SOS665 - TÜRK SOSYOLOJİSİNDE AKTÜEL PROBLEMLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRK SOSYOLOJİSİNDE AKTÜEL PROBLEMLER | SOS665 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Nevin GÜNGÖR ERGAN | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere genel olarak sosyolojinin problemleri, Türk sosyolojisinin problemleri ve Türkiye?de sosyoloji eğitiminin problemleriyle ilgili eleştirel ve sentezci bir bakış açısı kazandırmak; günümüz Türkiye?sinde gözlenen güncel sosyolojik problemlerle (eğitim, dil, terör, küreselleşme vb.) ilgili tespitler ve çözüm önerileri getirebilmelerine yardımcı olmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Genel olarak sosyolojinin problemleri. Türk sosyolojisinin problemleri. Türkiye?de sosyoloji eğitiminin problemleri Günümüz Türkiye?sinin sosyal problemleri (Terör, göç, eğitim, dil, küreselleşme vb.) Günümüz Türkiye?sinin sosyal problemleriyle ilgili çözüm önerileri. | |||||
Kaynaklar | (1991), 75. Yılında Türkiye?de Sosyoloji, (Haz: İsmail Coşkun), İstanbul: Bağlam Yay. (1993), Sosyolojideki Son Gelişmeler ve Türkiye?deki Etkileri, (Yay. Haz: M. Tezcan, N. Çelebi), Ankara: UNESCO Türkiye Milli Komisyonu. (T.Y), Sorgulanan Sosyoloji, (Yay. Haz. M. Çağatay Özdemir), Ankara: Eylül Yay. Kasapoğlu, A., (1991), Yüksek Öğretimde Sosyoloji Eğitiminin Sorunları, Ankara. Ayrıntılı okuma listesindeki diğer kaynaklar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sosyolojinin Problemleri |
2. Hafta | Türk Sosyolojisinin Problemleri |
3. Hafta | Türkiye?de Sosyoloji Eğitiminin Problemleri |
4. Hafta | Türk Sosyolojisinde Metodolojik Gelişme |
5. Hafta | Türk Sosyolojisinde Ekolleşme |
6. Hafta | Türk Sosyolojisinde Milletleşme, Milli Kimlik |
7. Hafta | Türk Sosyolojisinde Değişme, Küreselleşme |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Türk Sosyolojisinde Etnisite |
10. Hafta | Türk Sosyolojisinde Göç ve Toplumsal Problemler |
11. Hafta | Türk Sosyolojisinde Batılılaşma, Çağdaşlaşma, Modernleşme |
12. Hafta | Türk Sosyolojisinde Merkez-Çevre Gerilimi |
13. Hafta | Türk Sosyolojisinde Terör |
14. Hafta | Türk Sosyolojisinde Toplumsal Bütünleşme-Çözülme |
15. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 32 | 81 | 179 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sosyolojiye ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine hakimdir. | X | ||||
2. Sosyal bilimlere ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma teknikleri ile bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir. | X | ||||
3. Bir sosyal araştırma tasarlar, uygular, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun eserler haline getirir. | |||||
4. Bireyler, gruplar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyişini anlar, yorumlar ve değerlendirir | |||||
5. Araştırma alanına ilişkin toplanan verileri işler ve analiz eder | |||||
6. Alanla ilgili bilgisini sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır | X | ||||
7. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | |||||
8. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
9. Sosyal bilimlerde geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. . Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | |||||
11. Toplumsal sorunlara ilişkin alternatif çözüm önerileri üretir. | X | ||||
12. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | |||||
13. Kültürel farklılıkların bilincinde olur ve gündelik yaşamında bu farklılıklara hassasiyet gösterir. | X | ||||
14. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır | X | ||||
15. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek