NEM622 - NÜKLEER YAKIT YÖNETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NÜKLEER YAKIT YÖNETİMİ | NEM622 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Mehmet Tombakoğlu (Prof.Dr.) | |||||
Dersin amacı | Kor içi yakıt yönetiminin temellerini öğretmek, yakıt yönetimi hesaplamalarında kullanılan reaktivite modellerini tanıtmak, yanma oranına bağımlı kor nötronik hesaplarını öğretmek, optimizasyon strateji ve tekniklerinin yakıt yönetiminde kullanımını göstermek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kor içi yakıt yönetimi, reaktivite değişimi ve önemi, PWR'de yakıt değiştirme prosesi, yanma oranına bağımlı nötronik hesaplamalar, reaktivite ve tesir kesitlerinin parametrik modellemesi, tüm kor difüzyon modelleri. | |||||
Kaynaklar | 1) (1) The linear reactivity model for nuclear fuel management, M. J. Driscoll, Thomas Joseph Downar, E. E. Pilat , American Nuclear Society 1990. (2) Nuclear Fuel Management, Harvey W. Graves, John Wiley & Sons Inc (April 11, 1979) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yakıt yönetimine giriş |
2. Hafta | Nötronik hesaplamalar ve reaktivite modelleri. |
3. Hafta | Reaktivite ve tesir kesitinin parametrik modeli |
4. Hafta | Lineer reaktivite modelinin kararlı durum uygulamaları |
5. Hafta | Lineer reaktivite modelinin geçiş durumları için uygulamaları |
6. Hafta | Lineer reaktivite modelinin güç paylaşımının eşit olmadığı durumlarda kullanımı |
7. Hafta | Nodal yöntemler |
8. Hafta | Kor yanma ve yakıt değişiminin modellenmesi |
9. Hafta | Güç dağılımının hesabı |
10. Hafta | Ara sınav, Reaktörde yeniden yükleme hesaplamalarının temelleri |
11. Hafta | Kor içi yakıt yönetimi modelleri |
12. Hafta | Koru yeniden yükleme tasarımı ve yutucu zehir yerleşim optimizasyonu |
13. Hafta | Sunumlar ve tartışmalar |
14. Hafta | Sunumlar ve tartışmalar |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 6 | 10 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 37 | 85 | 200 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nükleer enerji mühendisliği, teknolojisi ve uygulamaları alanlarında bilimsel araştırma yaparak kapsamlı bilgiye derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | X | ||||
2. Nükleer proseslere ilişkin mühendislik problemlerini kurgular ve çözmek için özgün yöntemler geliştirir. | X | ||||
3. Nükleer reaktör analizi ve mühendisliği, nükleer sistemler, yakıt yönetimi, nükleer güvenlik, radyasyon fiziği ve uygulamaları konularına ilişkin analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | ||||
4. Nükleer enerjiye/proseslere ilişkin sistem, bileşen ve/veya süreçleri tasarlar, analizini yapar ve yenilikçi çözümler/yöntemler geliştirerek tasarımı her açıdan değerlendirir. | X | ||||
5. Çalışmalarının aşama ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ve/veya sözlü olarak aktararak mevcut bilimsel düzeye/literatüre katkıda bulunur. | X | ||||
6. Mesleki ve etik sorumluluklarının bilincindedir. | X | ||||
7. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkında olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek