KPR758 - KARDİYAK HASTALARDA DAVRANIŞ EĞİTİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KARDİYAK HASTALARDA DAVRANIŞ EĞİTİMİ KPR758 Bahar 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Melda Sağlam, Prof. Dr. Naciye Vardar Yağlı, Doç. Dr. Ebru Çalık Kütükcü, Doç. Dr. Aynur Demirel 
Dersin amacıKardiyak rehabilitasyonda davranış modifikasyonu yaklaşımları kapsamlı olarak incelenecektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. I. Farklı yaş gruplarındaki, sağlıklı kişilerde ve kardiyovasküler hastalığı olan bireylerde sağlıklı yaşam tarzına uygun davranışları değerlendirir.
  2. II. Davranış değişikliği yaklaşımları, tekrarın önlenmesi, yaşam tarzını etkileyen psikolojik faktörler ve davranış modifikasyon programına katılımın devamlılığının sağlanması konularını kavrar.
Dersin içeriğiKardiyak rehabilitasyonda davranış modifikasyonları, eğitim, sosyal öğrenme teorisi, davranış terapisi, davranış bozukluğunun tekrarının önlenmesi, yaşam tarzını etkileyen psikolojik faktörler, davranış modifikasyon programına katılımın devamlılığının sağlanması. 
Kaynaklar1. Rollnick S, Miller WR, Butler CC. Motivational Interviewing in Health Care: Helping Patients Change Behavior. 1st ed. United States: The Guilford Press; 2008.
2. Shepard DS. Lifestyle Modification to Control Heart Disease: Evidence and Policy. 1st ed. United States: Jones & Bartlett Publishers; 2010.
3. ACSM's Resource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 6th ed. United States: Lippincott Williams & Wilkins; 2010.
4. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS) 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin içeriği ve tanımlanması
2. HaftaKardiyak Rehabilitasyonda davranış modifikasyonları
3. HaftaSosyal öğrenme teorisi, transteorik model
4. HaftaDavranış terapisi ve diğer teoriler
5. HaftaTekrarın önlenmesi ve relapsla başa çıkma
6. HaftaEğitim, iletişim ve uygulama yöntemleri
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaYaşam tarzını etkileyen psikolojik ve fizyolojik faktörler
9. HaftaEgzersiz ve fiziksel aktiviteye katılımın sağlanması ve sürdürülmesi
10. HaftaEgzersiz programının devamlılığı için uygulama stratejileri
11. HaftaEvde egzersizin devamlılığın sağlanması
12. HaftaStresle başa çıkma yöntemleri
13. HaftaSigara bırakma ile ilgili stratejiler
14. HaftaDiyet
15. HaftaFinal sınavına hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1415
Sunum145
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı5050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı5050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama14684
Proje000
Ödevler14342
Ara sınavlara hazırlanma süresi188
Genel sınava hazırlanma süresi11212
Toplam İş Yükü5840300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kardiopulmoner Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgiyi, eğitim ve öğretim materyallerini üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder.    X
2. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanının gerektirdiği güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi klinik uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar, kardiopulmoner rehabilitasyon alanı ile ilgili bilimsel toplantılarda sunum yapar.     X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.     
4. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanındaki güncel bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirmede ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar.    X
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.    X
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.     
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek