ERG771 - SAHA ÇALIŞMASI I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SAHA ÇALIŞMASI I ERG771 1. Yarıyıl 0 8 4 6
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek , Doç. Dr. Onur Altuntaş , Doç. Dr. Hatice Abaoğlu, Doç. Dr. Orkun Tahir Aran 
Dersin amacıSaha çalışması eğitimi, doktora öğrencileri için gerekli yetkinliklerin oluşturulması amacıyla toplum temelli rehabilitasyon, pediatrik rehabilitasyon, adölesanlarda rehabilitasyon ve geriatrik rehabilitasyon gibi farklı alanlarda araştırma ve uygulama yapma fırsatı sağlar. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Farklı aktiviteleri kişi merkezli olarak inceler
  2. Etik prensiplere uygun ve multidisipliner olarak çalışır
  3. Kalite ve kalite gelişimi için strateji geliştirir
  4. Bağımsız araştırmalar planlar ve yapar
  5. İletişim becerilerini geliştirir
  6. Aktivite performansını analiz eder ve geliştirir
  7. Ulaşılabilirliği etkileyen faktörleri inceler
  8. Hem pediatrik, hem adölesan hem de onlara bakım veren bireylerle çalışır
Dersin içeriğiRehabilitasyonun farklı alanlarında ergoterapi yaklaşımlarını uygulamak ve bu yaklaşımları içeren saha çalışmaları planlamak ve yapmak  
Kaynaklar- Sladyk K. Jacops K. Mac Rae N. Occupational thereapy essential for clinical comtpetence. Slack incorporated, New Jersey, 2010
- Kronenberg F, Algado SS, Pollard N. Occupational Therapy without borders, Elsevier 2005.
-CBR A Strategy for rehabilitation, equalization of opportunities, poverty reduction and social inclusion of people with disabilities, Joint Position Paper 2004. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKlinik ortamda farklı aktivitelerin kişi merkezli olarak eleştirel gözle incelenmesi
2. HaftaErgoterapi servisleri ve organizasyonlarını analiz etme ve farklı yönetim sistemlerini sentezleme
3. HaftaKendi mesleki çalışmalarını multidisipliner ortamla bütünleştirme ve çalışmaların aktarımı
4. HaftaKalite ve kalite gelişimi için strateji geliştirme
5. HaftaEtik çalışma prensipleri
6. HaftaMultidisipliner çalışma
7. HaftaRehabilitasyonu konuları ile ilgili olarak bağımsız çalışma ve araştırma planlama
8. HaftaRehabilitasyonla ilgili bağımsız çalışma ve araştırma yapmak
9. HaftaKişi ve çevresi ile iletişim becerilerini geliştirme
10. HaftaAktivite performansını etkileyen kültürel, fiziksel, sosyal v.b. faktörleri yerinde gözlemleme ve analiz etme
11. HaftaAktivite performansını etkileyen kültürel, fiziksel, sosyal v.b. faktörlere yönelik müdahale stratejileri geliştirme ve uygulama
12. HaftaKamu ve sosyal binalarda ulaşılabilirliği etkileyen faktörlerin incelenmesi
13. HaftaBireylerin katılım problemlerinin analizi
14. HaftaEngelli, yaşlı, sokak çocukları, HIV/AIDS gibi toplum dışına itilmiş kişiler ve çocuk ve yetişkin bireylerle çalışma deneyimi
15. Hafta
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama120
Alan Çalışması125
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama148112
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler21326
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3024180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ergoterapi alanında yeni yöntemlerin/modellerin geliştirmesinde aktif rol oynar, uluslarası düzeyde kazandığı bilgiyi ülkemize adapte eder, günlük yaşamı kolaylaştırıcı yaklaşımları tasarlar.    X
2. Ergoterapi alanı ile ilgili kanıta dayalı bağımsız araştırmalar yapar, sonuçlarını analiz eder, sunar, tartışır, yayınlar ve yeni bilgi üretilmesine katkı verir    X
3. Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı ve yürütücü olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar.    X
4. Meslektaşları, diğer rehabilitasyon profesyonelleri ve ilgili meslek grupları ile etik prensipler içinde çalışır, liderlik ve yöneticilik rolü üstlenir.    X
5. Toplum dışına itilmiş kişi ve toplulukların aktiviteler ve toplumsal görevleri yerine getirme haklarını geliştirici politikalar oluşturmasında ve uygulanmasına rol alır.    X
6. Araştırma etiğine bağlı kalarak yaşam boyu eğrenme ve öğretme beceri ve tutumunu kazanır.    X
7. İnterdisipliner çalışmalar yapar, interprofesyonel öğrenme davranışı geliştirerek farklı bilim alanlarından gelen bilgiyi bütünleştirir.    X
8. Ergoterapi hizmetleri ile ilgili denetleyici, danışman, yönetici, gözlemci rollerinin kalitesini artırmak amacıyla araştırmalar yapar.    X
9. Bilişim teknolojileri ve yabancı dil bilgisini kullanarak paydaşlarla iş birliği ve bilgi paylaşımında bulunur.    X
10. Kültürel değişkenliğe bağlı olarak toplumun ihtiyacını analiz eder ve katılımı artırmaya yönelik yeni alanların oluşturulmasına öncülük eder.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek