SOS621 - FEMİNİST METODOLOJİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FEMİNİST METODOLOJİ SOS621 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Hatice Karaçay Çakmak 
Dersin amacıBu dersin amacı adam-akım sosyal bilimlerin felsefi/metodolojik temellerini değerlendirerek, feminist metodolojinin genel çatısını ortaya koymaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda; ? Sosyal ve beşeri bilimlerin ele aldıkları metodoloji ve bilgi teorileri feminist bir pencereden yeniden sorgulama araçlarını kazanır (1,2,3,4 ve 8)
  2. ? Sosyal araştırmalarda feminist bir metodolojinin gerekliliğini anlar (4 ve 12)
  3. ? Adam-merkezci varsayımlar ve görüşlere dayanan teori ve politikalarla mücadelede bu metodolojinin önemini değerlendirir (8,9 ve 10)
  4. ? Bilgiye ulaşmak ve bilgi üretmek bağlamında eleştirel yaklaşımın geliştirilmesi için feminist metodolojinin batı felsefesine nasıl bir bakış biçimi geliştireceğini analiz eder. (2,4,5 ve 10)
Dersin içeriği? Aydınlanma ve Adam-akım (malestream) Sosyal Bilimlerde Yöntem
? Bilgi Teorisine Feminist Yaklaşımlar
? Ampirisist ve Duruş (Standpoint) Feminist Teorisi
? Feminist Epistemoloji ve Postmodern Yaklaşımlar
? Feminist Araştırma Projelerinde Metodolojik ve Etik Problemler  
Kaynaklar? Hesse-Biber, S. N. and Leavy, P.L. (2007) Feminist Research Practice: A Primer. Thousand Oaks: Sage.
? Ramazanoğlu, C. and Janet Holland ,J. ( 2002) Feminist Methodology: Challenges and Choices. Thousand Oaks: Sage.
? Jaggar, A. M. (1989) ?Love and Knowledge: Emotion in Feminist Epistemology.? In Gender/Body/Knowledge: Feminist Reconstructions of Being and Knowing, ed. Alison M. Jaggar and Susan R. Bordo. New Brunswick: Rutgers University Press.
? Harding, S. (Ed.) (1987) Feminism and Methodology. Milton Keynes: Open University Press.
? Ayrıntılı okuma listesindeki diğer kaynaklar
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAydınlanma ve 'Adamakım' sosyal bilimlerin bilimsel yöntemi
2. HaftaFeminist metodoloji ve epistemelojiye giriş
3. HaftaBilgi kuramlarına feminist yaklaşımlar
4. HaftaDurumsallık, öznellik ve marjinallik
5. HaftaAnalitik bir kategori olarak toplumsal cinsiyet
6. HaftaEril epistemoloji içinde zıtlıklar
7. HaftaAra sınav
8. HaftaFeminist-duruş (feminist standpoint) analizi
9. HaftaFeminist ? duruş (standpoint) epistemolojisi
10. HaftaFeminist epistemoloji ve postmodern yaklaşımlar
11. HaftaSunumlar
12. HaftaFeminist eylem araştırması: yöntemsel ve etik sorunlar
13. HaftaFeminist eylem araştırması: yöntemsel ve etik sorunlar
14. HaftaToplumsal cinsiyet içerikli toplumsal sözleşme
15. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler250
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam130
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler21530
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3372178

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek