HSP601 - TEMEL HALK SAĞLIĞI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEMEL HALK SAĞLIĞI | HSP601 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Diğer: Bireysel çalışma, sınıf içi tartışma, ödev | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Hakan Altıntaş Prof. Dr. Levent Akın Prof. Dr. Dilek Aslan | |||||
Dersin amacı | Halk sağlığı yaklaşımını ve konuları ile ilgili temel bilgileri öğretmek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Temel Halk Sağlığına Giriş, Sağlık Yönetimi, Sağlık Ekonomisi, Çocuk ve Adolesan Sağlığı, Toplum Beslenmesi, Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü, İş ve sağlık ilişkileri, Kadın sağlığı, Çevre sağlığı, Uluslar arası sağlık, Yetişkin Sağlığı, Afetlerde Sağlık Yönetimi, Sağlık Eğitimi, Okul Sağlığı | |||||
Kaynaklar | 1.Maxcy- Rosenau Last Public Health and Preventive Medicine, Fourteenth Edition, 1998, Fifteenth Edition, 2008 2. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Güler Ç., Akın L., (Ed), 2006, Hacettepe Üniversitesi Yayınları Ankara 3.Oxford Textbook of PublicHealth, TheScopeof PublicHealth, Detels R., McEwen J., Beaglehole R., Tanaka H., Fourth Edition, Oxford UniversityPress, 2002, Fifth Edition, 2011 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel Halk Sağlığına Giriş |
2. Hafta | Sağlık Yönetimi |
3. Hafta | Çocuk ve Adolesan Sağlığı |
4. Hafta | Toplum Beslenmesi |
5. Hafta | Sağlık Ekonomisi |
6. Hafta | Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü |
7. Hafta | İş ve Sağlık |
8. Hafta | Çevre ve sağlık |
9. Hafta | Kadın sağlığı |
10. Hafta | Uluslar arası sağlık |
11. Hafta | Sağlık Eğitimi |
12. Hafta | Okul Sağlığı |
13. Hafta | Afetlerde Sağlık Yönetimi |
14. Hafta | Yetişkin Sağlığı |
15. Hafta | Sınava hazırlık |
16. Hafta | GENEL SINAV |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 80 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 30 | 37 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme ile ilgili güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirebilir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda disiplinler arası etkileşimi kavrar, yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
3. Sağlığı geliştirmede kullanılan modeller, sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi ile ilgili program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularına hâkimdir. | X | ||||
4. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
5. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusundaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | X | ||||
6. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda sorunları tespit eder, çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir. | X | ||||
7. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve yaptığı araştırmayı raporlaştırır. | X | ||||
8. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda alana ilişkin sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
9. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | ||||
10. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
11. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki öncelikli konularda araştırma, sunum ve yayın yapar. | X | ||||
12. Sağlığı geliştirmeye yönelik ulusal ve uluslar arası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek