HSP614 - ADOLESAN SAĞLIĞI ve HALK SAĞLIĞI HİZMETLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ADOLESAN SAĞLIĞI ve HALK SAĞLIĞI HİZMETLERİ | HSP614 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 1 | 0 | 1 | 2 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Hilal Özcebe | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin adolesan dönem gelişim ve sağlık sorunları, adolesanların gereksinimi olan halk sağlık hizmetleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Adolesan dönem gelişim özellikleri 2. Adolesan dönem sağlık sorunları 3. Adolesanların sağlık hizmet gereksinimleri 4. Adolesan dostu sağlık hizmetleri modeli | |||||
Kaynaklar | Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı ve Çocuk Sağlığı Enstitüsü Yayını. Katkı Pediatri Dergisi. Adolesan. Cilt 21, Sayı 6, Kasım-Aralık 2000-ISSN 1300-4336. Adolescent and Adolescent Reproductive Health. International Children?s Centre, (supported by UNFPA and Ministry of Health General Directorate of Maternal Child Health Family Planning), Meteksan A.Ş. Ankara 2003. WHO. Adolescent Friendly Health Services An Agenda for Change, WHO/FCH/CAH/02.14, Geneva, 2002. WHO. Child And Adolescent Division. UNICEF. web sayfaları UNFPA. web sayfaları Her dönem farklı güncel makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Adolesan dönem gelişimi ve özellikleri |
2. Hafta | Adolesan dönem fiziksel sağlık sorunları |
3. Hafta | Adolesan dönem psikososyal sağlık sorunları |
4. Hafta | Adolesan dönem üreme ve cinsel sağlık sorunları |
5. Hafta | Adolesanlarda riskli davranışlar |
6. Hafta | Toplumda adolesan sağlığı sorunlarının boyutları |
7. Hafta | Adolesanların sağlık gereksinimleri |
8. Hafta | Toplumda adolesan sağlık sorunlarına bakış |
9. Hafta | Aile içinde adolesan sağlığının korunması |
10. Hafta | Okulda adolesan sağlığının korunması |
11. Hafta | Adolesan sağlık hizmetlerinin özellikleri |
12. Hafta | Adolesanlara erişim |
13. Hafta | Adolesanların sağlık hizmetlerine katılımı |
14. Hafta | Adolesan sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi |
15. Hafta | Tartışma ve Değerlendirme |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 1 | 10 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 29 | 28 | 60 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Halk sağlığı ile ilgili güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirip ve derinleştirebilir. | X | ||||
2. Halk sağlığı konusunda disiplinler arası etkileşimi kavrar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
3. Halk sağlığında kullanılan yöntemleri bilerek halk sağlığı ile ilgili konularda program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularına hâkimdir. | X | ||||
4. Halk sağlığı konusunda araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
5. Halk sağlığı konusundaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | X | ||||
6. Halk sağlığı alanında edindiği bilgi ve becerilerini uygun yöntemler ve araçlar kullanarak toplumlarda var olan sağlık sorunlarını tespit eder, bunlara bağlı politika ve stratejiler geliştirerek çözüm önerileri üretir. | X | ||||
7. Halk sağlığı konularında araştırma planlar, yürütür, analiz eder ve yaptığı araştırmayı raporlaştırır. | X | ||||
8. Halk sağlığı konusunda alana ilişkin sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
9. Halk sağlığı alanındaki uluslararası gelişmeleri ülke koşullarını göz önüne alarak değerlendirir. | X | ||||
10. Halk sağlığı alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
11. Halk sağlığı alanındaki öncelikli konularda araştırma, sunum ve yayın yapar. | X | ||||
12. Ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına halk sağlığı bakış açısıyla katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek