BİS620 - LOJİSTİK REGRESYON

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
LOJİSTİK REGRESYON BİS620 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseBİS 605 veya BİS 735 Biyoistatistik derslerinden birini almış ve başarıyla tamamlamış olmak.
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)DOÇ. DR. JALE KARAKAYA KARABULUT, DR. ÖĞR. ÜYESİ SEVİLAY KARAHAN, PROF. DR. ERDEM KARABULUT 
Dersin amacıLojistik regresyon yöntemleri hakkında genel bilgi aktarımı ve uygulama deneyimi kazandırma 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenciler; Lojistik regresyon modelini tanır,
  2. Modelde kullanılacak değişken türlerini bilir.
  3. Model oluşturma yöntemlerini uygulayabilir,
  4. Model uygunluğunu ve sonuçların alternatif yöntemlerle karşılaştırmasını yapabilir.
Dersin içeriğiİki durumlu bağımlı değişkenlerde kullanılan regresyon yöntemi, çok değişkenli risk tahminleride regresyon yönteminin kullanımı. Lojistik regresyon tanımları, model oluşturma kuralları, uyum iyiliği. 
Kaynaklar1. Hosmer, D., W., Lemeshow, S., Applied Logistic Regression, John Willey & Sons., 2000.
2. Alpar R. Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler, Detay Yayıncılık, Ankara, 2021.
3. Saraçbaşı O., Dolgun A. Lojistik Regresyon Çözümlemesi, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2015. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaLojistik Regresyona Giriş, En çok Olabilirlik ve katsayı kestirimleri
2. HaftaKatsayıların ve Modelin Anlamlılık testleri, Katsayıların Güven Aralığı
3. HaftaÇok Değişkenli Lojistik Regresyon: Değişken türleri, Göreli Karşılaştırmalar
4. HaftaSonuçların Yorumlaması, Etki Karışımı ve Etki değişimi
5. HaftaUYGULAMA
6. HaftaARA SINAV
7. HaftaModel Oluşturma
8. HaftaModelin Uyum iyiliğinin İncelenmesi
9. HaftaLojistik regresyonun Farklı Araştırma Düzenlerinde Kullanımı
10. HaftaUYGULAMA
11. HaftaARA SINAV
12. HaftaLojistik Regresyonda Etkili Gözlem İstatistikleri ve Kullanımı
13. HaftaGrup Tartışmaları
14. HaftaGrup Tartışmaları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGENEL SINAV

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama166
Proje000
Ödevler2918
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3469210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Biyoistatistik yüksek lisans diplomasına sahip bir uzman; araştırmanın planlaması, yürütülmesi ve sonuçlandırılması aşamalarında sorumluluk alabilmesi için yeterli kuramsal bilgiye sahiptir, literatürü ve güncel çalışmaları yakından izler.    X
2. Biyoistatistik yüksek lisans diplomasına sahip bir uzman; biyoistatistik bilim alanı ve alan dışı konulara eleştirel bir gözle bakar. Gerek ders saatinde gerekse ders saati dışında ders konularına, yapılan sunumlara, seminerlere, katıldığı kongre veya sempozyumlarda karşılaştığı çalışmalara ve bilimsel makalelere ilişkin sorular sorar ve eleştirel bir bakış açısı kazanır.   X 
3. Biyoistatistik yüksek lisans diplomasına sahip olan bir uzman; uygun istatistiksel çözümlemelere karar verebilmesi ve sonuçları doğru irdeleyebilmesi için yeterli kuramsal ve uygulamalı istatistik bilgisine sahiptir.   X 
4. Biyoistatistik yüksek lisans diplomasına sahip bir uzman; yeterli bilgisayar bilgisine ve istatistiksel yazılımları kullanma becerisine sahiptir. Aday; verilerin analiz öncesinde amaca uygunluğunu denetler, kullanılacak istatistiksel yazılımda veri girişi, düzenlemesi ve veri yönetimi konusunda yaşanacak sorunlara ve amaca uygun, doğru analiz yöntemini belirleme gibi problemlere uygun çözüm önerileri getirir.   X 
5. Biyoistatistik yüksek lisans diplomasına sahip olan uzman; çalıştığı alana ilişkin bilgilerini; tartışmalara katılım-katkı, tez danışmanı ile bilgi alış verişi, makale tartışması ve seminer sunumu yolu ile başkalarına uygun şekilde aktarır.   X 
6. Biyoistatistik yüksek lisans diplomasına sahip bir uzman; danışmanlık yapacağı çalışmalarda yöntem önerilerinde bulunur, araştırma planlaması yapar, yönlendirici olur, araştırma raporu hazırlar.    X
7. Biyoistatistik yüksek lisans diplomasına sahip bir uzman; bilimsel doğruluk ve istatistiksel etik değerlere uygun hareket eder. Bir araştırmanın sonucuna etki edebilecek, bilerek ya da bilmeyerek yapılmış yanlılık kaynaklarını öngörebilecek istatistiksel bilgi alt yapısına sahiptir. Araştırmaların her aşamasında yapılabilecek bilinçli ya da bilinçsiz yan tutmalara karşı dikkatli ve uyarıcıdır.    X
8. Biyoistatistik yüksek lisans diplomasına sahip bir uzman; bağımsız olarak çalışabilmesi için; bir öğretim üyesi gözetiminde bölüm içerisinde yapılan bir danışmanlık hizmetine katkıda bulunur, danışman öğretim üyesi ile birlikte kongrelere sözlü bildiri ya da poster ile katılır ve bir projede görevlendirilebilir.  X  
9. Biyoistatistik yüksek lisans diplomasına sahip bir uzman; multi-disipliner bir çalışma içerisinde yer almaya hazırdır. Mesleki anlamda başkalarıyla ilişkiye geçer; ödev, seminer, proje ve danışmanlık hizmetlerinde bir grup içerisinde çalışır, aynı ekip içerisinde yer alan kişilere iş verebilme yeteneği kazanır.    X
10. Biyoistatistik yüksek lisans diplomasına sahip bir uzman; biyoistatistik alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek