HSP601 - TEMEL HALK SAĞLIĞI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEMEL HALK SAĞLIĞI HSP601 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Diğer: Bireysel çalışma, sınıf içi tartışma, ödev  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Hakan Altıntaş Prof. Dr. Levent Akın Prof. Dr. Dilek Aslan  
Dersin amacıHalk sağlığı yaklaşımını ve konuları ile ilgili temel bilgileri öğretmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Halk sağlığı kavramını ve önemini açıklayabilir, Sağlık yönetiminin ilkelerini tanımlayabilir ve halk sağlığı açısından önemini açıklayabilir, Ekonominin biliminin tanımını yapabilir, kaynak kıtlığını tartışabilir, sağlık ekonomisinin tanımını yapar ve konu alanlarını söyleyebilir, sağlıkta öncelikleri saptamanın önemini tartışabilir Çocuk ve adolesan sağlığı ilkelerini tanımlayabilir ve halk sağlığı açısından önemini açıklayabilir,
  2. Yeterli ve dengeli beslenmeyi kavrayabilir, besin grupları ve en önemli besin öğelerinin neler olduğunu sayabilir, Enfeksiyon zincirini ve etkileyen faktörleri sayabilir, birincil ve ikincil korunma tanımlarını belirtebilir, yöntemlerini listeleyebilir İş ve sağlık arasındaki ilişkiler konusunu açıklar, Dünyada ve Türkiye?de kadın sağlığının düzeyini karşılaştırır ve yaşam dönemlerinde kadının potansiyel ve mevcut sağlık sorunları açıklar,
  3. Çevre sağlığının ilkelerini sayabilir, konularını ve halk sağlığı açısından önemini açıklayabilir,
  4. Yetişkin sağlığı ilkelerini tanımlayabilir ve halk sağlığı açısından önemini açıklayabilir,
  5. Afetlerin önemli bir halk sağlığı sorunu olduğunu açıklar, afet ve afet tıbbı terimlerini tanımlar,
  6. Sağlığı geliştirmeyle ilgili temel kavramları ve sağlık davranışlarının belirleyicilerini tanımlar ve sağlık eğitiminin sağlığı geliştirmedeki rolünü açıklar,
  7. Yirmi birinci yüzyılda dünyanın durumunu ve daha önceki yıllara-yüzyıllara göre farklılıkların neler olduğunu söyler, "Uluslararası Sağlık" kavramının neden ve nasıl ortaya çıktığını açıklar, bu alanda çalışan bazı organizasyonları sayabilir.
  8. Okul sağlığı ilkelerini tanımlayabilir ve halk sağlığı açısından önemini açıklayabilir
Dersin içeriğiTemel Halk Sağlığına Giriş, Sağlık Yönetimi, Sağlık Ekonomisi, Çocuk ve Adolesan Sağlığı, Toplum Beslenmesi, Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü, İş ve sağlık ilişkileri, Kadın sağlığı, Çevre sağlığı, Uluslar arası sağlık, Yetişkin Sağlığı, Afetlerde Sağlık Yönetimi, Sağlık Eğitimi, Okul Sağlığı 
Kaynaklar1.Maxcy- Rosenau Last Public Health and Preventive Medicine, Fourteenth Edition, 1998, Fifteenth Edition, 2008
2. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Güler Ç., Akın L., (Ed), 2006, Hacettepe Üniversitesi Yayınları Ankara
3.Oxford Textbook of PublicHealth, TheScopeof PublicHealth, Detels R., McEwen J., Beaglehole R., Tanaka H., Fourth Edition, Oxford UniversityPress, 2002, Fifth Edition, 2011
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTemel Halk Sağlığına Giriş
2. HaftaSağlık Yönetimi
3. HaftaÇocuk ve Adolesan Sağlığı
4. HaftaToplum Beslenmesi
5. HaftaSağlık Ekonomisi
6. HaftaBulaşıcı Hastalıkların Kontrolü
7. Haftaİş ve Sağlık
8. HaftaÇevre ve sağlık
9. HaftaKadın sağlığı
10. HaftaUluslar arası sağlık
11. HaftaSağlık Eğitimi
12. HaftaOkul Sağlığı
13. HaftaAfetlerde Sağlık Yönetimi
14. HaftaYetişkin Sağlığı
15. HaftaSınava hazırlık
16. HaftaGENEL SINAV

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)010
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav180
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı420
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı180
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler166
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3037180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme ile ilgili güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirebilir ve derinleştirir.   X 
2. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda disiplinler arası etkileşimi kavrar, yorumlar ve değerlendirir    X
3. Sağlığı geliştirmede kullanılan modeller, sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi ile ilgili program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularına hâkimdir.X    
4. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir.X    
5. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusundaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.X    
6. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda sorunları tespit eder, çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir.  X  
7. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve yaptığı araştırmayı raporlaştırır.X    
8. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda alana ilişkin sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.  X  
9. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.   X 
10. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.X    
11. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki öncelikli konularda araştırma, sunum ve yayın yapar. X   
12. Sağlığı geliştirmeye yönelik ulusal ve uluslar arası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek