NEM741 - İLERİ NÜKLEER REAKTÖR MÜHENDİSLİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ NÜKLEER REAKTÖR MÜHENDİSLİĞİ | NEM741 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Şule Ergün (Doç. Dr.) | |||||
Dersin amacı | Gelişkin ve yeni nükleer reaktör tasarımlarının analizinde ileri yöntemlerin ve bilgisayar kodlarının kullanımını öğretmek; nötronik, ısıl hidrolik ve malzeme analizlerini detaylı olarak tanıtmak; dördüncü nesil ve küçük modüler santral tasarımlarını anlatmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Gelişkin reaktör tasarımları, tasarım analizleri; nötronik, ısıl hidrolik ve malzeme analizlerinin birbiriyle bağlantılı yapılması; bu analizler için kullanılacak yöntemlerin tanıtılması; dördüncü nesil ve küçük modüler reaktör tasarımları | |||||
Kaynaklar | (1) Ders Notları. (2) Light Water Reactor Safety: The Development of Advanced Models and Codes for LWR Safety Analysis, J.N. Lillington, Elsevier Science. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Gelişkin reaktör tasarımları, 1. ödev |
2. Hafta | Gelişkin reaktör analizlerinde yeni yöntemler, 2. ödev |
3. Hafta | Gelişkin reaktör malzeme analizinde yeni yöntemler |
4. Hafta | Gelişkin reaktör malzeme analizinde yeni yöntemler, 3. ödev |
5. Hafta | Gelişkin reaktör güvenlik analizinde yeni yöntemler, 4. ödev |
6. Hafta | Gelişkin reaktör güvenlik analizinde yeni yöntemler, 5. ödev |
7. Hafta | İki fazlı akış modelleri, 6. ödev |
8. Hafta | Ara sınav, ilk projenin tanımlanması |
9. Hafta | İki fazlı akış model ve analizleri |
10. Hafta | İki fazlı akış model ve analizleri, 7. ödev |
11. Hafta | Gaz soğutucu model ve analizleri, 8. ödev |
12. Hafta | Sıvı metal soğutucu analizleri, 9. ödev |
13. Hafta | Küçük modüler reaktör tasarımları, 10. ödev, ikinci projenin tanımlanması |
14. Hafta | Dördüncü nesil reaktör tasarımları |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 35 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 55 | 110 |
Ödevler | 10 | 10 | 100 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 28 | 96 | 280 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bu program mezunu: Nükleer enerji mühendisliği, teknolojisi ve uygulamaları alanlarında bilimsel araştırma yaparak derin ve kapsamlı bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | X | ||||
2. Nükleer proseslere ilişkin mühendislik problemlerini kurgular ve çözmek için özgün yöntemler geliştirir. | X | ||||
3. Nükleer reaktör analizi ve mühendisliği, nükleer sistemler, yakıt yönetimi, nükleer güvenlik, radyasyon fiziği ve uygulamaları konularına ilişkin analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | ||||
4. Nükleer enerjiye/proseslere ilişkin sistem, bileşen ve/veya süreçleri tasarlar, analizini yapar ve yenilikçi çözümler/yöntemler geliştirerek tasarımı her açıdan değerlendirir. | X | ||||
5. Özgün bir araştırma sürecini baştan sona yönetir (tasarlar, uygular ve sonuçlandırır). Bir araştırma ekibinde yöneticilik yapabilir ve ekip elemanlarına nasıl yol göstereceğini bilir. | X | ||||
6. Çalışmalarının aşama ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ve/veya sözlü olarak aktararak mevcut bilimsel düzeye/literatüre katkıda bulunur. | X | ||||
7. Mesleki ve etik sorumluluklarının bilincindedir. | X | ||||
8. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkında olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek