BCA607 - HAREKET ANALİZİ SİSTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HAREKET ANALİZİ SİSTEMLERİ | BCA607 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Bu derste günümüzün yüksek teknolojisiyle üretilmiş hareket analizi sistemlerinin çalışma prensiplerinin anlaşılması ve geliştirilmesi amaçlanmıştır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Animasyon ve biyomekanik çalışmalarında kullanılan hareket analiz sistemlerinin veri toplama ve işleme algoritmaları uygulamalarla birlikte açıklanacaktır. | |||||
Kaynaklar | ? Allard, P., Stokes, I.,A.,F., Blanchi J.,P., Three-Dimensional Analysis of Human Movement, Human Kinetics, 1995. ISBN: 978-0873226233 ? Medved, V., Measurement of Human Locomation, CRC Press, 2001. ISBN: 978-0849376757 ? Gonzalez, R., C., Woods, R., E., Eddins,S.L., Digital Image Processing Using MATLAB, 2nd ed. Gatesmark Publishing; 2nd edition, 2009. ISBN: 978-0982085400 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders Tanıtımı ve hareket analizinin tarihsel gelişimi |
2. Hafta | Kameraların çalışma prensibleri, görüntü yakalama donanımları ve kayıt formatları ve ortamları |
3. Hafta | İki-boyutlu görüntü yakalama ve manuel sayısallaştırma ve kalibrasyon |
4. Hafta | Görüntü işleme metodlarıyla yansıtıcı işaret konum verilerinin Matlab ortamında elde edilmesi. Otsu metodu kullanılarak eişk değer algoritması geiştirilmesi. |
5. Hafta | Görüntü işleme metodlarıyla yansıtıcı işaretleri diğer yansımalardan Matlab ortamında ayırma ve kayıt etme. Etkili yuvarlaklık algoritması geliştirilmesi. |
6. Hafta | Görüntü işleme metodlarıyla yansıtıcı işaretleri Matlab ortamında etiketleme ve video yaratma. Durarak dikey şıçrama hareketinde etiketleme metodu geliştirme. |
7. Hafta | Görüntü işleme metodlarıyla gri düzeyi bilgisinden yansıtıcı işaretlerin kütle merkezlerinin Matlab ortamında hesaplanması etkilerinin incelenmesi ve proje çaışması |
8. Hafta | Yansıtıcı işaretlerin kinematic analizi, hız ve ivme hesaplamaları, görüntü koordinat sisteminden düzlem koordinat sistemine geçiş, açısal hız ve ivme hesaplamaları |
9. Hafta | Kinematik verilerin yumuşatılması (Cubic Spline) ve/ya filtrelenmesi (Butterworth sayısal filtre), izge (spektrum) analizi yardımıyla gürültü inceleme. Matlab da 3 Boyutlu grafik |
10. Hafta | 3 Boyutlu kalibrasyon metodları : DLT, doğrusal olmayan bozunum ve Wand Kalibrasyonu.Wand kalibrasyon ile ilgili araştırma makalelerinin okunması ve sunulması. |
11. Hafta | Vicon uygulama: Kamera ayarları ve kalibrasyon |
12. Hafta | Vicon uygulama : İnsan hareketini tanımlayan iskelet modelleri ve etiketlemeleri , örnek model oluşturma ve görüntü yakalama |
13. Hafta | Vicon uygulama : 6 Serbestlik Dereceli Katı Cismin Uzaydaki Hareketin Yakalanması ve Analizi |
14. Hafta | Vicon uygulama : Vicon ve Matlab ile veri işleme ve Proje çalışması |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 5 | 10 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 19 | 19 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 34 | 76 | 187 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojiler için gerekli olan güncel teknikleri, becerileri ve araçları kullanır. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojileri üzerine bireylerin, organizasyonların ve toplulukların yerel ya da global etkisini analiz eder. | X | ||||
4. Profesyonel, etik, yasal, güvenlik ve sosyal konularda anlayış ve sorumluluğa sahip olur. | X | ||||
5. Bir ortak amacı başarmak amacıyla oluşturulmuş bir ekipte etkili görev alma yeteneğine sahiptir. | X | ||||
6. İstenilen gereklere göre bazı yazılım araçlarını, süreçleri , bileşenleri ya da sistemleri kullanma, elde etme ve geliştirme yeteneğine sahiptir. | X | ||||
7. Alanlarında bir problemi analiz eder ve tanımlar ve uygun çözümün gerek duyduğu uygun çözüm süreçlerini tanımlar. | X | ||||
8. Disiplinin gerektirdiği bilgisayar, matematik bilgisini uygulama yeteneğine sahiptir. | X | ||||
9. Bilgisayar grafiğinin ve bilgisayar animasyonunun algoritmalarının ve tekniklerinin prensiplerini ve uygulamalarını anlar ve bilir. | X | ||||
10. Son üretimi elde etmek amacıyla tasarım öğelerini yakalayan ve manipule eden teknolojileri kullanır. | X | ||||
11. Animasyona fizik ve biyomekaniğin prensiplerini uygular. | X | ||||
12. Animasyonlar oluşturmak için yordamsal ya da etkileşimli mekanizmaları kullanır. | X | ||||
13. Oyun geliştirmede uygun YZ tekniklerini uygular. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek