BYL601 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | BYL601 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ders Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin Yüksek Lisans tezinde çalışmayı düşündüğü bilimsel konu/araştırmanın literatür taraması ve görsel sunum halinde savunulmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İlgilendiği alanlarda son dönemlerdeki güncel konuların araştırılması ve yüksek lisans tezinde yapacağı çalışmanın temellerinin dersi alan diğer arkadaşlarına ve seminere katılan öğretim üyelerine anlatılmasıdır. | |||||
Kaynaklar | 1-Ders notları 2-Güncel yayınlar 3-İnternet adresleri. 4-Popüler Bilim Dergileri |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel toplantı ve ders hakkında bilgi |
2. Hafta | Seminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması |
3. Hafta | Seminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması |
4. Hafta | Seminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması |
5. Hafta | Seminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması |
6. Hafta | Seminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması |
7. Hafta | Seminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması |
8. Hafta | Seminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması |
9. Hafta | Seminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması |
10. Hafta | Seminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması |
11. Hafta | Seminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması |
12. Hafta | Seminer konularının/özetlerin toplanması ve takvimin hazırlanması |
13. Hafta | Seminer Programının Duyurulması |
14. Hafta | Seminer Programının Duyurulması |
15. Hafta | Öğrenci sunumları (Güncel araştırma konuları) |
16. Hafta | Öğrenci sunumları (Güncel araştırma konuları) |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 100 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 16 | 16 | 256 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 30 | 19 | 298 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hidrobiyoloji alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilimsel metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve sentez yapar. | X | ||||
4. Alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleme yeteneği kazanır. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme yeteneği kazanır. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | X | ||||
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | ||||
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek