SOS621 - FEMİNİST METODOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FEMİNİST METODOLOJİ | SOS621 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Hatice Karaçay Çakmak | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı adam-akım sosyal bilimlerin felsefi/metodolojik temellerini değerlendirerek, feminist metodolojinin genel çatısını ortaya koymaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Aydınlanma ve Adam-akım (malestream) Sosyal Bilimlerde Yöntem ? Bilgi Teorisine Feminist Yaklaşımlar ? Ampirisist ve Duruş (Standpoint) Feminist Teorisi ? Feminist Epistemoloji ve Postmodern Yaklaşımlar ? Feminist Araştırma Projelerinde Metodolojik ve Etik Problemler | |||||
Kaynaklar | ? Hesse-Biber, S. N. and Leavy, P.L. (2007) Feminist Research Practice: A Primer. Thousand Oaks: Sage. ? Ramazanoğlu, C. and Janet Holland ,J. ( 2002) Feminist Methodology: Challenges and Choices. Thousand Oaks: Sage. ? Jaggar, A. M. (1989) ?Love and Knowledge: Emotion in Feminist Epistemology.? In Gender/Body/Knowledge: Feminist Reconstructions of Being and Knowing, ed. Alison M. Jaggar and Susan R. Bordo. New Brunswick: Rutgers University Press. ? Harding, S. (Ed.) (1987) Feminism and Methodology. Milton Keynes: Open University Press. ? Ayrıntılı okuma listesindeki diğer kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Aydınlanma ve 'Adamakım' sosyal bilimlerin bilimsel yöntemi |
2. Hafta | Feminist metodoloji ve epistemelojiye giriş |
3. Hafta | Bilgi kuramlarına feminist yaklaşımlar |
4. Hafta | Durumsallık, öznellik ve marjinallik |
5. Hafta | Analitik bir kategori olarak toplumsal cinsiyet |
6. Hafta | Eril epistemoloji içinde zıtlıklar |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Feminist-duruş (feminist standpoint) analizi |
9. Hafta | Feminist ? duruş (standpoint) epistemolojisi |
10. Hafta | Feminist epistemoloji ve postmodern yaklaşımlar |
11. Hafta | Sunumlar |
12. Hafta | Feminist eylem araştırması: yöntemsel ve etik sorunlar |
13. Hafta | Feminist eylem araştırması: yöntemsel ve etik sorunlar |
14. Hafta | Toplumsal cinsiyet içerikli toplumsal sözleşme |
15. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 50 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 130 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 33 | 72 | 178 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek