İDÖ600-01 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR İDÖ600-01 3. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseYok.
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Uygulama-Alıştırma
Diğer: Mülakat, Birebir Görüşme.  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mehmet Demirezen 
Dersin amacıTez aşamasına gelen öğrencinin alanına yönelik çalışma yapması, bu çerçevede yazacağı tez ile var olan bir konuya yeni bir bakış açısı getirmesi veya daha önce ele alınmamış bir konu üzerinde çalışma yapmasını sağlamak 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda, öğrenci; -daha önce yapılan çalışmalardan farklı olarak özgün bir ürün ortaya çıkarır, -var olan bir çalışmaya farklı bir bakış açısı kazandırır, -daha önceki çalışmaları eleştirel bir şekilde yorumlar, -alanıyla ilgili uygun bilimsel teknik ve yöntemleri etik kurallar çerçevesinde kullanır.
Dersin içeriğiÖğrencinin ilgisini çeken ve tez danışmanının uygun gördüğü bir konuda geniş kapsamlı bir çalışma yapması 
KaynaklarCohen, Louis, Lawrence Manion & Keith Morrison. (2000). Research Methods in Education (Fifth Edition). London & New York: Routledge.
Creswell, John W. (2007). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches (Second Edition). London: SAGE.
Gliner, Jeffrey A. & Morgan, George A. (2000). Research Methods in Applied Settings: An Integrative Approach to Design and Analysis. London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
Johnson, Donna M. (1992). Approaches to Research in Second Language Learning. New York & London: Longman.
Mackey, Alison & Gass, Susan M. (2005). Second Language Research: Methodology and Design. Mahwah, NJ: Erlbaum.
McDonough, Jo & McDonough, Steven. (1997). Research Methods for English Language Teachers. London: Arnold.
Pallant, Julie. (2001). SPSS Survival Manual. Buckingham: Open University Press.
Punch, Keith F. (2005). Introduction to Social Research: Quantitative and Qualitative Approaches (Second Edition). London: SAGE.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
2. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
3. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
4. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
5. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
6. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
7. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
8. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
9. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
10. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
11. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
12. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
13. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
14. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
15. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
16. HaftaTez Çalışmasını Tamamlama

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1100
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1450700
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü2854756

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.    X
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.     X
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.    X
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.     X
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar.    X
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.    X
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.    X
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.     X
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek