İÇT734 - GÖSTERİ YAPILARINDA İÇ MEKAN DÜZENLEMELERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
GÖSTERİ YAPILARINDA İÇ MEKAN DÜZENLEMELERİ İÇT734 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Bilimsel Araştırma Yöntemleri ile konu analizi  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Pelin Yıldız 
Dersin amacıSahne ve mekan tasarımının en son ve en güncel yöntemlerle tasarım süreçlerine ve ilkelerine değinilmesi, sahne ve mekan kurgusunda bilgisayar zekası, senkronize sistemler ve teknik gelişmelerin vb. analiz edilmesi ile bu gelişmelerin sahneye mimari mekan boyutu ile adapte edilmesi süreçlerinin detaylı olarak ele alınması dersin amaçlarındandır. Öğrencilerin çağdaş gelişmeler paralelinde sahne mekan tasarımı ve ilkeleri konusunda mekan tasarlama yöntemleri bağlamında bilgi ve beceri edinebilmesini sağlamaktır. Sahne tasarımının sağladığı yeni yaklaşımlarla çağdaş mekan tasarım ilkelerine analitik yaklaşımlarda bulunmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Teknolojinin getirdiği olanakların mekan tasarımında sahnenin kapsamlı olarak tartışılması, teknoloji ve mekan ilişkisinde yeni sahne tasarımı kavramına giriş, yeni malzemeler, iç mekanlarda yeni oditoryum düzenleme yaklaşımları, sanal sahneler vb. çağdaş düzenlemeler bağlamında ülkemizden ve yurtdışından seçilen örnekler üzerinden analizlerin yapılması
  2. 2. Yeni çağdaş sahnelerin mekan tasarım ilke ve kuramları araştırılması,
  3. 3. Sahne tasarımında yeni malzeme ve olanakların araştırılması ve seyirci salonu ile olan ilişkisinin ve mekan organizasyonun irdelenmesi,
  4. 4. Teknolojik gelişmelerin mekansal adaptasyon süreçleri detaylı olarak araştırılacaktır.
Dersin içeriği1. Bilimsel literatüre ilişkin araştırma süreçleri
2. Bilimsel literatürdeki bulguların analizi
3. Sahne tasarımında teknoloji ve mekan entegrasyonunun çözümlenmesi
4. Sahne ve mekan tasarım ilkelerinin düzenleme yöntemleri
5. Sahne ve mekan entegrasyonunda uygulanmış örnekler üzerinden analitik mekan analizinin yapılması
6. Sahne ve mekan entegrasyonunda uygulanmış örnekler üzerinden yapılan analitik mekan analizlerinin sonucunda tasarım önerileri geliştirmek ve tablolar ve bilimsel sunum yöntemleri ile belirgin bir şekilde tanımlamak. 
KaynaklarNutku Özdemir, (2002). Sahne Bilgisi, Kabalcı Yayınevi
İleri Nuri Rasih (2005) Dino, Sahne ve Kostüm Tasarımı, Yapı Kredi Yayınları 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta1.1. Ders Tanıtımı 1.1.1 Derste öğrenilecek kavramların anlatılması 1.1.2 Ders içeriğinin hafta hafta anlatılması 1.1.3 Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması 1.1.4 Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması
2. Hafta2.1. Öğrencinin bilimsel analiz yöntemlerine ilişkin yapılan çalışmalarının analizi 2.1.1. Literatür taramasına yönelik yapılan çalışmalarının analizi 2.1.2. Bilimsel literatürde kullanılan terimlere ulaşılması
3. Hafta2.2. Öğrencinin bilimsel literatürde elde ettiği bulguların analizi 2.2.1. Sahne kavramının açıklanması 2.2.2. Sahne ve mekan tasarımının ilişkili olarak irdelenmesi 2.2.3. İçmimarlık disiplininin kullandığı teknolojik entegrasyon süreçleri
4. Hafta3.1. Teknoloji ve mekan entegrasyonunun sağlanmasına yönelik yaklaşımların araştırılması 3.1.1. Sahne ve mekan entegrasyonunun literatürdeki yeri 3.1.2. Sahne ve mekan entegrasyonunun hangi yaklaşımlar paralelinde analiz edilebileceği üzerinde çalışma
5. Hafta3.2. Teknolojinin sağladığı yeni olanakların farklı boyutlar ile yansımalarının irdelenmesi 3.2.1. Teknolojinin sağladığı yeni olanakların içmimarlık ve sahne ilişkisi 3.2.1. Teknolojinin sağladığı yeni olanakların sahne mekan yansımalarında sosyal ve mekansal etkiler
6. Hafta1. Ara Sınav 4.1. Hazırlanacak olan bilimsel raporun sunulması ve tartışılması
7. Hafta4.2. Teknolojinin gelişiminde yeni malzemelerin araştırılması
8. Hafta4.3. Bilimsel ana hattın ortaya çıkmaya başlaması 4.3.1. Konunun analiz yöntemleri ile nesnel olarak irdelenmeye başlaması
9. Hafta4.4. Yeni malzemeler ve sahne iç mekan organizasyonu etkileşimi
10. Hafta4.5. Seçilen örnek yapıların mekansal değerleri ile sahne organizasyonlarının yapılması
11. Hafta2. Ara Sınav
12. Hafta4.6. Seçilen yapıların mekansal organizasyonunda sahnenin plan organizasyonu, yeni malzemeler, vb konularda detaylı analiz süreçleri
13. Hafta4.7. Tüm çalışmaların nesnel sonuçlarının ifade edilen yöntemlerinin saptanması
14. Hafta5.1. Bilimsel rapor-tez çalışmalarının finallenmesi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler55
Sunum830
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar215
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15690
Sunum / Seminer Hazırlama8648
Proje000
Ödevler51050
Ara sınavlara hazırlanma süresi22040
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü4575300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Tasarım kavram, kuram, ilke, yöntem ve etiği hakkında ileri düzey bilgiye sahip olma.    X
2. Tasarım ve sanat alanında temel kavram/ilkeleri güncel boyutlarıyla tartışarak yönlendirebilme.    X
3. Tasarım bilgisini disiplinlerarası çalışmalarla, yeni kuram ve teoriler üretmek için kullanabilme.    X
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin kavram ve ilkeleri kavrama.    X
5. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili çağdaş kavram, ilke ve kuram geliştirebilme.   X 
6. Güncel tasarım problemleri ile ilgili kavram ve yaklaşımları analiz edebilme, eleştirel yaklaşım ve çözüm önerileri geliştirip uygulayabilme.    X
7. Tasarım alanında deneysel ve yaratıcı süreçlerle bilimsel araştırma yöntemleri geliştirebilme.    X
8. Geliştirilen özgün tasarım yöntemlerini toplum yararına kullanabilme.   X 
9. Tasarım alanındaki akademik tartışmaları planlayabilme, başlatabilme ve yönetebilme.    X
10. Tasarım alanında sanatsal ve bilimsel değerlendirmeler yaparak proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve özgün sanat/tasarım ürünlerine dönüştürebilme.   X 
11. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanıp üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla ilgili kişilerle paylaşabilme.   X 
12. Yaşam boyu eğitim için İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik sanatsal ve bilimsel bilgi üretip geliştirebilme.   X 
13. Tasarım alanında akademik düzeyde öğretme, değerlendirme, denetleme yapabilme.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek