ERG771 - SAHA ÇALIŞMASI I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SAHA ÇALIŞMASI I | ERG771 | 1. Yarıyıl | 0 | 8 | 4 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek , Doç. Dr. Onur Altuntaş , Doç. Dr. Hatice Abaoğlu, Doç. Dr. Orkun Tahir Aran | |||||
Dersin amacı | Saha çalışması eğitimi, doktora öğrencileri için gerekli yetkinliklerin oluşturulması amacıyla toplum temelli rehabilitasyon, pediatrik rehabilitasyon, adölesanlarda rehabilitasyon ve geriatrik rehabilitasyon gibi farklı alanlarda araştırma ve uygulama yapma fırsatı sağlar. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Rehabilitasyonun farklı alanlarında ergoterapi yaklaşımlarını uygulamak ve bu yaklaşımları içeren saha çalışmaları planlamak ve yapmak | |||||
Kaynaklar | - Sladyk K. Jacops K. Mac Rae N. Occupational thereapy essential for clinical comtpetence. Slack incorporated, New Jersey, 2010 - Kronenberg F, Algado SS, Pollard N. Occupational Therapy without borders, Elsevier 2005. -CBR A Strategy for rehabilitation, equalization of opportunities, poverty reduction and social inclusion of people with disabilities, Joint Position Paper 2004. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Klinik ortamda farklı aktivitelerin kişi merkezli olarak eleştirel gözle incelenmesi |
2. Hafta | Ergoterapi servisleri ve organizasyonlarını analiz etme ve farklı yönetim sistemlerini sentezleme |
3. Hafta | Kendi mesleki çalışmalarını multidisipliner ortamla bütünleştirme ve çalışmaların aktarımı |
4. Hafta | Kalite ve kalite gelişimi için strateji geliştirme |
5. Hafta | Etik çalışma prensipleri |
6. Hafta | Multidisipliner çalışma |
7. Hafta | Rehabilitasyonu konuları ile ilgili olarak bağımsız çalışma ve araştırma planlama |
8. Hafta | Rehabilitasyonla ilgili bağımsız çalışma ve araştırma yapmak |
9. Hafta | Kişi ve çevresi ile iletişim becerilerini geliştirme |
10. Hafta | Aktivite performansını etkileyen kültürel, fiziksel, sosyal v.b. faktörleri yerinde gözlemleme ve analiz etme |
11. Hafta | Aktivite performansını etkileyen kültürel, fiziksel, sosyal v.b. faktörlere yönelik müdahale stratejileri geliştirme ve uygulama |
12. Hafta | Kamu ve sosyal binalarda ulaşılabilirliği etkileyen faktörlerin incelenmesi |
13. Hafta | Bireylerin katılım problemlerinin analizi |
14. Hafta | Engelli, yaşlı, sokak çocukları, HIV/AIDS gibi toplum dışına itilmiş kişiler ve çocuk ve yetişkin bireylerle çalışma deneyimi |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 20 |
Alan Çalışması | 1 | 25 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 13 | 26 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 30 | 24 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ergoterapi alanında yeni yöntemlerin/modellerin geliştirmesinde aktif rol oynar, uluslarası düzeyde kazandığı bilgiyi ülkemize adapte eder, günlük yaşamı kolaylaştırıcı yaklaşımları tasarlar. | X | ||||
2. Ergoterapi alanı ile ilgili kanıta dayalı bağımsız araştırmalar yapar, sonuçlarını analiz eder, sunar, tartışır, yayınlar ve yeni bilgi üretilmesine katkı verir | X | ||||
3. Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı ve yürütücü olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar. | X | ||||
4. Meslektaşları, diğer rehabilitasyon profesyonelleri ve ilgili meslek grupları ile etik prensipler içinde çalışır, liderlik ve yöneticilik rolü üstlenir. | X | ||||
5. Toplum dışına itilmiş kişi ve toplulukların aktiviteler ve toplumsal görevleri yerine getirme haklarını geliştirici politikalar oluşturmasında ve uygulanmasına rol alır. | X | ||||
6. Araştırma etiğine bağlı kalarak yaşam boyu eğrenme ve öğretme beceri ve tutumunu kazanır. | X | ||||
7. İnterdisipliner çalışmalar yapar, interprofesyonel öğrenme davranışı geliştirerek farklı bilim alanlarından gelen bilgiyi bütünleştirir. | X | ||||
8. Ergoterapi hizmetleri ile ilgili denetleyici, danışman, yönetici, gözlemci rollerinin kalitesini artırmak amacıyla araştırmalar yapar. | X | ||||
9. Bilişim teknolojileri ve yabancı dil bilgisini kullanarak paydaşlarla iş birliği ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
10. Kültürel değişkenliğe bağlı olarak toplumun ihtiyacını analiz eder ve katılımı artırmaya yönelik yeni alanların oluşturulmasına öncülük eder. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek