyon analizi (Alan çalışması 1)
14. HaftaEn küçük alan tayini ve bitki birliği tablolarının düzenlenmesini ilişkin arazi çalışması ? Vejetasyon analizi (Alan çalışması 2)
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması215
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam85
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması236
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)13339
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi166
Genel sınava hazırlanma süresi177
Toplam İş Yükü3122100

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir.  X  
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.  X  
3. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.  X  
4. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.  X  
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.  X  
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.  X  
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir.  X  
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.  X  
9. 9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir.  X  
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.  X  
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek