SER703 - SANAT AKIMLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SANAT AKIMLARI | SER703 | Güz | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin, tarih öncesi dönemlerden, farklı coğrafyalarda gelişmiş uygarlıklardan günümüze sanat akımlarını ve o akımları meydana getiren sanat yapıtlarını inceleyerek belirli bir örneği diğer disiplinlerle ve çağdaşları ile karşılaştırabilme, yorumlayabilme ayrıca bu kazançları seçeceği Sanatta Yeterlik tez konusu ile ilgilendirebilme becerisi kazanması amaçlanır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1.Sanatın temel kavramları 2.Sanat tarihindeki, tarih öncesinden günümüze dönemlerin üslup özellikleri 3.Bu üslup özelliklerinin seçeceği olası Sanatta Yeterlik tez konusu ile ilişkili olanın belirlenmesi | |||||
Kaynaklar | Gombrich, Sanatın Öyküsü Lynton, Modern Sanatın Öyküsü Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi H. Wöllflin, Sanatın Temel Kavramları ve sanat ile ilgili tüm süreli yayınlar, kataloglar, elektronik ağlar dersin kaynaklarını oluşturur. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanımı, öğrenciden beklentilerin açıklanması |
2. Hafta | Sanatın temel kavramları |
3. Hafta | Mağara döneminden Rönesans?a gelişen uygarlıkların üslup özellikleri (Anadolu, Mısır, Girit, Yunan, Mezopotamya, Bizans) |
4. Hafta | Doğu ve uzak doğu sanatının üslup özellikleri (İran, Hint, Çin, Japon) |
5. Hafta | Ön Rönesans?tan XVIII yüzyıl sonuna kadar dönemlerin üslup özellikleri ( Ön Rönesans, Rönesans, Maniyerizm, Barok, Rokoko) |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | XIX. yüzyılda yaşanan gelişmeler ve değişiklikler |
8. Hafta | Bu değişim sonucunda ortaya çıkan akımlar ve üslup özellikleri (Klasisizm, Romantizm, Gerçekçilik, İzlenimcilik, Puantilizm) |
9. Hafta | XX. yüzyıl sanatı ve bu dönemde yer alan akımların üslup özellikleri (Bauhaus, Kübizm, Dışavurumculuk, Fovizm, Ekspresyonizm, Futurizm, Dada ve Surrealizm, Soyut Sanat, Opart, Popart, Arazi Sanatı, Modern Sanat, Postmodernizm, Kavramsal Sanat, Flux |
10. Hafta | Öğrencinin seçebileceği Sanatta Yeterlik Tez çalışmasına temel olabilecek konuların seçimi |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Edinilen bilgilerin rapora dönüştürülmesi |
13. Hafta | Rapor çalışmasına devam |
14. Hafta | Raporların sunumu |
15. Hafta | Raporların sunumu |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 16 | 4 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 4 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 4 |
Sunum | 1 | 4 |
Projeler | 1 | 4 |
Seminer | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 26 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 10 | 8 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 2 | 20 | 40 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 20 | 80 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 6 | 12 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 37 | 73 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek