NEM741 - İLERİ NÜKLEER REAKTÖR MÜHENDİSLİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLERİ NÜKLEER REAKTÖR MÜHENDİSLİĞİ NEM741 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Şule Ergün (Doç. Dr.) 
Dersin amacıGelişkin ve yeni nükleer reaktör tasarımlarının analizinde ileri yöntemlerin ve bilgisayar kodlarının kullanımını öğretmek; nötronik, ısıl hidrolik ve malzeme analizlerini detaylı olarak tanıtmak; dördüncü nesil ve küçük modüler santral tasarımlarını anlatmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi başaran öğrenci;
  2. Gelişkin reaktör tasarımlarının analizi için kullanılacak ileri yöntem ve araçları tanır,
  3. Analiz için kullanılan güncel/modern bilgisayar kodlarının uygulamalarını öğrenir,
  4. Uygun yöntemleri seçerek detaylı tasarım analizleri yapar,
  5. Dördüncü nesil ve küçük modüler reaktör tasarımlarını tanır ve analiz yöntemlerini öğrenir,
  6. Analizlerin sonuçlarını raporlar ve sunar.
Dersin içeriğiGelişkin reaktör tasarımları, tasarım analizleri; nötronik, ısıl hidrolik ve malzeme analizlerinin birbiriyle bağlantılı yapılması; bu analizler için kullanılacak yöntemlerin tanıtılması; dördüncü nesil ve küçük modüler reaktör tasarımları  
Kaynaklar(1) Ders Notları. (2) Light Water Reactor Safety: The Development of Advanced Models and Codes for LWR Safety Analysis, J.N. Lillington, Elsevier Science. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGelişkin reaktör tasarımları, 1. ödev
2. HaftaGelişkin reaktör analizlerinde yeni yöntemler, 2. ödev
3. HaftaGelişkin reaktör malzeme analizinde yeni yöntemler
4. HaftaGelişkin reaktör malzeme analizinde yeni yöntemler, 3. ödev
5. HaftaGelişkin reaktör güvenlik analizinde yeni yöntemler, 4. ödev
6. HaftaGelişkin reaktör güvenlik analizinde yeni yöntemler, 5. ödev
7. Haftaİki fazlı akış modelleri, 6. ödev
8. HaftaAra sınav, ilk projenin tanımlanması
9. Haftaİki fazlı akış model ve analizleri
10. Haftaİki fazlı akış model ve analizleri, 7. ödev
11. HaftaGaz soğutucu model ve analizleri, 8. ödev
12. HaftaSıvı metal soğutucu analizleri, 9. ödev
13. HaftaKüçük modüler reaktör tasarımları, 10. ödev, ikinci projenin tanımlanması
14. HaftaDördüncü nesil reaktör tasarımları
15. Hafta
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1035
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar115
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje255110
Ödevler1010100
Ara sınavlara hazırlanma süresi11414
Genel sınava hazırlanma süresi11414
Toplam İş Yükü2896280

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bu program mezunu: Nükleer enerji mühendisliği, teknolojisi ve uygulamaları alanlarında bilimsel araştırma yaparak derin ve kapsamlı bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular.    X
2. Nükleer proseslere ilişkin mühendislik problemlerini kurgular ve çözmek için özgün yöntemler geliştirir.    X
3. Nükleer reaktör analizi ve mühendisliği, nükleer sistemler, yakıt yönetimi, nükleer güvenlik, radyasyon fiziği ve uygulamaları konularına ilişkin analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.    X
4. Nükleer enerjiye/proseslere ilişkin sistem, bileşen ve/veya süreçleri tasarlar, analizini yapar ve yenilikçi çözümler/yöntemler geliştirerek tasarımı her açıdan değerlendirir.   X 
5. Özgün bir araştırma sürecini baştan sona yönetir (tasarlar, uygular ve sonuçlandırır). Bir araştırma ekibinde yöneticilik yapabilir ve ekip elemanlarına nasıl yol göstereceğini bilir.   X 
6. Çalışmalarının aşama ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ve/veya sözlü olarak aktararak mevcut bilimsel düzeye/literatüre katkıda bulunur.    X 
7. Mesleki ve etik sorumluluklarının bilincindedir.     X
8. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkında olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek