BYL663 - PARAZİTLERİN BİYOLOJİK ÖZELLİKLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PARAZİTLERİN BİYOLOJİK ÖZELLİKLERİ BYL663 1. Yarıyıl 2 2 3 9
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gösteri
Deney
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Aslı Özkırım 
Dersin amacıSağlık önemi olan protozoonların; morfolojik, biyolojik özellikleri ve zararlı etkilerini öğretmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci
  2. Parazitik protozoonları,
  3. Biyolojilerini,
  4. Morfolojik yapılarını,
  5. Patojenitelerini, korunma ve tedavi olasılıklarını öğrenir.
Dersin içeriğiSağlık önemi olan Protozoonların biyolojileri ve bunlarla ilgili literatür 
KaynaklarRoberts LS, Janovy Jr J. Fondations of Parasitology, 6th ed., W.C Brown/McGraw Hill Publishers, Chicago, 1999.
Çetin, ET., Anğ, Ö,. Töreci, K; Tıbbi Parazitoloji : Protozoonlar , Helmintler, Artropotlar İstanbul Tıp Fak yay., 1995,
Korkmaz, M., Ülgen, Z.O., Parazitolojide Laboratuvar, Türkiye Parazitoloji Derneği yayın no:3, 2011 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaProtozoonlar ve Genel Özellikleri (T) Protozoa tanıtım (P)
2. HaftaEntamoeba histolytica ve diğer amipler (T) Entamoeba histolytica ve E. coli (P)
3. HaftaGiardia ve Diğer Sindirim Sistemi Kamçılıları (T) Giardia lamblia trofozoit, kist yapısı (P)
4. HaftaTrichomonas vaginalis ve diğer Trichomonadlar (T) Trichomonas vaginalis (P)
5. HaftaLeishmania donovani (T) Leishmania donovani (P)
6. HaftaAra Sınav I
7. HaftaLeishmania tropica ve diğer Leishmania Türleri (T) Leishmania tropica (P)
8. HaftaAfrika Uyku Hastalığı ve Chagas Hastalığ etkenleri (T) Trypanosoma gambiense ve T. cruzii (P)
9. HaftaBalantidium coli (T) Balantidium coli (P)
10. Haftaİsospora ve diğer İsosporalar (T) İsospora belli (P)
11. HaftaToxoplasma gondii (T) Toxoplasma gondii (P)
12. HaftaSıtma Etkeni Olan Plasmodiumlar(T) Plasmodium türleri (P)
13. HaftaAra Sınav II
14. HaftaPneumocystis ve Cryptosporidium (T) Pneumocystis ve Cryptosporidium preparatlarının incelenmesi (P)
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar110
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama155
Proje000
Ödevler155
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4759256

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Biyoloji veya farklı alandaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.    X
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.    X
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.   X 
4. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.   X 
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.    X
6. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.   X 
7. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.   X 
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.    X
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetme yeteneğine sahip olur.   X 
10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, sonuçları dikkate alarak değerlendirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek