SOS665 - TÜRK SOSYOLOJİSİNDE AKTÜEL PROBLEMLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRK SOSYOLOJİSİNDE AKTÜEL PROBLEMLER SOS665 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Nevin GÜNGÖR ERGAN 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencilere genel olarak sosyolojinin problemleri, Türk sosyolojisinin problemleri ve Türkiye?de sosyoloji eğitiminin problemleriyle ilgili eleştirel ve sentezci bir bakış açısı kazandırmak; günümüz Türkiye?sinde gözlenen güncel sosyolojik problemlerle (eğitim, dil, terör, küreselleşme vb.) ilgili tespitler ve çözüm önerileri getirebilmelerine yardımcı olmaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci; Genel olarak sosyolojinin problemlerini açıklar.(1,2,6,8) Türk sosyolojisinin problemlerini açıklar.(9,13) Türkiye?de sosyoloji eğitiminin problemlerini açıklar ve değerlendirir. (15,16) Günümüz Türkiye?sinde gözlenen sosyolojik problemlerle ilgili tespitler ve değerlendirmeler yapar. (13,16) Günümüz Türkiye?sinde gözlenen sosyolojik problemlerle ilgili çözüm önerileri geliştirir.(9,16)
Dersin içeriğiGenel olarak sosyolojinin problemleri.
Türk sosyolojisinin problemleri.
Türkiye?de sosyoloji eğitiminin problemleri
Günümüz Türkiye?sinin sosyal problemleri (Terör, göç, eğitim, dil, küreselleşme vb.)
Günümüz Türkiye?sinin sosyal problemleriyle ilgili çözüm önerileri.
 
Kaynaklar(1991), 75. Yılında Türkiye?de Sosyoloji, (Haz: İsmail Coşkun), İstanbul: Bağlam Yay.
(1993), Sosyolojideki Son Gelişmeler ve Türkiye?deki Etkileri, (Yay. Haz: M. Tezcan, N. Çelebi), Ankara: UNESCO Türkiye Milli Komisyonu.
(T.Y), Sorgulanan Sosyoloji, (Yay. Haz. M. Çağatay Özdemir), Ankara: Eylül Yay.
Kasapoğlu, A., (1991), Yüksek Öğretimde Sosyoloji Eğitiminin Sorunları, Ankara.
Ayrıntılı okuma listesindeki diğer kaynaklar.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSosyolojinin Problemleri
2. HaftaTürk Sosyolojisinin Problemleri
3. HaftaTürkiye?de Sosyoloji Eğitiminin Problemleri
4. HaftaTürk Sosyolojisinde Metodolojik Gelişme
5. HaftaTürk Sosyolojisinde Ekolleşme
6. HaftaTürk Sosyolojisinde Milletleşme, Milli Kimlik
7. HaftaTürk Sosyolojisinde Değişme, Küreselleşme
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaTürk Sosyolojisinde Etnisite
10. HaftaTürk Sosyolojisinde Göç ve Toplumsal Problemler
11. HaftaTürk Sosyolojisinde Batılılaşma, Çağdaşlaşma, Modernleşme
12. HaftaTürk Sosyolojisinde Merkez-Çevre Gerilimi
13. HaftaTürk Sosyolojisinde Terör
14. HaftaTürk Sosyolojisinde Toplumsal Bütünleşme-Çözülme
15. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum230
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12525
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3281179

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sosyolojiye ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine hakimdir.   X 
2. Sosyal bilimlere ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma teknikleri ile bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir.   X 
3. Bir sosyal araştırma tasarlar, uygular, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun eserler haline getirir.     
4. Bireyler, gruplar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyişini anlar, yorumlar ve değerlendirir     
5. Araştırma alanına ilişkin toplanan verileri işler ve analiz eder     
6. Alanla ilgili bilgisini sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır   X 
7. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     
8. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.   X 
9. Sosyal bilimlerde geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.   X 
10. . Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     
11. Toplumsal sorunlara ilişkin alternatif çözüm önerileri üretir.   X 
12. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.     
13. Kültürel farklılıkların bilincinde olur ve gündelik yaşamında bu farklılıklara hassasiyet gösterir.   X 
14. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır   X 
15. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek