SOS619 - KÜLTÜR ve TOPLUMSAL CİNSİYET

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KÜLTÜR ve TOPLUMSAL CİNSİYET SOS619 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Aksu Bora 
Dersin amacıBu dersin amacı, kültürün her zaman ve durumda cinsiyetlendirilmiş olduğunu görmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, - Kültür, toplumsal cinsiyet, kimlik ve farklılık gibi temel kavramları kullanır (1, 2, 4, 5 ve 11)
  2. - Popüler kültür ürünlerini toplumsal cinsiyet açısından ?okur?. (1, 4 ve 7)
  3. - Kültürel ürünleri cinsiyet açısından analiz eder. (1, 2, 3 ve 4)
Dersin içeriği- Kültür ve toplumsal cinsiyet kavramları,
- bu kavramların dönüşümü,
- eleştirel teori ve kültürel çalışmalar,
- popüler kültüre feminist yaklaşımlar. 
Kaynaklar? Ahmed, Sara (2010) The Promise of Happiness. Duke University Press.
? Berlant, Lauren (2008) The Female Complaint. Duke University Press
? Bornstein, Kate (1995) Gender Outlaw. New York: Vintage
? Eagleton, Terry (2004) Kuramdan Sonra. İstanbul: Literatür Yayınları
? Ayrıntılı okuma listesindeki diğer kaynaklar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaKültürel çalışmaların ?kültür?ü
3. HaftaKültürel dönemeç
4. HaftaPost feminist kültürde feminist politika
5. HaftaKız gücü: Artık feminizme gerek yok mu?
6. HaftaRomansın modası geçti mi?
7. Hafta?Aşk eski bir yalan?
8. HaftaIQ mu EQ mu: Duyguların sömürgeleştirilmesi
9. HaftaThink Positive!: Mecburi mutluluk
10. HaftaModa: Giysi sadece giysi değildir.
11. HaftaKadınlar, erkekler ve geri kalanımız
12. HaftaSeks yalanları: Cinsel devrim oldu mu?
13. HaftaDigital kültür: Kadın personaları
14. HaftaTürkiye?de Kadın Blogları
15. HaftaDeğerlendirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler260
Sunum430
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1840
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı260
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)24496
Sunum / Seminer Hazırlama4312
Proje000
Ödevler23060
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü4440210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kadın ve toplumsal cinsiyet çalışmalarına ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hakimdir. X   
2. Kadın ve toplumsal cinsiyet çalışmalarına ilişkin temel yöntembilimsel (metodolojik) yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir.  X  
3. Kadın ve toplumsal cinsiyet konularına ilişkin bir sosyal araştırma tasarlar/planlar, uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir.    X
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.   X 
5. Kadın ve Toplumsal Cinsiyet alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.    X
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     
7. Kadın ve toplumsal cinsiyet çalışmaları alanında yaptığı her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X
8. Kadın ve toplumsal cinsiyet alanına ilişkin bilgi ve becerilerini gündelik yaşamında sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır.     
9. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     
10. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak kadın ve toplumsal cinsiyet sorunlarına ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür.     
11. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar.  X  
12. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek