İDÖ600-01 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | İDÖ600-01 | 3. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok. | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Uygulama-Alıştırma Diğer: Mülakat, Birebir Görüşme. | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mehmet Demirezen | |||||
Dersin amacı | Tez aşamasına gelen öğrencinin alanına yönelik çalışma yapması, bu çerçevede yazacağı tez ile var olan bir konuya yeni bir bakış açısı getirmesi veya daha önce ele alınmamış bir konu üzerinde çalışma yapmasını sağlamak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öğrencinin ilgisini çeken ve tez danışmanının uygun gördüğü bir konuda geniş kapsamlı bir çalışma yapması | |||||
Kaynaklar | Cohen, Louis, Lawrence Manion & Keith Morrison. (2000). Research Methods in Education (Fifth Edition). London & New York: Routledge. Creswell, John W. (2007). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches (Second Edition). London: SAGE. Gliner, Jeffrey A. & Morgan, George A. (2000). Research Methods in Applied Settings: An Integrative Approach to Design and Analysis. London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. Johnson, Donna M. (1992). Approaches to Research in Second Language Learning. New York & London: Longman. Mackey, Alison & Gass, Susan M. (2005). Second Language Research: Methodology and Design. Mahwah, NJ: Erlbaum. McDonough, Jo & McDonough, Steven. (1997). Research Methods for English Language Teachers. London: Arnold. Pallant, Julie. (2001). SPSS Survival Manual. Buckingham: Open University Press. Punch, Keith F. (2005). Introduction to Social Research: Quantitative and Qualitative Approaches (Second Edition). London: SAGE. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
2. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
3. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
4. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
5. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
6. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
7. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
8. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
9. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
10. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
11. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
12. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
13. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
14. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
15. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
16. Hafta | Tez Çalışmasını Tamamlama |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 100 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 50 | 700 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 28 | 54 | 756 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. | X | ||||
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. | X | ||||
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | X | ||||
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. | X | ||||
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar. | X | ||||
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. | X | ||||
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur. | X | ||||
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek