ERG653 - ERGOTERAPİ TEORİLERİ ve MODELLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ERGOTERAPİ TEORİLERİ ve MODELLERİ ERG653 1. Yarıyıl 3 2 4 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek , Doç. Dr. Onur Altuntaş , Doç. Dr. Hatice Abaoğlu, Doç. Dr. Orkun Tahir Aran 
Dersin amacıErgoterapi uygulamalarında sıklıkla kullanılan teorik modelleri eleştirel bakış açısıyla tartışmak, ergoterapi değerlendirme ve tedavi programını planlamada teori ve uygulama modellerini karşılaştırmak ve ileri düzeyde analiz etmek amaçlanır 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ergoterapi uygulamaları için temel olan teorileri tanımlar
  2. Ergoterapi teorileri ve ergoterapi modellerini analiz eder, sentezler ve uygular
  3. Ergoterapide kullanılan uygulama modelleri ve referans çerçevelerini tartışır ve karşılaştırır
  4. Teori gelişim sürecini ve ergoterapideki önemini tartışır
  5. Eğitim, araştırma ve uygulamada ulusal ve uluslar arası kaynakları etkili kullanır
  6. Kişinin durumuna bağlı olarak değerlendirme ve müdahale planını oluşturmada en uygun teorik modeli seçer ve uygular
  7. Farklı tanı gruplarında model ve teoriye dayalı araştırma planlar ve uygular
Dersin içeriği-Ergoterapi teorilerinin incelenmesi
-Vaka analizleri ile modellerin incelenmesi
-Uygulama modelleri ve referans çerçeveleri konusunda tartışma ve karşılaştırma 
KaynaklarBumin G, Öksüz Ç, Akel S. Ergoterapi Teorileri, Hipokrat Yayınevi, 2019

-Kielhofner, G. (2009). Conceptual Foundations of Occupational Therapy, 4th edition. Philadelphia, PA: F.A. Davis
-Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott.
-Cole, M., Tufano, R. (2008) Applied Theories in Occupational Therapy: A practical Approach. SLACK inc.
-Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
-Schkade (1992) Occupational Adaptation: Toward a holistic approach for contemporary practice, part I.
-Schultz (1992) Occupational Adaptation: part II.
Willard & Spackman's occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaErgoterapi teorileri
2. HaftaVaka analizleri ile MOHO ( Model of Human Occupation) modelinin incelenmesi
3. HaftaMOHO modelini pratik uygulamada kullanma
4. HaftaOccupational Adaptasyon Modeli
5. HaftaVaka analizleri ile occupational adaptasyon modelinin incelenmesi
6. HaftaKanada Aktivite Performans Modeli
7. HaftaVaka analizleri ile Kanada Aktivite Performans Modelinin incelenmesi
8. HaftaPEOP (Person-Environment-Occupational-Performance Model) modeli
9. HaftaVaka analizleri ile PEOP (Person-Environment-Occupational-Performance Model) modelinin incelenmesi
10. HaftaEkolojik model
11. HaftaVaka analizleri ile ekolojik modelin incelenmesi
12. HaftaMotor kontrol modeli
13. HaftaKognitif Davranışsal Tedavi
14. HaftaUygulamalı Sistemler Teorisi
15. HaftaUygulamalı Sistemler Teorisi
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler110
Seminer110
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama5420
Proje2816
Ödevler3515
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi155
Toplam İş Yükü5333210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir.    X
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir.X    
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır.  X  
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır.     
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler.     
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır.X    
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir.   X 
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir.     
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler.X    
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek