İÇT794 - ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ II İÇT794 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseİÇT793
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Duygu Koca 
Dersin amacıÖğrencilere temelde mekan ve yapılı çevre üzerine bilimsel ve sanatsal araştırma yapabilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır. Öğrencinin kendi tanımlı çalışma alanı ile mevcut literatürde yer alan bilimsel ve sanatsal çalışmalar arasında ilişki kurması, kuramsal temelleri, yöntemleri ve teknikleri kavrayıp uygulaması beklenmektedir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Mimarlık ve İç Mimarlık araştırması ile ilgili bilgi sahibi olur.
  2. 2. Bilimsel ve sanatsal çalışmaları araştırma teknikleri üzerinden analiz edebilir ve yorumlayabilir.
  3. 3. Literatürde yer alan önemli mimari çalışmaların yöntemlerini çözümleyebilir.
  4. 4. Kendi tanımlı çalışma alanı ile mevcut literatür arasındaki bağı kurabilir.
  5. 5. Kendi tanımlı çalışma alanı hakkında bilimsel çalışma yürütebilir, bu çalışmayı yazılı ve sözlü olarak sunabilir.
Dersin içeriği1. Mimarlık ve İç Mimarlıkta bilimsel ve sanatsal araştırma
2. Sosyal bilimlerde araştırma teknikleri
3. İlgili disiplinlerin araştırma yöntemleri
4. Araştırma yöntemleri
5. Araştırma teknikleri ve stratejileri
6. İçerik taraması ve mevcut literatür analizi 
KaynaklarAziz, A., (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım
Groat, L. &Wang, D. (2002). Architectural research methods. New York: Wiley & Sons.
Frayling, C. (1993/1994). Research in design. Royal College of Art Research Papers. 1(1), 1-5.
Krippendorf, K., (2003). Content Analysis: An Introduction to its Methodology, California: Sage Publication
Wang, D. (2003) Categories of ACSA Conference Papers: A Critical Evaluation of Architectural Research in Light of Social Science Methodological Frameworks. Journal of Architectural Education, 56(4) 50-56. Retrieved February 2, 2007 from 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta1.1. Ders Tanıtımı 1.1.1 Derste öğrenilecek kavramların anlatılması 1.1.2 Ders içeriğinin hafta hafta anlatılması 1.1.3 Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması 1.1.4 Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması
2. Hafta2.1. Mimari Araştırmanın sınırları 2.1.1. araştırma- İçmimarlık- Tasarım
3. Hafta2.1.2. araştırma- Mimarlık-İçmimarlık- tarih
4. Hafta2.1.3. araştırma- İçmimarlık- mekan 2.1.4. araştırma- çevre psikolojisi-mekan
5. Hafta3.1. Araştırma yöntemleri ve teknikleri
6. Hafta3.1. Araştırma yöntemleri ve teknikleri
7. Hafta1. Ara Sınav
8. Hafta3.1. Araştırma yöntemleri ve teknikleri
9. Hafta3.1. Araştırma yöntemleri ve teknikleri
10. Hafta3.1. Araştırma yöntemleri ve teknikleri
11. Hafta3.1. Araştırma yöntemleri ve teknikleri
12. Hafta4.1. Öğrenci çalışmalarının ön değerlendirmesi
13. Hafta4.1. Öğrenci çalışmalarının ön değerlendirmesi
14. Hafta4.1. Öğrenci çalışmalarının ön değerlendirmesi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1030
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2570
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı130
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12896
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler1011110
Ara sınavlara hazırlanma süresi12222
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3874300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Tasarım kavram, kuram, ilke, yöntem ve etiği hakkında ileri düzey bilgiye sahip olma.    X
2. Tasarım ve sanat alanında temel kavram/ilkeleri güncel boyutlarıyla tartışarak yönlendirebilme.    X
3. Tasarım bilgisini disiplinlerarası çalışmalarla, yeni kuram ve teoriler üretmek için kullanabilme.    X
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin kavram ve ilkeleri kavrama.    X
5. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili çağdaş kavram, ilke ve kuram geliştirebilme.   X 
6. Güncel tasarım problemleri ile ilgili kavram ve yaklaşımları analiz edebilme, eleştirel yaklaşım ve çözüm önerileri geliştirip uygulayabilme.   X 
7. Tasarım alanında deneysel ve yaratıcı süreçlerle bilimsel araştırma yöntemleri geliştirebilme.    X
8. Geliştirilen özgün tasarım yöntemlerini toplum yararına kullanabilme.  X  
9. Tasarım alanındaki akademik tartışmaları planlayabilme, başlatabilme ve yönetebilme.    X
10. Tasarım alanında sanatsal ve bilimsel değerlendirmeler yaparak proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve özgün sanat/tasarım ürünlerine dönüştürebilme.  X  
11. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanıp üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla ilgili kişilerle paylaşabilme.  X  
12. Yaşam boyu eğitim için İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik sanatsal ve bilimsel bilgi üretip geliştirebilme.  X  
13. Tasarım alanında akademik düzeyde öğretme, değerlendirme, denetleme yapabilme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek