ERG658 - EL REHABİLİTASYONU
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EL REHABİLİTASYONU | ERG658 | 2. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Diğer: Araştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek , Doç. Dr. Onur Altuntaş , Doç. Dr. Hatice Abaoğlu, Doç. Dr. Orkun Tahir Aran | |||||
Dersin amacı | El yaralanması olan bireylerde kanıta dayalı değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını incelemek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders, elin değerlendirilmesi ve tedavisi ile kemik, sinir ve tendonlardaki travmatik yaralanmalardan sonra rehabilitasyona odaklanır. Kurs, teorik bilgi klinik uygulama ile kanıta dayalı uygulama arasında birleştirir. | |||||
Kaynaklar | -Hunter JM., Mackin EJ, Callahan AD. Rhabilitation of the hand: Surgery and therapy, 4th edition, Mosby, 1995. -Yekutiel M. Sensory re-education of the hand after stroke, first edition, Athenaeum Pres, England, 2000. -Stanley Gb. Concepts In Hand Rehabılıtatıon, Phıledelphıa, 1992 -Oatıs Ca. Kınesıology, The Mechanıcs And Patomechanıcs Of Human Movement, Lıppıncott Ww,2008. -Rehabilitation of the Hand and Upper Extremity, 2-Volume Set: Expert Consult: Online and Print, 6e. Terri M. Skirven -El ve El Bileği Muayenesi (Hipokrat Kitapevi) (kitap) -Purdue pegboard ve jebsen taylor el fonksiyon testlerinin psikometrik özelliklerinin incelenmesi (yüksek lisans tezi)-İlkem Ceren Sığırtmaç -Periferik sinir yaralanmaları sonrası soğuk intoleransının ve etkilenen aktivitelerin incelenmesi (yüksek lisans tezi)-Özge Buket Cesim |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | El anatomisi ve kinezyolojisi |
2. Hafta | Elin klinik muayenesi |
3. Hafta | Elin fonksiyonel değerlendirmesi |
4. Hafta | El-el bileği kırıkları ve rehabilitasyon yöntemleri |
5. Hafta | Karpal instabiliteler ve rehabilitasyon stratejileri |
6. Hafta | Fleksor tendon yaralanmaları ve rehabilitasyon stratejileri |
7. Hafta | Ekstansor tendon yaralanmaları ve rehabilitasyon stratejileri |
8. Hafta | Periferik sinir yaralanmaları ve rehabilitasyon stratejileri |
9. Hafta | Periferik sinir nöropatileri ve rehabilitasyon stratejileri |
10. Hafta | Duyu Eğitimi |
11. Hafta | Sinir mobilizasyon ve sinir kaydırma teknikleri |
12. Hafta | Spastik el ve rehabilitasyon stratejileri |
13. Hafta | El rehabilitasyonunda kullanılan fiziksel ajanlar |
14. Hafta | El yaralanmaları sonrasında işe geri dönüş |
15. Hafta | Tartışma |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 45 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 9 | 36 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 7 | 14 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 4 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 51 | 42 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir. | X | ||||
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir. | X | ||||
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır. | X | ||||
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır. | X | ||||
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler. | X | ||||
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır. | X | ||||
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir. | X | ||||
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir. | X | ||||
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler. | X | ||||
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek