SOS697 - SOSYO KÜLTÜREL TEORİLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SOSYO KÜLTÜREL TEORİLER | SOS697 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Cahit GELEKÇİ | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, öğrencileri kültürün yapısal özellikleri ve kültürel çalışmalara bağlı geliştirilen kuramsal yaklaşımlar hakkında bilgilendirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kültürel çalışmaların tarihsel gelişimi Kültür teorileri Kültürün fonksiyonları Kültür teorisyenleri Yakın dönem kültürel çalışmalar | |||||
Kaynaklar | Burke, Peter. (2006). Kültür Tarihi, (Çev. Mete Tunçay), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları Eagleton, Terry, ( 2005). Kültür Yorumları, Çev. Özge Çelik, İstanbul: Ayrıntı yayınları. Haviland, William A. (2002). Kültürel Antropoloji, Çev. Hüsamettin İnanç ve Sedat Çiftçi, İstanbul:Kaknüs yayınları. Malinowski, Bronislaw. (1992). Bilimsel Bir Kültür Teorisi, (Çev. Saadet Özkal), İstanbul: Kabalcı Yayınevi. Ogburn, William.F. (1964). On Culture and Social Change, Chicago: The University of Chicago Press. PHILIPS, Smith. (2005). Kültürel Kuram, (Çev. Selime Güzelsarı), İstanbul:Babil. UYGUR, Nermi.(1996). Kültür Kuramı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kültür ve kültürün niteliği |
2. Hafta | Kültür ve Değişme |
3. Hafta | Kültürün Yapısal özellikleri |
4. Hafta | Kültür alanına dair kavramlar |
5. Hafta | Kültürün Fonksiyonları |
6. Hafta | Kültüre yönelik kuramsal yaklaşımlar |
7. Hafta | Kültüre yönelik kuramsal yaklaşımlar |
8. Hafta | Kültür teorisyenleri: A.R. Radcliffe Brown, William F. Ogburn |
9. Hafta | Kültür teorisyenleri: Bronislaw Malinowski, Oswald Spengler |
10. Hafta | Kültür teorisyenleri: Ruth Fulton Benedict, İbn Haldun |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Kültür teorisyenleri: Margaret Mead, Edward B. Taylor |
13. Hafta | Kültür teorisyenleri: Claude Levi Stauss, Frans Boas |
14. Hafta | Yakın dönem kültürel çalışmalar |
15. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam | 95 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 32 | 68 | 177 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sosyolojiye ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine hakimdir. | X | ||||
2. Sosyal bilimlere ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma teknikleri ile bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir. | |||||
3. Bir sosyal araştırma tasarlar, uygular, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun eserler haline getirir. | X | ||||
4. Bireyler, gruplar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyişini anlar, yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
5. Araştırma alanına ilişkin toplanan verileri işler ve analiz eder | X | ||||
6. Alanla ilgili bilgisini sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır | X | ||||
7. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
8. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
9. Sosyal bilimlerde geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. . Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
11. Toplumsal sorunlara ilişkin alternatif çözüm önerileri üretir. | X | ||||
12. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
13. Kültürel farklılıkların bilincinde olur ve gündelik yaşamında bu farklılıklara hassasiyet gösterir. | X | ||||
14. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır | X | ||||
15. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek