ERG661 - ERGOTERAPİDE OYUN ve REKREASYONEL AKTİVİTELER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ERGOTERAPİDE OYUN ve REKREASYONEL AKTİVİTELER ERG661 1. Yarıyıl 3 2 4 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Beyin Fırtınası
Diğer: Teorik ders ve uygulamalı vaka çalışması  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof Dr. Gamze Ekici, Prof.Dr. Çiğdem Öksüz, Doç.Dr. Meral Huri, Doç.Dr. Onur Altuntaş, Doç.Dr. Sedef Şahin, Doç.Dr. Gökçen Akyürek 
Dersin amacıÇocuklarda oyun tedavisini kullanarak gelişimlerini fasilite etmek ve sağlık, iyi olma hali ve yaşam kalitesini geliştirmek üzere ergoterapi alanında değerlendirme, planlama ve müdahale etme becerisini destekleyen bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Gelişim üzerindeki oyun tedavisinin etkisini analiz eder.
  2. Oyunu performans alanları içinde değerlendirir .
  3. Hedef beceriler için tedavi protokolünü kişiye özgü geliştirebilir ve uygular.
  4. Sağlık ve rehabilitasyon uygulamaları için oyun tedavisini kullanabilme becerisini geliştirmeye yönelik teorik bilgi ve pratik beceri düzeyini geliştirir.
Dersin içeriğiOyun ve oyun terapisinin tanımı
Oyun için motivasyon
Oyunun yapısı ve içeriği
Oyunun gelişimsel yapısı, sağlık ve adaptasyonla ilişkisi
Nöropsikolojik yaklaşımlarda oyun tedavisi
Ergoterapi içinde oyun değerlendirmeleri ve tedavisi
Oyun tedavisinin değişik engel gruplarında etkisi ve yardım stratejileri
Vaka çalışmaları 
KaynaklarO'Connor, K., Schaefer, C.E (Ed.). Handbook of Play Therapy, New York: John Wiley & Sons, Inc, 1994.
Kramer P, Hinojosa J.: Frame of Reference for Pediatric Occupational Therapy, Lippincott, Williams & Wilkins 1999, USA
Jernberg, AM, Booth, P. Theraplay. San Francisco: Jossey-Bass Publisher, 1999.
Anderson, J., Hinojosa, J:, Strauch, C.: ''Integrating Play in Neurodevelopmental Treatment '', The American Journal of Occupational Therapy, 41(7):421-426, 1987.
Crepeau EB, Cohn ES, Schell BA B, Willard & Spackman?s Occupational Therapy, Lippincott Williams & Wilkins , 2003 USA. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaOyun nedir? Tanımı, Tarihsel gelişimi
2. HaftaOyunun etkileri ve özellikleri
3. HaftaOyun teorileri; Klasik ve psikoanalitik teori
4. HaftaKognitif gelişim teorisi, ekolojik teori
5. HaftaYaş dönemlerine göre oyun gelişimi
6. HaftaAra sınav
7. HaftaOyun çeşitlerine göre gelişimsel özellikler
8. HaftaEngelli ve sağlıklı çocuklarda oyun
9. HaftaFiziksel yetersizliklerde oyun terapisi
10. HaftaKognitif yetersizliklerde oyun terapisi
11. HaftaAra sınav
12. HaftaOyun değerlendirmeleri: Performans analizi
13. HaftaYaygın gelişimsel bozuklukta oyun tedavisinin yardım stratejileri ve aktivite eğitimi
14. HaftaOkul öncesi ve okul döneminde adaptif davranış ve oyun tercihi değerlendirmesi ve terapisi
15. HaftaOyun terapisi ile diğer ergoterapi yöntemlerinin karşılaştırılması
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması720
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması7535
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama7535
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi224
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü5931210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir.    X
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir.  X  
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır.     
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır.     
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler.     
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır.     
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir.     
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir.     
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler.    X
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek