SOS697 - SOSYO KÜLTÜREL TEORİLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SOSYO KÜLTÜREL TEORİLER SOS697 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Cahit GELEKÇİ  
Dersin amacıDersin amacı, öğrencileri kültürün yapısal özellikleri ve kültürel çalışmalara bağlı geliştirilen kuramsal yaklaşımlar hakkında bilgilendirmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kültüre yönelik kuramsal yaklaşımları bilir,
  2. Toplumlar arasındaki kültürel farklılıkların nedenlerini açıklar,
  3. Kültürler arası etkileşimi biçimlerini anlar, açıklar,
  4. Kültürel farklılıkların bilincinde olur ve hayatında kültürel farklılıklara hassasiyet gösterir.
Dersin içeriğiKültürel çalışmaların tarihsel gelişimi
Kültür teorileri
Kültürün fonksiyonları
Kültür teorisyenleri
Yakın dönem kültürel çalışmalar 
KaynaklarBurke, Peter. (2006). Kültür Tarihi, (Çev. Mete Tunçay), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
Eagleton, Terry, ( 2005). Kültür Yorumları, Çev. Özge Çelik, İstanbul: Ayrıntı yayınları.
Haviland, William A. (2002). Kültürel Antropoloji, Çev. Hüsamettin İnanç ve Sedat Çiftçi, İstanbul:Kaknüs yayınları.
Malinowski, Bronislaw. (1992). Bilimsel Bir Kültür Teorisi, (Çev. Saadet Özkal), İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
Ogburn, William.F. (1964). On Culture and Social Change, Chicago: The University of Chicago Press.
PHILIPS, Smith. (2005). Kültürel Kuram, (Çev. Selime Güzelsarı), İstanbul:Babil.
UYGUR, Nermi.(1996). Kültür Kuramı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKültür ve kültürün niteliği
2. HaftaKültür ve Değişme
3. HaftaKültürün Yapısal özellikleri
4. HaftaKültür alanına dair kavramlar
5. HaftaKültürün Fonksiyonları
6. HaftaKültüre yönelik kuramsal yaklaşımlar
7. HaftaKültüre yönelik kuramsal yaklaşımlar
8. HaftaKültür teorisyenleri: A.R. Radcliffe Brown, William F. Ogburn
9. HaftaKültür teorisyenleri: Bronislaw Malinowski, Oswald Spengler
10. HaftaKültür teorisyenleri: Ruth Fulton Benedict, İbn Haldun
11. HaftaAra sınav
12. HaftaKültür teorisyenleri: Margaret Mead, Edward B. Taylor
13. HaftaKültür teorisyenleri: Claude Levi Stauss, Frans Boas
14. HaftaYakın dönem kültürel çalışmalar
15. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı560
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı135
Toplam95

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)13565
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler11515
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3268177

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sosyolojiye ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine hakimdir.  X  
2. Sosyal bilimlere ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma teknikleri ile bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir.     
3. Bir sosyal araştırma tasarlar, uygular, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun eserler haline getirir. X   
4. Bireyler, gruplar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyişini anlar, yorumlar ve değerlendirir  X  
5. Araştırma alanına ilişkin toplanan verileri işler ve analiz eder X   
6. Alanla ilgili bilgisini sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır  X  
7. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.  X  
8. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. X   
9. Sosyal bilimlerde geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. X   
10. . Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. X   
11. Toplumsal sorunlara ilişkin alternatif çözüm önerileri üretir.  X  
12. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.  X  
13. Kültürel farklılıkların bilincinde olur ve gündelik yaşamında bu farklılıklara hassasiyet gösterir.   X 
14. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır X   
15. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek