BCA606 - KONSOL OYUNU GELİŞTİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KONSOL OYUNU GELİŞTİRME BCA606 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseBilgisayar Oyunları Tasarımı
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları) 
Dersin amacıBu dersin amacı oyun konsolu programlamanın temellerini öğretmektir. Bu derste Xbox 360 için Microsoft `ın XNA çatısı kullanılarak 3D oyunlar geliştirmeye odaklanılmaktadır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi tamamlayan öğrenciler,
  2. ? 2B/3B oyunların mimarisini ifade der.
  3. ? XNA kullanarak basit 2B/3B oyunlar tasarlar ve elde eder.
  4. ? 3B `de grafiksel efektler tasarlar ve elde eder.
  5. ? Oyun nesneleri tasarlar ve elde eder.
Dersin içeriğiBir XNA 4.0 oyunun yapısı; Oyun döngüsü; Oyun etkinliği optimizasyonu; Oyun içeriği/varlıklar; Oyun tasarımı; Oyun Fiziği, 2B/3B oyun elde etme, Basit oyun YZ, 2B ve 3B grafikler; Vektörler, matrisler ve üçgenler; Dokulama, gölgelendirme ve ışıklandırma; 3B model oluşturma; Kamera türleri; Çok oyunculu oyunlar. 
Kaynaklar? XNA 4.0 Game Development by Example, Kurt Jaegers, Packt Publishing; ISBN-13: 978-1849690669
? XNA Game Studio Creator's Guide (Second Edition) by Cawood and McGee
? XNA Game Studio 3.0 Unleashed by Carter
? Learning XNA 4.0: Game Development for the PC, Xbox 360, and Windows 7 Phone by Reed
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaXNA `ya giriş
2. HaftaRenklerin kontrolü ve oyncu girdisi almak
3. HaftaResimlerin ve metinlerin görüntülenmesi
4. HaftaÇok-oyunculu oyun oluşturma
5. HaftaSeslerle oynama
6. HaftaProje planlama
7. HaftaTimer kullanma ve metin girdisi okuma
8. HaftaResimlerle oynama
9. HaftaOyun nesneleri oluşturma ve manipule etme
10. HaftaDokulama
11. HaftaTam bir oyun geliştirme
12. HaftaSınıflar ve nesneler kullanarak oyun tasarlama
13. HaftaOyun bileşenleri oluşturma
14. Hafta3B `de çalışma
15. Hafta
16. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum00
Projeler130
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje15050
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü3083187

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojiler için gerekli olan güncel teknikleri, becerileri ve araçları kullanır.   X 
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.  X  
3. Bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojileri üzerine bireylerin, organizasyonların ve toplulukların yerel ya da global etkisini analiz eder.  X  
4. Profesyonel, etik, yasal, güvenlik ve sosyal konularda anlayış ve sorumluluğa sahip olur. X   
5. Bir ortak amacı başarmak amacıyla oluşturulmuş bir ekipte etkili görev alma yeteneğine sahiptir.  X  
6. İstenilen gereklere göre bazı yazılım araçlarını, süreçleri , bileşenleri ya da sistemleri kullanma, elde etme ve geliştirme yeteneğine sahiptir.    X 
7. Alanlarında bir problemi analiz eder ve tanımlar ve uygun çözümün gerek duyduğu uygun çözüm süreçlerini tanımlar.   X  
8. Disiplinin gerektirdiği bilgisayar, matematik bilgisini uygulama yeteneğine sahiptir.   X  
9. Bilgisayar grafiğinin ve bilgisayar animasyonunun algoritmalarının ve tekniklerinin prensiplerini ve uygulamalarını anlar ve bilir.  X  
10. Son üretimi elde etmek amacıyla tasarım öğelerini yakalayan ve manipule eden teknolojileri kullanır.    X 
11. Animasyona fizik ve biyomekaniğin prensiplerini uygular.  X   
12. Animasyonlar oluşturmak için yordamsal ya da etkileşimli mekanizmaları kullanır.  X  
13. Oyun geliştirmede uygun YZ tekniklerini uygular.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek