NEM622 - NÜKLEER YAKIT YÖNETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
NÜKLEER YAKIT YÖNETİMİ NEM622 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Mehmet Tombakoğlu (Prof.Dr.) 
Dersin amacıKor içi yakıt yönetiminin temellerini öğretmek, yakıt yönetimi hesaplamalarında kullanılan reaktivite modellerini tanıtmak, yanma oranına bağımlı kor nötronik hesaplarını öğretmek, optimizasyon strateji ve tekniklerinin yakıt yönetiminde kullanımını göstermek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Yanma oranına bağımlı nötron diffüzyon denklemini çözmek.
  2. Kor içi yakıt yönetimi optimizasyonu problemlerini çözmek için sayısal modeller geliştirmek.
  3. Reaktivite ve tesir kesitlerinin parametrik modellemesini yapmak için birim örgü (''lattice cell'') kodları kullanmak.
  4. Kor içi yakıt yönetimi problemlerini çözmek için optimizasyon araçlarını kullanmak.
Dersin içeriğiKor içi yakıt yönetimi, reaktivite değişimi ve önemi, PWR'de yakıt değiştirme prosesi, yanma oranına bağımlı nötronik hesaplamalar, reaktivite ve tesir kesitlerinin parametrik modellemesi, tüm kor difüzyon modelleri.  
Kaynaklar1) (1) The linear reactivity model for nuclear fuel management, M. J. Driscoll, Thomas Joseph Downar, E. E. Pilat , American Nuclear Society 1990. (2) Nuclear Fuel Management, Harvey W. Graves, John Wiley & Sons Inc (April 11, 1979) 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaYakıt yönetimine giriş
2. HaftaNötronik hesaplamalar ve reaktivite modelleri.
3. HaftaReaktivite ve tesir kesitinin parametrik modeli
4. HaftaLineer reaktivite modelinin kararlı durum uygulamaları
5. HaftaLineer reaktivite modelinin geçiş durumları için uygulamaları
6. HaftaLineer reaktivite modelinin güç paylaşımının eşit olmadığı durumlarda kullanımı
7. HaftaNodal yöntemler
8. HaftaKor yanma ve yakıt değişiminin modellenmesi
9. HaftaGüç dağılımının hesabı
10. HaftaAra sınav, Reaktörde yeniden yükleme hesaplamalarının temelleri
11. HaftaKor içi yakıt yönetimi modelleri
12. HaftaKoru yeniden yükleme tasarımı ve yutucu zehir yerleşim optimizasyonu
13. HaftaSunumlar ve tartışmalar
14. HaftaSunumlar ve tartışmalar
15. Hafta
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler630
Sunum00
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje15050
Ödevler61060
Ara sınavlara hazırlanma süresi188
Genel sınava hazırlanma süresi11212
Toplam İş Yükü3785200

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Nükleer enerji mühendisliği, teknolojisi ve uygulamaları alanlarında bilimsel araştırma yaparak kapsamlı bilgiye derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular.    X
2. Nükleer proseslere ilişkin mühendislik problemlerini kurgular ve çözmek için özgün yöntemler geliştirir.    X
3. Nükleer reaktör analizi ve mühendisliği, nükleer sistemler, yakıt yönetimi, nükleer güvenlik, radyasyon fiziği ve uygulamaları konularına ilişkin analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.    X
4. Nükleer enerjiye/proseslere ilişkin sistem, bileşen ve/veya süreçleri tasarlar, analizini yapar ve yenilikçi çözümler/yöntemler geliştirerek tasarımı her açıdan değerlendirir.   X 
5. Çalışmalarının aşama ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ve/veya sözlü olarak aktararak mevcut bilimsel düzeye/literatüre katkıda bulunur.   X 
6. Mesleki ve etik sorumluluklarının bilincindedir.    X
7. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkında olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek