-
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Rol Oynama/Dramatize Etme Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Deney Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | ||||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ||||||
Kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Alan Çalışması | ||
Derse Özgü Staj (Varsa) | ||
Ödevler | ||
Sunum | ||
Projeler | ||
Seminer | ||
Ara Sınavlar | ||
Genel sınav | ||
Toplam | ||
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | ||
Laboratuvar | 0 | ||
Uygulama | 0 | ||
Derse özgü staj (varsa) | 0 | ||
Alan Çalışması | 0 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | ||
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | ||
Proje | 0 | ||
Ödevler | 0 | ||
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | ||
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 0 | 0 | 0 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yeni teknolojilerin biyotıp alanında ürettiği etik/değer sorunları hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Biyoetik alanındaki değer sorunları ve etik ikilemleri çözerken varolan ya da geliştirdiği yöntemleri toplumsal ve çevresel duyarlılıkla uygular. | X | ||||
3. Biyoetik kurulların oluşumu için gereksinimleri belirler ve liderlik yapar. | X | ||||
4. Biyoetik, biyotıp kapsamında etik danışmanlık verir. | X | ||||
5. Sistematik ve eleştirel bir yaklaşım kullanarak alanla ilgili ulusal, uluslararası etik ve yasal düzenlemeleri, kurumsal ve ulusal politikaları değerlendirir ve geliştirir. | X | ||||
6. Biyomedikal etik alanında ulusal/uluslararası bir projenin araştırma ve yayın sürecini tamamlar. | X | ||||
7. Bilgisini ulusal değerler ve ülke gerçekleri ile toplumsal cinsiyet eşitliğini gözeterek toplum yararına kullanır, alan ile ilgili politika metinleri, etik rehberler, ulusal/uluslararası etik ve yasal düzenlemeleri hazırlarken aktif rol alır. | X | ||||
8. Ulusal ve uluslararası etik komite ve komisyonlarda aktif görev alır, liderlik yapar. | X | ||||
9. Tıp etiği ve tıp tarihi alanlarındaki lisans-lisansüstü eğitimlerini, gerektiğinde de toplumsal eğitimleri hazırlar ve yürütür. | X | ||||
10. Mesleğin temelindeki düşünce ve felsefi yaklaşımların çerçevesi ile değerler sistemini tıp tarihindeki evrimsel süreç içinde değerlendirir. | |||||
11. Tarihi olayları arka planı figürden ayırarak nedenlerini ve geçmiş-gelecek bağlantılarını kurarak inceler, öngörüde bulunur. | |||||
12. Ulusal/uluslararası projelerin araştırma ve yayın aşamalarını tıp tarihi metodolojisini kullanarak tamamlar. | |||||
13. Ulusal/ uluslararası eğitim ve bilimsel toplantılarda yazılı ve sözlü olarak, etkin ve sistemli şekilde bilgi paylaşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek