HSP603 - HALK SAĞLIĞI BAKIŞ AÇISIYLA ÇOCUK SAĞLIĞI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HALK SAĞLIĞI BAKIŞ AÇISIYLA ÇOCUK SAĞLIĞI HSP603 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 0 2 4
Önkoşul(lar)-var iseYok.
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr.Hilal Özcebe 
Dersin amacıBu dersin amacı; öğrencilere toplumda çocuk sağlığı düzeyini belirlemeleri için genel kavramlar ve çocuklara yönelik koruyucu sağlık hizmet planlaması yapabilmesine yönelik bilgi kazandırmaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Çocuk sağlığının önemini, çocuk sağlığı göstergeleri etkileyen faktörleri ve korunma yaklaşımını tartışabilmeleri.
  2. 2. Dünyada çocuk sağlığı politikaları ve düzeyini tartışabilmeleri
  3. 3. Çocuk sağlığında önemli sağlık sorunlarını tartışır ve bu sorunlara yönelik programları yorumlayabilmeleri
  4. 4. Çocuk Haklarına Dair Sözleşme'yi yorumlayabilmeleri
  5. 5. Güç koşullar altındaki çocukların sağlık sorunlarını anlatabilme ve halk sağlığı yaklaşımını tartışabilmeleri
  6. 6. İhmal ve istismarın çocuk sağlığı üzerine etkilerini tartışabilmeleri
  7. 7. Türkiye'de çocuk sağlığı politikaları ve düzeyini tartışabilmeleri sağlanır
Dersin içeriği1. Toplumda çocuk nüfusun belirlenmesi,
2. Dünyada ve Türkiye'de sağlık durumunun değerlendirilmesi,
3. Çocuk sağlığı sorunlarının halk sağlığı bakış açısı ile irdelenmesi
4. Sağlık hizmetleri içinde koruyucu çocuk sağlığı hizmetlerinin yerinin tartışılması
 
KaynaklarWHO, UNICEF ve UNFPA web sayfaları ve güncel yayınları

Sağlık Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Türkiye İstatistik Kurumu ve bazı sivil toplum kuruluşlarının web sayfaları ve güncel yayınları

HÜ Nüfus Etütleri Enstitüsü web sayfası

Bellamy C. Child Health. Oxford Textbook of Public Health (Ed: Detels R, McEwen J, Beaglehole R and Tanaka H). Fourth Edition The Scope of Public Health, 1603-1623. Oxford University Press, New York 2002.

Güncel makaleler
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAna çocuk sağlığı, çocuk sağlığının önemi, çocukluk dönemleri
2. HaftaÇocuk sağlığını etkileyen faktörler, çocuk sağlığı göstergeleri
3. HaftaDünyada çocuk sağlığının durumu ve politikalar
4. Hafta Beslenme, büyümenin ve gelişmenin izlenmesi
5. HaftaBağışıklama programı
6. HaftaÇocukluk çağı hastalıklarına entegre yaklaşım programı
7. HaftaErken çocukluk dönemi, yeni doğan sağlığı
8. HaftaAdolesan sağlığı
9. HaftaYaralanmalar ve korunma
10. HaftaÇocuk Haklarına dair Sözleşme
11. Haftaİhmal ve istismar
12. HaftaÇalışan ve sokakta yaşayan çocuklar
13. HaftaCinsel istismar ve ticari cinsel sömürü
14. HaftaTürkiye'de çocuk sağlığının durumu ve sorunlar
15. HaftaTürkiye'de çocuk sağlığının durumu ve sorunlar
16. HaftaFinal sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler410
Sunum210
Projeler00
Seminer120
Ara Sınavlar00
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı740
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10330
Sunum / Seminer Hazırlama31030
Proje000
Ödevler4520
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11212
Toplam İş Yükü3232120

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Halk sağlığı ile ilgili güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirip ve derinleştirebilir.    X
2. Halk sağlığı konusunda disiplinler arası etkileşimi kavrar, yorumlar ve değerlendirir.    X
3. Halk sağlığında kullanılan yöntemleri bilerek halk sağlığı ile ilgili konularda program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularına hâkimdir.    X
4. Halk sağlığı konusunda araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir.  X  
5. Halk sağlığı konusundaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.    X
6. Halk sağlığı alanında edindiği bilgi ve becerilerini uygun yöntemler ve araçlar kullanarak toplumlarda var olan sağlık sorunlarını tespit eder, bunlara bağlı politika ve stratejiler geliştirerek çözüm önerileri üretir.   X 
7. Halk sağlığı konularında araştırma planlar, yürütür, analiz eder ve yaptığı araştırmayı raporlaştırır.   X  
8. Halk sağlığı konusunda alana ilişkin sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.   X 
9. Halk sağlığı alanındaki uluslararası gelişmeleri ülke koşullarını göz önüne alarak değerlendirir.   X 
10. Halk sağlığı alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.  X  
11. Halk sağlığı alanındaki öncelikli konularda araştırma, sunum ve yayın yapar.    X
12. Ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına halk sağlığı bakış açısıyla katkıda bulunur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek