BYL642 - DENİZ BİYOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DENİZ BİYOLOJİSİ | BYL642 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Denizel çevrenin fiziksel, kimyasal ve biyolojik bileşenleri ile denizlerdeki yaşamın öğretilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Deniz biyolojisine giriş, Deniz biyolojisinde araştırma metodları: pozisyon, derinlik ve suyun fiziksel-kimyasal özelliklerinin saptanması, biyolojik örneklerin toplanması Okyanus ve denizlerin topografik, sıcaklık, batimetrik ve ekolojik yönden sınıflandırılması Denizel organizmaların ekolojik olarak sınıflandırılması Denizel ortamdaki abiyotik faktörler: ışık, sıcaklık, tuzluluk, basınç, yoğunluk, akustik özellikler, su hareketleri, çözünmüş gazlar, inorganik ve organik maddeler, turbidite Denizel Ortamdaki Biyotik Faktörler: beslenme rekabet ve organizmalara etkileri Pelajik Bölgenin Canlı Toplulukları ve Özellikleri Bentik Bölgenin Canlı Toplulukları ve Özellikleri Denizlerde primer ve sekonder produktivite, organik madde döngüsü Denizel kaynaklardan yararlanma ve insanın denize etkisi | |||||
Kaynaklar | Remzi Geldiay ve Ahmet Kocataş, Deniz Biyolojisi, Dora Yayıncılık, 8. Baskı, 2012 Ahmet Kocataş, Genel Oseanoloji, Dora Yayıncılık, 10. Baskı, 2012 H.V. Thurman and H. H. Webber, Marine Biology, Ohio, USA, 1984. Sumich, J. An Introduction to the Biolgy of Marine Life, 4. edition, 1988. James Nybakken, Mark D. Bertness, 2005. Marine Biology and Ecological Approach, Sixth Edition, Pearson & Benjamin Cummings |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Deniz Biyolojisine giriş, tarihsel gelişim, araştırma enstitütüleri, büyük bilimsel geziler |
2. Hafta | Deniz Biyolojisinde araştırma metodları: pozisyon, derinlik ve suyun fiziksel özelliklerinin tespiti |
3. Hafta | Okyanus ve denizlerin topografik, sıcaklık, batimetrik ve ekolojik yönden sınıflandırılması |
4. Hafta | Denizel organizmaların ekolojik olarak sınıflandırılması |
5. Hafta | Denizel ortamdaki abiyotik faktörler: Işık, Sıcaklık, Tuzluluk, Basınç, Yoğunluk, Akustik özellikler, Su hareketleri |
6. Hafta | Denizel ortamdaki abiyotik faktörler: Çözünmüş gazlar, İnorganik ve Organik Maddeler, Turbidite |
7. Hafta | Denizel Ortamdaki Biyotik Faktörler, Beslenme, Rekabet ve Organizmalara Etkileri |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Pelajik Bölgenin Canlı Toplulukları ve Özellikleri |
10. Hafta | Pelajik Bölgeye canlıların uyumu |
11. Hafta | Bentik Bölgenin Canlı Toplulukları ve Özellikleri |
12. Hafta | Bentik Bölgeye Canlıların Uyumu |
13. Hafta | Denizlerde Primer ve Sekonder Produktivite |
14. Hafta | Denizel Kaynaklardan Yararlanma ve İnsanın Denize Etkisi |
15. Hafta | Final Sınavına Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 30 | 63 | 232 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hidrobiyoloji alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilimsel metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve sentez yapar. | X | ||||
4. Alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleme yeteneği kazanır. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme yeteneği kazanır. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | X | ||||
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | ||||
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek