BYL601 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER BYL601 2. Yarıyıl 0 2 0 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Ders Sorumlusu 
Dersin amacıÖğrencinin Yüksek Lisans tezinde çalışmayı düşündüğü bilimsel konu/araştırmanın literatür taraması ve görsel sunum halinde savunulmasıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; bilgiye nasıl erişebileceğini,
  2. mevcut bilginin nasıl değerlendirileceğini,
  3. bilginin en iyi şekilde nasıl dinleyiciye aktarılacağını, öğrenir.
Dersin içeriğiİlgilendiği alanlarda son dönemlerdeki güncel konuların araştırılması ve yüksek lisans tezinde yapacağı çalışmanın temellerinin dersi alan diğer arkadaşlarına ve seminere katılan öğretim üyelerine anlatılmasıdır. 
Kaynaklar1-Ders notları 2-Güncel yayınlar 3-İnternet adresleri. 4-Popüler Bilim Dergileri 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGenel toplantı ve ders hakkında bilgi
2. HaftaSeminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması
3. HaftaSeminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması
4. HaftaSeminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması
5. HaftaSeminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması
6. HaftaSeminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması
7. HaftaSeminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması
8. HaftaSeminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması
9. HaftaSeminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması
10. HaftaSeminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması
11. HaftaSeminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması
12. HaftaSeminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması
13. HaftaSeminer Programının Duyurulması
14. HaftaSeminer Programının Duyurulması
15. HaftaÖğrenci sunumları (Güncel araştırma konuları)
16. HaftaÖğrenci sunumları (Güncel araştırma konuları)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1100
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama1616256
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3019298

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hidrobiyoloji alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilimsel metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.    X
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.    X
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve sentez yapar.   X 
4. Alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleme yeteneği kazanır.   X 
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme yeteneği kazanır.   X 
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.    X
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir.    X
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.    X
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir.    X
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.   X 
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek