ADE711 - ALMAN TİYATRO TARİHİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ALMAN TİYATRO TARİHİ ADE711 1. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliAlmanca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıÖğrencinin bilimsel metinlerle çalışmasını sağlamak ve bilimsel faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrencinin bilimsel metinlerle çalışmasını sağlamak ve bilimsel faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.Öğrenci, gerek metodolojik gerekse içerik çözümlemesi bakımından farklı yaklaşım biçimleriyle tanışmış olacaktır.
Dersin içeriğiAlman tiyatrosunun doğuşu ve kuramsal gelişimi, seçilen örneklerle, eser tanıtımı yapılarak incelenecektir.
 
KaynaklarÖğrencilerin bilgi ve bilimsel araştırma düzeyini dikkate alınarak ve onlarla mutabakat sağlayarak ele alınacak bilimsel eserler ve malzemeler tespit edilir ve bir araştırma programı çerçevesinde incelenir. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBarok dönemi tiyatrosu - Avrupa tiyatro tarihi
2. Hafta20. yüzyıl başlarında tiyatro, modern dönem ve modernleşme
3. HaftaAydınlanma dönemi diyalogları. 18. Yüzyılda dram ve dram kuramları
4. HaftaAçıkhava tiyatrosu. Gelenekler, sahneler, oyuncular , Avrupa tiyatro tarihi
5. Hafta1. Ara Sınav
6. HaftaMemleket tiyatrosundan dünya tiyatrosuna geçiş. Ulusal ve uluslararası tiyatro
7. Hafta1900'lü yıllarda şehir tiyatrosu ve yönetmenliğin başlangıçları
8. HaftaOyun çevresinden kolezyuma geçiş - Avrupa tiyatro tarihi
9. HaftaTiyatrobiliminin çalışma alanları: Eski tiyatro tarihi, Vakuum'da Tiyatro. Erken Ortaçağ'da sahnelenen perdeler
10. Hafta2. Ara Sınav
11. Hafta19. yüzyıl tiyatro tarihi
12. HaftaHümanizm ve medeniyet
13. Hafta20. yüzyıl tiyatro tarihi Samuel Beckett'in tiyatrosuna giriş
14. HaftaDram tarihine genel bakış, 30'lu yıllarda Bertolt Brecht und Federico García Lorca?nın tiyatro anlayışlarının karşılaştırılması
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)2010200
Sunum / Seminer Hazırlama11818
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü3856300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alana ilişkin uzmanlık düzeyi    X
2. Alana ilişkin eleştirel yaklaşım    X
3. Alana ilişkin öngörüler   X 
4. Uzmanlık veri değerlendirmesi   X 
5. Disiplinler arası işbirliği    X
6. Uluslararası işbirliği (European Language Portfolio Global Scale, Level B2)   X 
7. Alana ilişkin veri topluma değerlendirme    X
8. Alanın topluma katkısı   X 
9. Alana ilişkin yeterlilik    X
10. Alana ilişkin veri kullanabilme   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek