İÇT631 - İÇ MEKANDA MOBİLYA ve DONATI SİSTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İÇ MEKANDA MOBİLYA ve DONATI SİSTEMLERİ | İÇT631 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Emine Nur Ozanözgü | |||||
Dersin amacı | Mobilya ve Donatı elemanlarının tasarım ölçütleri, Örneklerle analiz | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Donatı elamanlarının değişen fiziksel gereksinimlere ve gelişen teknolojik malzemelere göre gelişim süreci, tasarım ölçütlerindeki yenilikler ve güncellemeler. | |||||
Kaynaklar | - Becker F.,The Ecology of the Mobile Worker, 2007 - Drucker P., The Next Society. 2001 - Stegmeier D., Critical Influence Design Model, 2006 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Mobilya ve donatı elemanı kavramı, tasarım tarihinde gelişim süreci |
2. Hafta | Mobilya ve donatı elemanlarında fiziksel ergonomi Örneklerle analiz |
3. Hafta | Geleneksel Türk konutunda donatı elemanı anlayışı, Örneklerle analiz |
4. Hafta | Çağdaş konut iç mekanlarında mekansal dönüşüm ve donatı elemanı anlayışı |
5. Hafta | Teknik gezi, yerinde inceleme |
6. Hafta | 1. Ara sınav (proje ve rapor teslimi) |
7. Hafta | Fiziksel gereksinim, mekansal olanaklar, teknik ve estetik tasarım ölçütlerine göre donatı elemanları |
8. Hafta | Donatı elemanlarında eko-tek tasarımlar ve malzeme üretiminde nano-teknoloji (örnek seçimi ve ödev konusu dağılımı) |
9. Hafta | Çalışma alanları (workplace) ve donatı elemanları |
10. Hafta | Çalışma alanları (workplace) ve donatı elemanları |
11. Hafta | Kritik-analiz-değerlendirme |
12. Hafta | 2. Ara sınav - (rapor teslimi - sunum) |
13. Hafta | Donatı elemanı tasarımında sürdürülebilir tasarım kriterleri (Green design of furniture) |
14. Hafta | Donatı elemanı tasarımında sürdürülebilir tasarım kriterleri (Green design of furniture) |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 6 | 3 | 18 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 12 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 12 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 33 | 55 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme. | X | ||||
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. | X | ||||
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme. | X | ||||
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme. | X | ||||
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme. | X | ||||
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme. | X | ||||
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme. | X | ||||
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek