KAY738 - DİN ve SİYASET
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİN ve SİYASET | KAY738 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu ders katılımcılara din ve siyaset ilişkisi konusunda teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgileri vermeyi amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste şu konulara yer verilecektir: din konusunda teorik yaklaşımlar, dinin fonksiyonları, laiklik ve sekülerizm tartışmaları, modernleşme ve sosyal gelişme kuramlarına göre din kurumunun geleceği tartışmaları, güncel küresel gelişmeler ve bir kimlik olarak dini aidiyetin yükselişi, din ve milliyetçilik ilişkisi, Medeniyetler Çatışması tartışmaları, Batı ve İslam kimliği karşılaşma süreci konusundaki tartışmalar ve siyasal İslam'ın yükselişi. | |||||
Kaynaklar | Huntington, Samuel. Medeniyetler Çatışması. Ankara: Vadi, 1995. Lewis, Bernard. Islam and the West. Oxford: Oxford University Press, 1993. Mardin, Şerif. Türkiye'de Din ve Siyaset. İstanbul: İletişim, 1995. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Antik Çağda Din ve Siyaset İlişkisi |
3. Hafta | Orta Çağda Din ve Siyaset İlişkisi |
4. Hafta | Modern Çağda Din ve Siyaset İlişkisi: Hümanizm, Reform ve Aydınlanma |
5. Hafta | Modern Çağda Din ve Siyaset İlişkisi: Yönetimin Meşruiyeti ve Demokrasi |
6. Hafta | Ara Sınav I |
7. Hafta | Modern Çağda Din ve Siyaset İlişkisi: Sekülerizm ve Laiklik (İngiltere ve Fransa Örnekleri) |
8. Hafta | Devletin Sınırları: Laiklik, Sekülerizm ve Din ve Vicdan Özgürlüğü |
9. Hafta | İslam ve Siyaset: Siyasal İslam |
10. Hafta | Terörizm, İslam ve Medeniyetler Çatışması |
11. Hafta | Ara Sınav II |
12. Hafta | Osmanlı Döneminde Din ve Siyaset |
13. Hafta | Cumhuriyet Döneminde Din ve Siyaset |
14. Hafta | Türkiye'de Siyasal İslam |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 19 | 228 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 29 | 42 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının kuram ve uygulama bilgilerine üst düzeyde hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir. | X | ||||
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve bu süreçte karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. Özgün düşüncelerle alanına yenilik getirebilir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. | X | ||||
4. Alanındaki yeni gelişmeleri ve yayınları takip eder. Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. Bu süreçte yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili çok iyi düzeyde bilir ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Bilimsel yayın üreterek ve alanındaki ulusal ve uluslararası toplantılara katılarak yaptığı sunumlarla bilime katkı sağlar. | X | ||||
6. Toplumsal sorumluluk anlayışı ile toplumu aydınlatma bilincine ve yetkinliğine sahiptir. Birikimini topluma yol göstermek için kullanmaya gayret eder. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne gerek ulusal gerek uluslararası düzeyde katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek