İÖB600-02 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR İÖB600-02 4. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumluları 
Dersin amacıBu dersin amacı tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesi rehberliğinde bilimsel bilgi ve deneyimin, bilimsel etik ve çalışma disiplini, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme becerilerinin kazandırılmasıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve kullanabilme
  2. Tez konusu ile ilgili bilgilerin toplanması, değerlendirilmesi aşamalarında etik değerleri gözetebilme
  3. Tez konusu ile ilgili güncel çalışmaları takip edebilme, kendi çalışmalarını azılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme
Dersin içeriğiÖğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular 
Kaynaklarİlgili kitap, makale ve diğer kaynaklar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular
2. HaftaÖğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular
3. HaftaÖğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular
4. HaftaÖğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular
5. HaftaÖğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular
6. HaftaÖğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular
7. HaftaÖğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular
8. HaftaÖğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular
9. HaftaÖğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular
10. HaftaÖğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular
11. HaftaÖğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular
12. HaftaÖğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular
13. HaftaÖğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular
14. HaftaÖğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular
15. HaftaÖğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular
16. HaftaÖğrenci ve tez danışmanı tarafından birlikte belirlenen konular

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması150
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler150
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması2200400
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje1450450
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü17654906

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur.    X
2. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir.    X
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.    X
4. İlköğretim, ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir.    X
5. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir.    X
6. İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.    X
7. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir.    X
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur.    X
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.    X
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek