KPR758 - KARDİYAK HASTALARDA DAVRANIŞ EĞİTİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KARDİYAK HASTALARDA DAVRANIŞ EĞİTİMİ | KPR758 | Bahar | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Melda Sağlam, Prof. Dr. Naciye Vardar Yağlı, Doç. Dr. Ebru Çalık Kütükcü, Doç. Dr. Aynur Demirel | |||||
Dersin amacı | Kardiyak rehabilitasyonda davranış modifikasyonu yaklaşımları kapsamlı olarak incelenecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kardiyak rehabilitasyonda davranış modifikasyonları, eğitim, sosyal öğrenme teorisi, davranış terapisi, davranış bozukluğunun tekrarının önlenmesi, yaşam tarzını etkileyen psikolojik faktörler, davranış modifikasyon programına katılımın devamlılığının sağlanması. | |||||
Kaynaklar | 1. Rollnick S, Miller WR, Butler CC. Motivational Interviewing in Health Care: Helping Patients Change Behavior. 1st ed. United States: The Guilford Press; 2008. 2. Shepard DS. Lifestyle Modification to Control Heart Disease: Evidence and Policy. 1st ed. United States: Jones & Bartlett Publishers; 2010. 3. ACSM's Resource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 6th ed. United States: Lippincott Williams & Wilkins; 2010. 4. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği ve tanımlanması |
2. Hafta | Kardiyak Rehabilitasyonda davranış modifikasyonları |
3. Hafta | Sosyal öğrenme teorisi, transteorik model |
4. Hafta | Davranış terapisi ve diğer teoriler |
5. Hafta | Tekrarın önlenmesi ve relapsla başa çıkma |
6. Hafta | Eğitim, iletişim ve uygulama yöntemleri |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Yaşam tarzını etkileyen psikolojik ve fizyolojik faktörler |
9. Hafta | Egzersiz ve fiziksel aktiviteye katılımın sağlanması ve sürdürülmesi |
10. Hafta | Egzersiz programının devamlılığı için uygulama stratejileri |
11. Hafta | Evde egzersizin devamlılığın sağlanması |
12. Hafta | Stresle başa çıkma yöntemleri |
13. Hafta | Sigara bırakma ile ilgili stratejiler |
14. Hafta | Diyet |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 15 |
Sunum | 14 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 6 | 84 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 58 | 40 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kardiopulmoner Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgiyi, eğitim ve öğretim materyallerini üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanının gerektirdiği güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi klinik uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar, kardiopulmoner rehabilitasyon alanı ile ilgili bilimsel toplantılarda sunum yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | |||||
4. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanındaki güncel bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirmede ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | |||||
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek