SOS619 - KÜLTÜR ve TOPLUMSAL CİNSİYET
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KÜLTÜR ve TOPLUMSAL CİNSİYET | SOS619 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Aksu Bora | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, kültürün her zaman ve durumda cinsiyetlendirilmiş olduğunu görmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Kültür ve toplumsal cinsiyet kavramları, - bu kavramların dönüşümü, - eleştirel teori ve kültürel çalışmalar, - popüler kültüre feminist yaklaşımlar. | |||||
Kaynaklar | ? Ahmed, Sara (2010) The Promise of Happiness. Duke University Press. ? Berlant, Lauren (2008) The Female Complaint. Duke University Press ? Bornstein, Kate (1995) Gender Outlaw. New York: Vintage ? Eagleton, Terry (2004) Kuramdan Sonra. İstanbul: Literatür Yayınları ? Ayrıntılı okuma listesindeki diğer kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Kültürel çalışmaların ?kültür?ü |
3. Hafta | Kültürel dönemeç |
4. Hafta | Post feminist kültürde feminist politika |
5. Hafta | Kız gücü: Artık feminizme gerek yok mu? |
6. Hafta | Romansın modası geçti mi? |
7. Hafta | ?Aşk eski bir yalan? |
8. Hafta | IQ mu EQ mu: Duyguların sömürgeleştirilmesi |
9. Hafta | Think Positive!: Mecburi mutluluk |
10. Hafta | Moda: Giysi sadece giysi değildir. |
11. Hafta | Kadınlar, erkekler ve geri kalanımız |
12. Hafta | Seks yalanları: Cinsel devrim oldu mu? |
13. Hafta | Digital kültür: Kadın personaları |
14. Hafta | Türkiye?de Kadın Blogları |
15. Hafta | Değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 60 |
Sunum | 4 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 24 | 4 | 96 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 44 | 40 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kadın ve toplumsal cinsiyet çalışmalarına ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hakimdir. | X | ||||
2. Kadın ve toplumsal cinsiyet çalışmalarına ilişkin temel yöntembilimsel (metodolojik) yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir. | X | ||||
3. Kadın ve toplumsal cinsiyet konularına ilişkin bir sosyal araştırma tasarlar/planlar, uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | X | ||||
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5. Kadın ve Toplumsal Cinsiyet alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | |||||
7. Kadın ve toplumsal cinsiyet çalışmaları alanında yaptığı her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
8. Kadın ve toplumsal cinsiyet alanına ilişkin bilgi ve becerilerini gündelik yaşamında sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır. | |||||
9. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | |||||
10. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak kadın ve toplumsal cinsiyet sorunlarına ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür. | |||||
11. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar. | X | ||||
12. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek