ERG658 - EL REHABİLİTASYONU

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EL REHABİLİTASYONU ERG658 2. Yarıyıl 3 2 4 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
Diğer: Araştırma  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek , Doç. Dr. Onur Altuntaş , Doç. Dr. Hatice Abaoğlu, Doç. Dr. Orkun Tahir Aran 
Dersin amacıEl yaralanması olan bireylerde kanıta dayalı değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını incelemek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Üst ekstremite anatomisini ve kinesiyolojisini gözden geçirmek
  2. ICF modelini kullanarak el rehabilitasyonu ile ilgili sağlık sorunlarını analiz etmek için araçlar sağlamak
  3. El fiziksel kısıtlamaları olan bireyler için ergoterapide değerlendirme ve müdahale yaklaşımları hakkında derinlemesine bilgi sağlamak
Dersin içeriğiDers, elin değerlendirilmesi ve tedavisi ile kemik, sinir ve tendonlardaki travmatik yaralanmalardan sonra rehabilitasyona odaklanır. Kurs, teorik bilgi klinik uygulama ile kanıta dayalı uygulama arasında birleştirir. 
Kaynaklar-Hunter JM., Mackin EJ, Callahan AD. Rhabilitation of the hand: Surgery and therapy, 4th edition, Mosby, 1995.
-Yekutiel M. Sensory re-education of the hand after stroke, first edition, Athenaeum Pres, England, 2000.
-Stanley Gb. Concepts In Hand Rehabılıtatıon, Phıledelphıa, 1992
-Oatıs Ca. Kınesıology, The Mechanıcs And Patomechanıcs Of Human Movement, Lıppıncott Ww,2008.
-Rehabilitation of the Hand and Upper Extremity, 2-Volume Set: Expert Consult: Online and Print, 6e. Terri M. Skirven
-El ve El Bileği Muayenesi (Hipokrat Kitapevi) (kitap)
-Purdue pegboard ve jebsen taylor el fonksiyon testlerinin psikometrik özelliklerinin incelenmesi (yüksek lisans tezi)-İlkem Ceren Sığırtmaç
-Periferik sinir yaralanmaları sonrası soğuk intoleransının ve etkilenen aktivitelerin incelenmesi (yüksek lisans tezi)-Özge Buket Cesim 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEl anatomisi ve kinezyolojisi
2. HaftaElin klinik muayenesi
3. HaftaElin fonksiyonel değerlendirmesi
4. HaftaEl-el bileği kırıkları ve rehabilitasyon yöntemleri
5. HaftaKarpal instabiliteler ve rehabilitasyon stratejileri
6. HaftaFleksor tendon yaralanmaları ve rehabilitasyon stratejileri
7. HaftaEkstansor tendon yaralanmaları ve rehabilitasyon stratejileri
8. HaftaPeriferik sinir yaralanmaları ve rehabilitasyon stratejileri
9. HaftaPeriferik sinir nöropatileri ve rehabilitasyon stratejileri
10. HaftaDuyu Eğitimi
11. HaftaSinir mobilizasyon ve sinir kaydırma teknikleri
12. HaftaSpastik el ve rehabilitasyon stratejileri
13. HaftaEl rehabilitasyonunda kullanılan fiziksel ajanlar
14. HaftaEl yaralanmaları sonrasında işe geri dönüş
15. HaftaTartışma
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum245
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama4936
Proje000
Ödevler2714
Ara sınavlara hazırlanma süresi248
Genel sınava hazırlanma süresi11212
Toplam İş Yükü5142210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir.    X
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir.   X 
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır.X    
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır.X    
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler.X    
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır.   X 
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir.X    
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir.X    
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler. X   
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek