ERG653 - ERGOTERAPİ TEORİLERİ ve MODELLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİ TEORİLERİ ve MODELLERİ | ERG653 | 1. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek , Doç. Dr. Onur Altuntaş , Doç. Dr. Hatice Abaoğlu, Doç. Dr. Orkun Tahir Aran | |||||
Dersin amacı | Ergoterapi uygulamalarında sıklıkla kullanılan teorik modelleri eleştirel bakış açısıyla tartışmak, ergoterapi değerlendirme ve tedavi programını planlamada teori ve uygulama modellerini karşılaştırmak ve ileri düzeyde analiz etmek amaçlanır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | -Ergoterapi teorilerinin incelenmesi -Vaka analizleri ile modellerin incelenmesi -Uygulama modelleri ve referans çerçeveleri konusunda tartışma ve karşılaştırma | |||||
Kaynaklar | Bumin G, Öksüz Ç, Akel S. Ergoterapi Teorileri, Hipokrat Yayınevi, 2019 -Kielhofner, G. (2009). Conceptual Foundations of Occupational Therapy, 4th edition. Philadelphia, PA: F.A. Davis -Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. -Cole, M., Tufano, R. (2008) Applied Theories in Occupational Therapy: A practical Approach. SLACK inc. -Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins -Schkade (1992) Occupational Adaptation: Toward a holistic approach for contemporary practice, part I. -Schultz (1992) Occupational Adaptation: part II. Willard & Spackman's occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ergoterapi teorileri |
2. Hafta | Vaka analizleri ile MOHO ( Model of Human Occupation) modelinin incelenmesi |
3. Hafta | MOHO modelini pratik uygulamada kullanma |
4. Hafta | Occupational Adaptasyon Modeli |
5. Hafta | Vaka analizleri ile occupational adaptasyon modelinin incelenmesi |
6. Hafta | Kanada Aktivite Performans Modeli |
7. Hafta | Vaka analizleri ile Kanada Aktivite Performans Modelinin incelenmesi |
8. Hafta | PEOP (Person-Environment-Occupational-Performance Model) modeli |
9. Hafta | Vaka analizleri ile PEOP (Person-Environment-Occupational-Performance Model) modelinin incelenmesi |
10. Hafta | Ekolojik model |
11. Hafta | Vaka analizleri ile ekolojik modelin incelenmesi |
12. Hafta | Motor kontrol modeli |
13. Hafta | Kognitif Davranışsal Tedavi |
14. Hafta | Uygulamalı Sistemler Teorisi |
15. Hafta | Uygulamalı Sistemler Teorisi |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 4 | 20 |
Proje | 2 | 8 | 16 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 53 | 33 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir. | X | ||||
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir. | X | ||||
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır. | X | ||||
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır. | |||||
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler. | |||||
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır. | X | ||||
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir. | X | ||||
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir. | |||||
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler. | X | ||||
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek