KOM612 - KONTRPUAN ÖĞRETİM TEKNİKLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KONTRPUAN ÖĞRETİM TEKNİKLERİ KOM612 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Metin Munzur, Prof.Levent Kuterdem, Doç.Onur Özmen 
Dersin amacıKontrpuan eğitimi alanında ders verme becerisi kazandırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Kontrpuan ekollerindeki farklı yaklaşımları kavrar.
  2. 2. Kontrpuan öğretir.
  3. 3. Kontrpuan alanında eğitim metodu incelemesi yapar.
  4. 4. Kontrpuan alanında makale yazar.
  5. 5. Kontrpuan alanında yaptığı inceleme vb. çalışmaları eğitim hayatına katar.
Dersin içeriğiKontrpuan konusunda yazılmış teknik ve tarihsel kitaplar, bu tekniklerle yazılmış eserlere ait nota ve ses kayıtları. 
KaynaklarKoechlin, Ch. (1926). Précis des Régles du Contrepoint, Paris: Heguel.
Galon, N. - Bitsch, M. (1964). Traité de Contrepoint. Paris: Desportes. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKontrpuan ekollerindeki farklı yaklaşımlar
2. HaftaKontrpuan ekollerindeki farklı yaklaşımlar
3. HaftaKontrpuan ekollerindeki farklı yaklaşımlar
4. HaftaKontrpuan ekollerindeki farklı yaklaşımlar
5. HaftaKontrpuan alanında yazılan aynı yaklaşımdaki farklı kitaplar
6. HaftaKontrpuan alanında yazılan aynı yaklaşımdaki farklı kitaplar
7. HaftaKontrpuan alanında yazılan aynı yaklaşımdaki farklı kitaplar
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaEser analizleri
10. HaftaEser analizleri
11. HaftaEser analizleri
12. HaftaEser analizleri
13. HaftaEser analizleri
14. HaftaEser analizleri
15. HaftaSunum
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11414
Genel sınava hazırlanma süresi11414
Toplam İş Yükü4548126

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bestecilikte ve ilgili alanlarda güncel bilgileri içeren ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerilere sahip olurlar.    X
2. Üretime yön verebilecek sanat ve estetik bilgisine sahiptir.    X
3. Bestecilik alanında disiplinler arası etkileşim, araştırma yöntemleri, müzik eleştirisi, sanat ve bilim etiği konularında deneyim ve bilgi sahibi olurlar.    X
4. Yaratıcılığın ve ileri düzeyde beceriler gerektiren sanat eserlerini tek başlarına üretirler.   X 
5. Kişisel sanat ve tasarım sürecini ve yöntemini oluştururlar.    X
6. Sanat ve besteleme konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarırlar.    X
7. Bir sanat eylemini ve uygulamayı başlatabilmek üzere diğer kişileri ikna ederler.    X
8. Öğrenmeyi yönlendirirler.    X
9. Alanına ilişkin edinimleri topluma aktarırlar.    X
10. Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahiptirler.    X
11. 11. Anadilinin yanı sıra en az bir yabancı dil kullanarak ulusal ve uluslararası alan yazınını takip ederler.   X 
12. Besteleme alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanırlar.    X
13. Kültürel ve sanatsal değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alırlar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek