THB625 - TÜRK HALK MÜZİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRK HALK MÜZİĞİ THB625 Güz 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok.
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. F. Gülay MİRZAOĞLU SIVACI 
Dersin amacıBu dersin amacı, Türk halk müziği ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları ve tartışmaları açıklamak, bu alanda yapılmış öncü ve çağdaş çalışmaları değerlendirmek, halk müziği ve kültür ilişkisi bağlamında halk müziğinin anlam ve işlevlerini, yapısal ve icraya dayalı özelliklerini incelemektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Türk halk müziği ile ilgili başlıca çalışmaları kavrar, Türk halk müziği ile ilgili kavramlar ve yaklaşımlar ile ilgili tartışmaları sıralayıp açıklar Halk müziği-kültür ilişkisini ve bu ilişkiyi gösteren öncü çalışmaları tanıtır Halk müziğinin anlam ve işlevlerini ifade edebileceği deneysel bir araştırma yapar Türk halk müziğinin bazı eserlerini yapı, icra, anlam ve işlev açısından çözümler
Dersin içeriğiTürk halk müziği çalışmalarına genel bakış
Halk müziği araştırmalarında kavramlar, yaklaşımlar
Halk müziği-kültür ilişkisi ve müzik kültür ilişkisine dayalı öncü çalışmalar
Halk müziğinin anlam ve işlevlerinin teorik ve deneysel araştırmalar yoluyla incelenmesi 
KaynaklarFerris, William, 1997. ?Halk Şarkıları ve Kültür: George Seeger ve Alan Lomax?, (Çev. F. Gülay Mirzaoğlu) Milli Folklor, 34 (1997 Haziran): 87-93.
Merriam, Alan P. 1964. The Anthropology of Music. Evaston Illinois: Northwestern University Press.
Mirzaoğlu, F. Gülay. 2001. Türkülerin İşlevleri ve Zeybek Türküleri?. Türkbilig. 2001/2: 76-91.
Mirzaoğlu, F. Gülay. 2005. A Turkish Folk song: The Relationships between the Story of Creation, Theme, Performance and Musical Structure?, Studia Turkologica Cracoviensia, 10: 289-296. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTürk Halk Müziği İle İlgili Yapılmış Uluslar Arası Çalışmalara Bakış
2. HaftaTürk Halk Müziği İle İlgili Temel Kavramlar
3. HaftaTürk Halk Müziği İle İlgili Temel Kavramlar
4. HaftaHalk Müziği Ve Kültür İlişkisi: Öncü Çalışmalar
5. HaftaHalk müziği ve kültür ilişkisi : Örnekler ve Çözümlemeler
6. HaftaHalk Müziğinin Anlam ve İşlevleri
7. HaftaAra sınav
8. HaftaHalk Müziğinin Yapısal Özellikleri
9. Hafta Halk Müziğinin İcra Özellikleri
10. HaftaHalk Müziğinin İcra ortamları ve İcracılar
11. Hafta Türk Halk Müziğinde Bölgesel ve Yerel Özellikler
12. Hafta Türk Halk Müziğinde Bölgesel ve Yerel Özellikler
13. HaftaTürk Halk Müziğinde Sembolik Özellikler
14. HaftaTürk Halk Müziğinde Yapı, Anlam ve İşlev Özellikleri Üzerine Deneysel Araştırmalar
15. HaftaTürk Halk Müziğinde Yapı, Anlam ve İşlev Özellikleri Üzerine Deneysel Araştırmalar
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması110
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı340
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması22040
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi12626
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü33112210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Edindiği ileri düzeydeki kültürel çözümleme becerisini kendi araştırmalarında uygular; Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatların farklı alanlarında uzmanlık bilgisi geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Edindiği ileri düzeydeki bilgileri Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatların farklı disiplinlerinden elde ettiği bilgilerle eklektik olarak geliştirir.    X
3. Dünya halkbilimi çalışmaları hakkında derinlikli bilgi sahibi olur.     
4. Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak kültürel ve kültürler arası problemlerin çözümüne dair sunum, makale ve tez çıktıları oluşturur.    X
5. Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini eğitim, kültür ve sanat alanındaki kültürel ekonomik, etnik, tarihi ve sosyal sorunların çözümünde kullanır.     
6. Kültür bilimi alanında edindiği uzmanlık bilgisini toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde; kültürel koruma ve yaşatma, kültürel ekonomi vb. etkileşimli alanlarda kullanır.    X
7. Kültürel çalışmaların gerçekleştirilmesinde liderlik veya takım üyesi rolünü üstlenerek analitik ve çözümcü işbirliği içine girer.     
8. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.     
9. Beşerî Bilimler alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.    X
10. Kültürel alanda toplumsal bilinçlenme için çalışır. Medya okur-yazarlığı vb. güncel konularda danışmanlık yapar.    X
11. Evrensel kültür politikalarını bilimsel, toplumsal ve kültürel etik değerleri gözeterek tartışır, uygunluk süreçlerinde aktif rol alarak evrensel haklar çerçevesinde danışmanlık yapar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek