BYL681 - HAYVAN COĞRAFYASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HAYVAN COĞRAFYASI BYL681 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gösteri
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Yusuf Orhan Mergen 
Dersin amacıDünyadaki hayvan türlerinin bugün bulundukları alanları ve geçmişteki yayılışlarını, zoocoğrafik alanların karakteristik unsurlarını, tarihsel gelişimlerini, biyolojik çeşitliliklerini, ülkemizin karakteristik fauna elemanlarını ve zoocoğrafik pozisyonlarını öğretmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci Hayvan türlerinin bugün bulundukları alanlar ve geçmişteki yayılışları Yaşamlarına ve yayılışlarına etki eden etmenler Zoocoğrafik bölgeler ve hayvanları, Ülkemizin zoocoğrafik yapısı hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin içeriğiGenel hayvan coğrafyası ve ilkeleri
Kıtaların ve kara parçalarının konumlanması
Buzullaşma ve kara köprülerinin oluşumu
Karaların ve denizlerin zoocoğrafik bölgeleri
Hayvanların yaşamına ve yayılışına etki eden etmenler
Biyocoğrafik bölgeler ve hayvanları
Türkiye zoocoğrafyası 
KaynaklarDemirsoy, A., 2002: Genel Zoocoğrafya ve Türkiye Coğrafyası 'Hayvan Coğrafyası', 5. Baskı, Meteksan, Ankara.
Özkan M., 2006: Hayvan Coğrafyası. Alfa-Aktüel yayınları
Groombridge, B. and Jenkins, M., 2002, World Atlas of Biodiversity: Earth?s Living Resources in the 21st Century, University of California Press, xii+340 pp. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGenel Zoocoğrafya ve Zoocoğrafyanın ilkeleri
2. Hafta Kıtaların ve Kara parçalarının Konumlanması
3. HaftaKıtaların ve Kara parçalarının Konumlanması
4. HaftaBuzullaşma ve Kara Köprülerinin oluşması
5. HaftaKıtaların ve Denizlerin Zoocoğrafik Bölgeleri
6. HaftaKıtaların ve Denizlerin Zoocoğrafik Bölgeleri
7. HaftaI. Ara sınavı
8. HaftaHayvanların yaşamına ve yayılışına etki eden etmenler
9. HaftaHayvanların yaşamına ve yayılışına etki eden etmenler
10. HaftaBiyocoğrafik Bölgeler ve Hayvanları
11. HaftaBiyocoğrafik Bölgeler ve Hayvanları
12. HaftaÖdev Sunumu
13. HaftaTürkiye Zoocoğrafyası
14. HaftaTürkiye Zoocoğrafyası
15. HaftaFinal sınavına hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler125
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler11515
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3163232

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Biyoloji veya farklı alandaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.   X 
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.    X
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.    X
4. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.   X 
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.    X
6. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.    X
7. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.   X 
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.   X 
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetme yeteneğine sahip olur.    X
10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, sonuçları dikkate alarak değerlendirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek