KPR755 - KORONER RİSK FAKTÖRLERİ EĞİTİMİ I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KORONER RİSK FAKTÖRLERİ EĞİTİMİ I KPR755 Güz 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Melda Sağlam, Prof. Dr. Naciye Vardar Yağlı, Doç. Dr. Ebru Çalık Kütükcü, Doç. Dr. Aynur Demirel 
Dersin amacıKoroner arter hastalığı risk faktörleri, kişilik özellikleri ve genetik faktörlerin değerlendirilmesi, sağlık statüsü, yaşam kalitesi konuları kapsamlı olarak incelenektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. I. Sağlıklı kişilerde ve koroner arter hastalarında, değiştirilebilir ve değiştirilemeyen risk faktör profilinin değerlendirir.
  2. II. Sağlıklı kişilerde koroner arter hastalığından korunma prensipleri konusunda bilgi kazanır.
  3. III. Risk faktörlerinin kişilik özellikleri ve genetik faktörler ile olan ilişkisini kavrar.
Dersin içeriğiKoroner arter hastalığı risk faktörleri, kişilik özellikleri ve genetik faktörlerin değerlendirilmesi, sağlık statüsü, yaşam kalitesi. 
Kaynaklar1. Perk J, Mathes P, Gohlke H, Monpere C, Hellemans I, McGee H, Sellier P, Saner H. Cardiovascular Prevention and Rehabilitation. 1st ed. London: Springer; 2007.
2. Hobbs R, Arroll B. Cardiovascular Risk Management. 1st ed. Singapore: Wiley-Blackwell; 2008.
3. Thow M. Exercise Leadership in Cardiac Rehabilitation for High Risk Groups: An Evidence-Based Approach. 1st ed. Singapore: Wiley; 2009.
4. ACSM's Resource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 6th ed. United States: Lippincott Williams & Wilkins; 2010.
6. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS) 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin içeriği ve tanımlanması
2. HaftaDeğiştirilebilir risk faktörleri
3. HaftaDeğiştirilemeyen risk faktörleri
4. HaftaSağlıklı kişilerde kan yağları ve koruyucu yaklaşımlar
5. HaftaSağlıklı kişilerde kan yağları ve koruyucu yaklaşımlar
6. HaftaSağlıklı kişilerde kan yağları ve koruyucu yaklaşımlar
7. HaftaAra sınav
8. HaftaSağlıklı kişilerde sigara içme alışkanlığı ve koruyucu yaklaşımlar
9. HaftaSağlıklı kişilerde kilo kontrolu, beslenme alışkanlıkları ve egzersiz
10. HaftaSağlıklı kişilerde psikososyal yaklaşımlar
11. HaftaSağlıklı kişilerde fiziksel aktivite değerlendirmesi
12. HaftaSağlıklı kişilerde fiziksel aktivite danışmanlığı
13. HaftaRisk faktörleri ve genetik faktörler
14. HaftaRisk faktörleri ve genetik faktörler
15. HaftaFinal sınavına hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1415
Sunum145
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı5050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı5050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama14684
Proje000
Ödevler14342
Ara sınavlara hazırlanma süresi188
Genel sınava hazırlanma süresi11212
Toplam İş Yükü5840300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kardiopulmoner Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgiyi, eğitim ve öğretim materyallerini üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder.    X
2. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanının gerektirdiği güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi klinik uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar, kardiopulmoner rehabilitasyon alanı ile ilgili bilimsel toplantılarda sunum yapar.     X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.     
4. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanındaki güncel bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirmede ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar.    X
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.    X
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.     
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek