ERG661 - ERGOTERAPİDE OYUN ve REKREASYONEL AKTİVİTELER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE OYUN ve REKREASYONEL AKTİVİTELER | ERG661 | 1. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası Diğer: Teorik ders ve uygulamalı vaka çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof Dr. Gamze Ekici, Prof.Dr. Çiğdem Öksüz, Doç.Dr. Meral Huri, Doç.Dr. Onur Altuntaş, Doç.Dr. Sedef Şahin, Doç.Dr. Gökçen Akyürek | |||||
Dersin amacı | Çocuklarda oyun tedavisini kullanarak gelişimlerini fasilite etmek ve sağlık, iyi olma hali ve yaşam kalitesini geliştirmek üzere ergoterapi alanında değerlendirme, planlama ve müdahale etme becerisini destekleyen bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Oyun ve oyun terapisinin tanımı Oyun için motivasyon Oyunun yapısı ve içeriği Oyunun gelişimsel yapısı, sağlık ve adaptasyonla ilişkisi Nöropsikolojik yaklaşımlarda oyun tedavisi Ergoterapi içinde oyun değerlendirmeleri ve tedavisi Oyun tedavisinin değişik engel gruplarında etkisi ve yardım stratejileri Vaka çalışmaları | |||||
Kaynaklar | O'Connor, K., Schaefer, C.E (Ed.). Handbook of Play Therapy, New York: John Wiley & Sons, Inc, 1994. Kramer P, Hinojosa J.: Frame of Reference for Pediatric Occupational Therapy, Lippincott, Williams & Wilkins 1999, USA Jernberg, AM, Booth, P. Theraplay. San Francisco: Jossey-Bass Publisher, 1999. Anderson, J., Hinojosa, J:, Strauch, C.: ''Integrating Play in Neurodevelopmental Treatment '', The American Journal of Occupational Therapy, 41(7):421-426, 1987. Crepeau EB, Cohn ES, Schell BA B, Willard & Spackman?s Occupational Therapy, Lippincott Williams & Wilkins , 2003 USA. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Oyun nedir? Tanımı, Tarihsel gelişimi |
2. Hafta | Oyunun etkileri ve özellikleri |
3. Hafta | Oyun teorileri; Klasik ve psikoanalitik teori |
4. Hafta | Kognitif gelişim teorisi, ekolojik teori |
5. Hafta | Yaş dönemlerine göre oyun gelişimi |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Oyun çeşitlerine göre gelişimsel özellikler |
8. Hafta | Engelli ve sağlıklı çocuklarda oyun |
9. Hafta | Fiziksel yetersizliklerde oyun terapisi |
10. Hafta | Kognitif yetersizliklerde oyun terapisi |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Oyun değerlendirmeleri: Performans analizi |
13. Hafta | Yaygın gelişimsel bozuklukta oyun tedavisinin yardım stratejileri ve aktivite eğitimi |
14. Hafta | Okul öncesi ve okul döneminde adaptif davranış ve oyun tercihi değerlendirmesi ve terapisi |
15. Hafta | Oyun terapisi ile diğer ergoterapi yöntemlerinin karşılaştırılması |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 7 | 20 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 7 | 5 | 35 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 7 | 5 | 35 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 2 | 4 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 59 | 31 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir. | X | ||||
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir. | X | ||||
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır. | |||||
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır. | |||||
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler. | |||||
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır. | |||||
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir. | |||||
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir. | |||||
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler. | X | ||||
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek