İÖB600-02 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | İÖB600-02 | 4. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm sorumluları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesi rehberliğinde bilimsel bilgi ve deneyimin, bilimsel etik ve çalışma disiplini, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme becerilerinin kazandırılmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular | |||||
Kaynaklar | İlgili kitap, makale ve diğer kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Öğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular |
2. Hafta | Öğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular |
3. Hafta | Öğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular |
4. Hafta | Öğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular |
5. Hafta | Öğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular |
6. Hafta | Öğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular |
7. Hafta | Öğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular |
8. Hafta | Öğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular |
9. Hafta | Öğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular |
10. Hafta | Öğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular |
11. Hafta | Öğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular |
12. Hafta | Öğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular |
13. Hafta | Öğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular |
14. Hafta | Öğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular |
15. Hafta | Öğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular |
16. Hafta | Öğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 50 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 50 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 200 | 400 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 450 | 450 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 17 | 654 | 906 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur. | X | ||||
2. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir. | X | ||||
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. İlköğretim, ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir. | X | ||||
5. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
6. İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. | X | ||||
7. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir. | X | ||||
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur. | X | ||||
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek