HSP603 - HALK SAĞLIĞI BAKIŞ AÇISIYLA ÇOCUK SAĞLIĞI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HALK SAĞLIĞI BAKIŞ AÇISIYLA ÇOCUK SAĞLIĞI | HSP603 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr.Hilal Özcebe | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; öğrencilere toplumda çocuk sağlığı düzeyini belirlemeleri için genel kavramlar ve çocuklara yönelik koruyucu sağlık hizmet planlaması yapabilmesine yönelik bilgi kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Toplumda çocuk nüfusun belirlenmesi, 2. Dünyada ve Türkiye'de sağlık durumunun değerlendirilmesi, 3. Çocuk sağlığı sorunlarının halk sağlığı bakış açısı ile irdelenmesi 4. Sağlık hizmetleri içinde koruyucu çocuk sağlığı hizmetlerinin yerinin tartışılması | |||||
Kaynaklar | WHO, UNICEF ve UNFPA web sayfaları ve güncel yayınları Sağlık Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Türkiye İstatistik Kurumu ve bazı sivil toplum kuruluşlarının web sayfaları ve güncel yayınları HÜ Nüfus Etütleri Enstitüsü web sayfası Bellamy C. Child Health. Oxford Textbook of Public Health (Ed: Detels R, McEwen J, Beaglehole R and Tanaka H). Fourth Edition The Scope of Public Health, 1603-1623. Oxford University Press, New York 2002. Güncel makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ana çocuk sağlığı, çocuk sağlığının önemi, çocukluk dönemleri |
2. Hafta | Çocuk sağlığını etkileyen faktörler, çocuk sağlığı göstergeleri |
3. Hafta | Dünyada çocuk sağlığının durumu ve politikalar |
4. Hafta | Beslenme, büyümenin ve gelişmenin izlenmesi |
5. Hafta | Bağışıklama programı |
6. Hafta | Çocukluk çağı hastalıklarına entegre yaklaşım programı |
7. Hafta | Erken çocukluk dönemi, yeni doğan sağlığı |
8. Hafta | Adolesan sağlığı |
9. Hafta | Yaralanmalar ve korunma |
10. Hafta | Çocuk Haklarına dair Sözleşme |
11. Hafta | İhmal ve istismar |
12. Hafta | Çalışan ve sokakta yaşayan çocuklar |
13. Hafta | Cinsel istismar ve ticari cinsel sömürü |
14. Hafta | Türkiye'de çocuk sağlığının durumu ve sorunlar |
15. Hafta | Türkiye'de çocuk sağlığının durumu ve sorunlar |
16. Hafta | Final sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 32 | 32 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Halk sağlığı ile ilgili güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirip ve derinleştirebilir. | X | ||||
2. Halk sağlığı konusunda disiplinler arası etkileşimi kavrar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
3. Halk sağlığında kullanılan yöntemleri bilerek halk sağlığı ile ilgili konularda program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularına hâkimdir. | X | ||||
4. Halk sağlığı konusunda araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
5. Halk sağlığı konusundaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | X | ||||
6. Halk sağlığı alanında edindiği bilgi ve becerilerini uygun yöntemler ve araçlar kullanarak toplumlarda var olan sağlık sorunlarını tespit eder, bunlara bağlı politika ve stratejiler geliştirerek çözüm önerileri üretir. | X | ||||
7. Halk sağlığı konularında araştırma planlar, yürütür, analiz eder ve yaptığı araştırmayı raporlaştırır. | X | ||||
8. Halk sağlığı konusunda alana ilişkin sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
9. Halk sağlığı alanındaki uluslararası gelişmeleri ülke koşullarını göz önüne alarak değerlendirir. | X | ||||
10. Halk sağlığı alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
11. Halk sağlığı alanındaki öncelikli konularda araştırma, sunum ve yayın yapar. | X | ||||
12. Ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına halk sağlığı bakış açısıyla katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek