İÇT794 - ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ II | İÇT794 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | İÇT793 | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Duygu Koca | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere temelde mekan ve yapılı çevre üzerine bilimsel ve sanatsal araştırma yapabilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır. Öğrencinin kendi tanımlı çalışma alanı ile mevcut literatürde yer alan bilimsel ve sanatsal çalışmalar arasında ilişki kurması, kuramsal temelleri, yöntemleri ve teknikleri kavrayıp uygulaması beklenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Mimarlık ve İç Mimarlıkta bilimsel ve sanatsal araştırma 2. Sosyal bilimlerde araştırma teknikleri 3. İlgili disiplinlerin araştırma yöntemleri 4. Araştırma yöntemleri 5. Araştırma teknikleri ve stratejileri 6. İçerik taraması ve mevcut literatür analizi | |||||
Kaynaklar | Aziz, A., (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım Groat, L. &Wang, D. (2002). Architectural research methods. New York: Wiley & Sons. Frayling, C. (1993/1994). Research in design. Royal College of Art Research Papers. 1(1), 1-5. Krippendorf, K., (2003). Content Analysis: An Introduction to its Methodology, California: Sage Publication Wang, D. (2003) Categories of ACSA Conference Papers: A Critical Evaluation of Architectural Research in Light of Social Science Methodological Frameworks. Journal of Architectural Education, 56(4) 50-56. Retrieved February 2, 2007 from |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 1.1. Ders Tanıtımı 1.1.1 Derste öğrenilecek kavramların anlatılması 1.1.2 Ders içeriğinin hafta hafta anlatılması 1.1.3 Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması 1.1.4 Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması |
2. Hafta | 2.1. Mimari Araştırmanın sınırları 2.1.1. araştırma- İçmimarlık- Tasarım |
3. Hafta | 2.1.2. araştırma- Mimarlık-İçmimarlık- tarih |
4. Hafta | 2.1.3. araştırma- İçmimarlık- mekan 2.1.4. araştırma- çevre psikolojisi-mekan |
5. Hafta | 3.1. Araştırma yöntemleri ve teknikleri |
6. Hafta | 3.1. Araştırma yöntemleri ve teknikleri |
7. Hafta | 1. Ara Sınav |
8. Hafta | 3.1. Araştırma yöntemleri ve teknikleri |
9. Hafta | 3.1. Araştırma yöntemleri ve teknikleri |
10. Hafta | 3.1. Araştırma yöntemleri ve teknikleri |
11. Hafta | 3.1. Araştırma yöntemleri ve teknikleri |
12. Hafta | 4.1. Öğrenci çalışmalarının ön değerlendirmesi |
13. Hafta | 4.1. Öğrenci çalışmalarının ön değerlendirmesi |
14. Hafta | 4.1. Öğrenci çalışmalarının ön değerlendirmesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 8 | 96 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 11 | 110 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 22 | 22 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 38 | 74 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Tasarım kavram, kuram, ilke, yöntem ve etiği hakkında ileri düzey bilgiye sahip olma. | X | ||||
2. Tasarım ve sanat alanında temel kavram/ilkeleri güncel boyutlarıyla tartışarak yönlendirebilme. | X | ||||
3. Tasarım bilgisini disiplinlerarası çalışmalarla, yeni kuram ve teoriler üretmek için kullanabilme. | X | ||||
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin kavram ve ilkeleri kavrama. | X | ||||
5. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili çağdaş kavram, ilke ve kuram geliştirebilme. | X | ||||
6. Güncel tasarım problemleri ile ilgili kavram ve yaklaşımları analiz edebilme, eleştirel yaklaşım ve çözüm önerileri geliştirip uygulayabilme. | X | ||||
7. Tasarım alanında deneysel ve yaratıcı süreçlerle bilimsel araştırma yöntemleri geliştirebilme. | X | ||||
8. Geliştirilen özgün tasarım yöntemlerini toplum yararına kullanabilme. | X | ||||
9. Tasarım alanındaki akademik tartışmaları planlayabilme, başlatabilme ve yönetebilme. | X | ||||
10. Tasarım alanında sanatsal ve bilimsel değerlendirmeler yaparak proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve özgün sanat/tasarım ürünlerine dönüştürebilme. | X | ||||
11. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanıp üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla ilgili kişilerle paylaşabilme. | X | ||||
12. Yaşam boyu eğitim için İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik sanatsal ve bilimsel bilgi üretip geliştirebilme. | X | ||||
13. Tasarım alanında akademik düzeyde öğretme, değerlendirme, denetleme yapabilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek