İÇT631 - İÇ MEKANDA MOBİLYA ve DONATI SİSTEMLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İÇ MEKANDA MOBİLYA ve DONATI SİSTEMLERİ İÇT631 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Emine Nur Ozanözgü 
Dersin amacıMobilya ve Donatı elemanlarının tasarım ölçütleri, Örneklerle analiz 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Değişen kullanıcı gereksinimi, fonksiyon ve ekolojik, nano-teknolojik malzeme seçimlerine uygun mobilya tasarımları, örnekler ile analiz ve değerlendirme.
Dersin içeriğiDonatı elamanlarının değişen fiziksel gereksinimlere ve gelişen teknolojik malzemelere göre gelişim süreci, tasarım ölçütlerindeki yenilikler ve güncellemeler. 
Kaynaklar- Becker F.,The Ecology of the Mobile Worker, 2007
- Drucker P., The Next Society. 2001
- Stegmeier D., Critical Influence Design Model, 2006 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMobilya ve donatı elemanı kavramı, tasarım tarihinde gelişim süreci
2. HaftaMobilya ve donatı elemanlarında fiziksel ergonomi Örneklerle analiz
3. HaftaGeleneksel Türk konutunda donatı elemanı anlayışı, Örneklerle analiz
4. HaftaÇağdaş konut iç mekanlarında mekansal dönüşüm ve donatı elemanı anlayışı
5. HaftaTeknik gezi, yerinde inceleme
6. Hafta1. Ara sınav (proje ve rapor teslimi)
7. HaftaFiziksel gereksinim, mekansal olanaklar, teknik ve estetik tasarım ölçütlerine göre donatı elemanları
8. HaftaDonatı elemanlarında eko-tek tasarımlar ve malzeme üretiminde nano-teknoloji (örnek seçimi ve ödev konusu dağılımı)
9. HaftaÇalışma alanları (workplace) ve donatı elemanları
10. HaftaÇalışma alanları (workplace) ve donatı elemanları
11. HaftaKritik-analiz-değerlendirme
12. Hafta2. Ara sınav - (rapor teslimi - sunum)
13. HaftaDonatı elemanı tasarımında sürdürülebilir tasarım kriterleri (Green design of furniture)
14. HaftaDonatı elemanı tasarımında sürdürülebilir tasarım kriterleri (Green design of furniture)
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması110
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı670
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı130
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması6318
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama51260
Proje000
Ödevler51260
Ara sınavlara hazırlanma süresi2510
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3355210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme.  X  
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme.    X
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme.   X 
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme.    X
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme.    X
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme.    X
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme.   X 
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme.    X 
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek