BYL681 - HAYVAN COĞRAFYASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HAYVAN COĞRAFYASI | BYL681 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Yusuf Orhan Mergen | |||||
Dersin amacı | Dünyadaki hayvan türlerinin bugün bulundukları alanları ve geçmişteki yayılışlarını, zoocoğrafik alanların karakteristik unsurlarını, tarihsel gelişimlerini, biyolojik çeşitliliklerini, ülkemizin karakteristik fauna elemanlarını ve zoocoğrafik pozisyonlarını öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Genel hayvan coğrafyası ve ilkeleri Kıtaların ve kara parçalarının konumlanması Buzullaşma ve kara köprülerinin oluşumu Karaların ve denizlerin zoocoğrafik bölgeleri Hayvanların yaşamına ve yayılışına etki eden etmenler Biyocoğrafik bölgeler ve hayvanları Türkiye zoocoğrafyası | |||||
Kaynaklar | Demirsoy, A., 2002: Genel Zoocoğrafya ve Türkiye Coğrafyası 'Hayvan Coğrafyası', 5. Baskı, Meteksan, Ankara. Özkan M., 2006: Hayvan Coğrafyası. Alfa-Aktüel yayınları Groombridge, B. and Jenkins, M., 2002, World Atlas of Biodiversity: Earth?s Living Resources in the 21st Century, University of California Press, xii+340 pp. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel Zoocoğrafya ve Zoocoğrafyanın ilkeleri |
2. Hafta | Kıtaların ve Kara parçalarının Konumlanması |
3. Hafta | Kıtaların ve Kara parçalarının Konumlanması |
4. Hafta | Buzullaşma ve Kara Köprülerinin oluşması |
5. Hafta | Kıtaların ve Denizlerin Zoocoğrafik Bölgeleri |
6. Hafta | Kıtaların ve Denizlerin Zoocoğrafik Bölgeleri |
7. Hafta | I. Ara sınavı |
8. Hafta | Hayvanların yaşamına ve yayılışına etki eden etmenler |
9. Hafta | Hayvanların yaşamına ve yayılışına etki eden etmenler |
10. Hafta | Biyocoğrafik Bölgeler ve Hayvanları |
11. Hafta | Biyocoğrafik Bölgeler ve Hayvanları |
12. Hafta | Ödev Sunumu |
13. Hafta | Türkiye Zoocoğrafyası |
14. Hafta | Türkiye Zoocoğrafyası |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 31 | 63 | 232 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Biyoloji veya farklı alandaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
4. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
7. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, sonuçları dikkate alarak değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek