İÇT734 - GÖSTERİ YAPILARINDA İÇ MEKAN DÜZENLEMELERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GÖSTERİ YAPILARINDA İÇ MEKAN DÜZENLEMELERİ | İÇT734 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Bilimsel Araştırma Yöntemleri ile konu analizi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Pelin Yıldız | |||||
Dersin amacı | Sahne ve mekan tasarımının en son ve en güncel yöntemlerle tasarım süreçlerine ve ilkelerine değinilmesi, sahne ve mekan kurgusunda bilgisayar zekası, senkronize sistemler ve teknik gelişmelerin vb. analiz edilmesi ile bu gelişmelerin sahneye mimari mekan boyutu ile adapte edilmesi süreçlerinin detaylı olarak ele alınması dersin amaçlarındandır. Öğrencilerin çağdaş gelişmeler paralelinde sahne mekan tasarımı ve ilkeleri konusunda mekan tasarlama yöntemleri bağlamında bilgi ve beceri edinebilmesini sağlamaktır. Sahne tasarımının sağladığı yeni yaklaşımlarla çağdaş mekan tasarım ilkelerine analitik yaklaşımlarda bulunmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Bilimsel literatüre ilişkin araştırma süreçleri 2. Bilimsel literatürdeki bulguların analizi 3. Sahne tasarımında teknoloji ve mekan entegrasyonunun çözümlenmesi 4. Sahne ve mekan tasarım ilkelerinin düzenleme yöntemleri 5. Sahne ve mekan entegrasyonunda uygulanmış örnekler üzerinden analitik mekan analizinin yapılması 6. Sahne ve mekan entegrasyonunda uygulanmış örnekler üzerinden yapılan analitik mekan analizlerinin sonucunda tasarım önerileri geliştirmek ve tablolar ve bilimsel sunum yöntemleri ile belirgin bir şekilde tanımlamak. | |||||
Kaynaklar | Nutku Özdemir, (2002). Sahne Bilgisi, Kabalcı Yayınevi İleri Nuri Rasih (2005) Dino, Sahne ve Kostüm Tasarımı, Yapı Kredi Yayınları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 1.1. Ders Tanıtımı 1.1.1 Derste öğrenilecek kavramların anlatılması 1.1.2 Ders içeriğinin hafta hafta anlatılması 1.1.3 Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması 1.1.4 Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması |
2. Hafta | 2.1. Öğrencinin bilimsel analiz yöntemlerine ilişkin yapılan çalışmalarının analizi 2.1.1. Literatür taramasına yönelik yapılan çalışmalarının analizi 2.1.2. Bilimsel literatürde kullanılan terimlere ulaşılması |
3. Hafta | 2.2. Öğrencinin bilimsel literatürde elde ettiği bulguların analizi 2.2.1. Sahne kavramının açıklanması 2.2.2. Sahne ve mekan tasarımının ilişkili olarak irdelenmesi 2.2.3. İçmimarlık disiplininin kullandığı teknolojik entegrasyon süreçleri |
4. Hafta | 3.1. Teknoloji ve mekan entegrasyonunun sağlanmasına yönelik yaklaşımların araştırılması 3.1.1. Sahne ve mekan entegrasyonunun literatürdeki yeri 3.1.2. Sahne ve mekan entegrasyonunun hangi yaklaşımlar paralelinde analiz edilebileceği üzerinde çalışma |
5. Hafta | 3.2. Teknolojinin sağladığı yeni olanakların farklı boyutlar ile yansımalarının irdelenmesi 3.2.1. Teknolojinin sağladığı yeni olanakların içmimarlık ve sahne ilişkisi 3.2.1. Teknolojinin sağladığı yeni olanakların sahne mekan yansımalarında sosyal ve mekansal etkiler |
6. Hafta | 1. Ara Sınav 4.1. Hazırlanacak olan bilimsel raporun sunulması ve tartışılması |
7. Hafta | 4.2. Teknolojinin gelişiminde yeni malzemelerin araştırılması |
8. Hafta | 4.3. Bilimsel ana hattın ortaya çıkmaya başlaması 4.3.1. Konunun analiz yöntemleri ile nesnel olarak irdelenmeye başlaması |
9. Hafta | 4.4. Yeni malzemeler ve sahne iç mekan organizasyonu etkileşimi |
10. Hafta | 4.5. Seçilen örnek yapıların mekansal değerleri ile sahne organizasyonlarının yapılması |
11. Hafta | 2. Ara Sınav |
12. Hafta | 4.6. Seçilen yapıların mekansal organizasyonunda sahnenin plan organizasyonu, yeni malzemeler, vb konularda detaylı analiz süreçleri |
13. Hafta | 4.7. Tüm çalışmaların nesnel sonuçlarının ifade edilen yöntemlerinin saptanması |
14. Hafta | 5.1. Bilimsel rapor-tez çalışmalarının finallenmesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 |
Sunum | 8 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 15 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 6 | 90 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 8 | 6 | 48 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 45 | 75 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Tasarım kavram, kuram, ilke, yöntem ve etiği hakkında ileri düzey bilgiye sahip olma. | X | ||||
2. Tasarım ve sanat alanında temel kavram/ilkeleri güncel boyutlarıyla tartışarak yönlendirebilme. | X | ||||
3. Tasarım bilgisini disiplinlerarası çalışmalarla, yeni kuram ve teoriler üretmek için kullanabilme. | X | ||||
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin kavram ve ilkeleri kavrama. | X | ||||
5. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili çağdaş kavram, ilke ve kuram geliştirebilme. | X | ||||
6. Güncel tasarım problemleri ile ilgili kavram ve yaklaşımları analiz edebilme, eleştirel yaklaşım ve çözüm önerileri geliştirip uygulayabilme. | X | ||||
7. Tasarım alanında deneysel ve yaratıcı süreçlerle bilimsel araştırma yöntemleri geliştirebilme. | X | ||||
8. Geliştirilen özgün tasarım yöntemlerini toplum yararına kullanabilme. | X | ||||
9. Tasarım alanındaki akademik tartışmaları planlayabilme, başlatabilme ve yönetebilme. | X | ||||
10. Tasarım alanında sanatsal ve bilimsel değerlendirmeler yaparak proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve özgün sanat/tasarım ürünlerine dönüştürebilme. | X | ||||
11. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanıp üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla ilgili kişilerle paylaşabilme. | X | ||||
12. Yaşam boyu eğitim için İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik sanatsal ve bilimsel bilgi üretip geliştirebilme. | X | ||||
13. Tasarım alanında akademik düzeyde öğretme, değerlendirme, denetleme yapabilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek