BCA604 - UNITY 3D İLE OYUN GELİŞTİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
UNITY 3D İLE OYUN GELİŞTİRME BCA604 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Gözlem
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları) 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencilere Unity 3D çalışma uzayını tanıtmak ve geleneksel proje iş-akışını tanıtmaktır. Bu derste öğrenciler oyun çevresi için gerekli becerileri nasıl oluşturacakları ve nasıl optimize edeceklerini de öğrenirler. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci,
  2. ? oyun geliştirmenin ne olduğunu anlar.
  3. ? Unity 3D çalışma uzayını ve geleneksel proje akışını bilir.
  4. ? Unity 3D kavramlarını anlar.
  5. ? Unity 3D kullanarak temel çevreyi oluşturur.
  6. ? Unity 3D oyun nesnelerinin bileşenlerini kullanır.
  7. ? oyun oluşturmak amacıyla Unity 3D `yi bir oyun motoru olarak kullanır.
Dersin içeriğiÇevre ve oyuncu karakterleri, betimleme etkileşimleri nasıl oluşturulacağının gösterilmesi, Prefab `ların kullanılması, kullanıcı arayüzü oluşturulması, zamanlama, katı gövdeler, fizik, parçacık sistemleri, oyun kurma ve dağıtım, Autodesk Maya `dan Unity içine 3B modellerin aktarılması.  
Kaynaklar? Unity 3D Game Development by Example; Ryan Henson Creighton; Packt Pub. , 2010, ISBN 978-1-849690-54-6
? Unity Game Development Essentials; Will Goldstone; Packt Pub., 2009, ISBN 978-1-847198-18-1
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaUnity 3D iş-uzayı, Unity 3D kullanıcı arayüzü, Bir Unity projesi oluşturma
2. HaftaArazi editörünün kullanılması
3. HaftaUnity 3d `de betimleme
4. HaftaOyunu karakterleri
5. HaftaEtkileşlimler: Işın izleme, çarpıştırıcılar, çarpışma algılama
6. HaftaPrefab `lar, Kolleksiyonlar ve HUD Geri bildirimi
7. HaftaProje buluşması
8. HaftaInstantiation, Katı gövdeler
9. HaftaParçacık sistemleri
10. HaftaMaya `dan Unity içine model yerleştirmek
11. HaftaUnity içine canlandırılmış karakter almak, Unity `de canlandırmak
12. HaftaMenü tasarımı
13. HaftaSonlandırma
14. Haftaİnşa etme ve paylaşma
15. Hafta
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler330
Sunum00
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje12525
Ödevler31030
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3363187

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojiler için gerekli olan güncel teknikleri, becerileri ve araçları kullanır.   X 
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.  X  
3. Bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojileri üzerine bireylerin, organizasyonların ve toplulukların yerel ya da global etkisini analiz eder.  X  
4. Profesyonel, etik, yasal, güvenlik ve sosyal konularda anlayış ve sorumluluğa sahip olur. X   
5. Bir ortak amacı başarmak amacıyla oluşturulmuş bir ekipte etkili görev alma yeteneğine sahiptir.  X  
6. İstenilen gereklere göre bazı yazılım araçlarını, süreçleri , bileşenleri ya da sistemleri kullanma, elde etme ve geliştirme yeteneğine sahiptir.   X  
7. Alanlarında bir problemi analiz eder ve tanımlar ve uygun çözümün gerek duyduğu uygun çözüm süreçlerini tanımlar.   X  
8. Disiplinin gerektirdiği bilgisayar, matematik bilgisini uygulama yeteneğine sahiptir.   X  
9. Bilgisayar grafiğinin ve bilgisayar animasyonunun algoritmalarının ve tekniklerinin prensiplerini ve uygulamalarını anlar ve bilir.  X  
10. Son üretimi elde etmek amacıyla tasarım öğelerini yakalayan ve manipule eden teknolojileri kullanır.   X  
11. Animasyona fizik ve biyomekaniğin prensiplerini uygular.   X  
12. Animasyonlar oluşturmak için yordamsal ya da etkileşimli mekanizmaları kullanır.  X  
13. Oyun geliştirmede uygun YZ tekniklerini uygular.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek